Werkte bij mij prima! De waas is niet 100% weg maar wel een heel stuk minder na een halve minuut schudden.
Dit weekend had ik kaarsvet gemorst op m’n rok. Heb het al gestreken met bakpapier aan weerszijden, zo’n 10min gestreken, de restjes kaarsvet smolten wel maar bleven wel vlekken. Dan vanish opgespoten en gewassen maar het is er nog steeds niet uit.
Nee, kan ik dat nu nog proberen of is het te laat met wassen al?
Voor mensen die zo’n Kärcher stoomreiniger (of een andere) hebben, hoe vaak gebruiken jullie hem en waarvoor? Ik vraag me af of dit zo’n ding is die ik vijf keer gebruik en daarna in de kast beland of dat je hem echt snel en makkelijk voor van alles pakt.
Na 5 keer gebruiken staat hij in de kast.
Ik pak veel sneller mijn Zwiffer met een nat doekje.
Ik heb er heel lang overna gedacht om te kopen vond het veel geld maar zag allemaal voorbeelden bij andere dus was heel benieuwd. En ik was/ben er heel blij mee maar ik gebruik het eigenlijk alleen om de tegelvloer ermee te doen. Hij doet het wel echt perfect en de vloer glimt daarna maar toch gebruik ik hem maar eens in de zoveel maanden. De badkamer kan er ook mee maar dat vind ik erg veel gesleep en doe ik dus ook niet. Wij zijn er te lui voor denk ik. Het is de Karcher SC3.
Ik gebruikte hem in mijn vorige huis heel graag ipv dweilen, het is ook zo weer droog namelijk. Maar nu hebben we een houten vloer dus dat gaat niet echt
Ik heb er een van Lidl huismerk, omdat ik inderdaad niet wilde dat zo’n duur apparaat in de kast zou belanden. Maar ik gebruik 'm dus iedere keer bij het dweilen op de begane grond (stenen vloer) en bij het schoonmaken van de badkamer, dus heel regelmatig! Vooral dweilen vind ik zoo veel handiger hiermee in plaats van met zo’n emmer met water etc. Voor de ramen en dergelijke zou mijne ook moeten werken maar dat ging niet zoals gewenst dus dat vind ik te veel moeite.
Thanks allen, dit sluit wel aan bij waar ik zelf ook bang voor ben haha. Het leek me vooral fijn voor de badkamer en eventueel tegelvloer in de gang maar ga nog maar goed nadenken wat ik wil.
Dit klinkt zooo handig. Hoe is dat ding met kleine drempeltjes/hobbeltjes? Of heb je dat helemaal niet in huis en geen ervaring mee. De gang mag hij van mij skippen dus hoeft geen hele drempel over, maar tussen de woon- en eetkamer zit een rails van de ensuite deuren. Heel dun en niet heel hoog. Als hij dat aankan, wil ik ook een dweilende stofzuiger!
Ik heb hem ook na de hype van hier een paar jaar geleden, maar ik gebruik hem ook praktisch nooit Ik vind het snoer veel te kort voor mijn situatie, ik woon klein en heb niet veel stopcontacten waaronder geen in de badkamer en daar kom ik dus niet bij zonder verlengsnoer. Echt irritant!
Ik heb gewoon een steelstofzuiger van de mediamarkt van € 200 ofzo en hij doet het echt supergoed. Hij stond in de mediamarkt aangegeven als beste koop. Ik zou daar gewoon even kijken als ik jou was. Voor het dweilen heb ik de swiffer wetjet
Nee
Ik ben met de V8 zeer tevreden, hondenharen vliegen zo uit het tapijt in de power modus… Is een stuk goedkoper ook dan de v15… Toen ik dit jaar in de winkel stond dacht ik ook, moet ik voor een duurdere gaan of niet? Maar heb een goeie keuze gemaakt vind ik zelf…
@Feather mijn roborock gaat prima over drempels heen, soms lukt het niet in een keer en gaat ze even schuin proberen enzo… Ook de dorpel bij mijn badkamer gaat ze zo overeen…
Ik heb net de ontpiller van blokker gekocht en het is echt satisfying inderdaad!! Net zoiets als die foto
Heeft er iemand hier toevallig een lijstje met schoonmaaktaken voor de huishoudster om te delen? Ik merk dat ik nav ervaringen een onderscheid wil maken tussen ‘altijd’ (stofzuigen/dweilen/stoffen/wc/ erc) en dingen die soms ook moeten: kastdeurtjes afnemen, tegels in de wc, deuren, evt ramen etc, maar ik kan het uit mijn hoofd niet goed bedenken en ben bang dat ik belangrijke dingen vergeet en het dan een rommeltje wordt (mijn lijstje, niet het huis)?
Dank vast!
Hij is binnen bij ons. Het is een test voor de witwasmiddelen (werd uit de aankondiging achterin vorige editie volgens mij niet perse duidelijk). Denk niet dat ik een foto van de hele uitslag hier mag posten omdat het om iets betaalds gaat?
Maar ze hebben 40 soorten getest zowel a-merken als huismerken. Ook in de aanbieding zijn de a-merken per wasbeurt duurder.
Gedeelde 1/2e plek is Albert Heijn witwaspoeder 2025gr en Formil White poeder 2025gr. Die hebben allebei het predikaat beste koop en beste uit de de test. Dan volgt Una witwaspoeder, 1 de beste wit waspoeder, G’woon witwaspoeder, Plus witwaspoeder, Klok waspoeder wit, Una wasmiddel wit (eerste vloeibare die erin staat) en dan de Ariel all in 1-pods original op 9 en de ariel pods ultra vlekverwijderaar op 10. Op 40gr scoren die vlekverwijderaar pods trouwens net iets slechter (6,5 tov 6,6) dan de orginal en op 60gr scoren ze net iets beter (6,4 tov 6,3) dan de original. Maar alle andere wasmiddelen in de top 10 scoren op 40gr allemaal boven de 7,5 en op 60gr boven de 7.0. En het prijsverschil per wasbeurt is aanzienlijk tussen Ariel en de andere merken in de top 10.
Edit: er is nu ook het predikaat groene keuze. Er zijn 4 witwasmiddelen die dit hebben gekregen: una wit waspoeder (plek 3), klok waspoeder wit (plek 7), formil white super concentrated (plek 12) en una wit wasmiddel compact en sterk (plek 14).
Ik heb naast de standaard dingen een lijstje met dingen die ze af en toe kan doen. Tot nu toe staat dit erop:
Ramen wassen
Plinten afnemen
Kozijnen afnemen
Deuren afnemen
Keukenlades/kastjes van binnen
Afzuigkap
Koelkast schoonmaken, vriezer ontdooien en schoonmaken.
Oven (van binnen)
Stopcontacten en lichtschakelaars
Bedankt voor het delen! Als kleur en zwart wasmiddel getest is zou je dan ook de uitslag willen delen?
Ja die laatste test (kleur) dateert nu uit 2020 alweer dus ben benieuwd wanneer ze dat gaan doen. Kan straks wel eens op de site kijken wanneer ze zwart voor het laatst hebben getest.