Huishoudtopic #2

Ik ben benieuwd hoe het vaatwaspoeder bevalt, gebruik je het nog?

3 likes

Bedankt! Ik heb die glazen ook; en drink er zelfs ook af en toe koffie met havermelk uit, haha.

Ik miste alleen green bleach nog in mijn ‘Nancy ingrediënten’, heb deze nu ook besteld om een batch vaatwaspoeder te maken en uit te proberen!

2 likes

Welke afwasmiddel vind jij het fijnst? Ik gebruik zelf zie van de Aldi en dan de groene. Die werkt het beste.

2 likes

Heeft iemand een tip hoe je die oranje waas van pasta saus uit tupperware bakjes en flesjes krijgt?

Had net al geprobeerd met warm water en een vaatwasser tabletje maar helaas

Heb het nog niet zelf geprobeerd, maar misschien waterstofperoxide?

Als ik tiktok moet geloven dan zou je wat opgevouwen keukenrol, beetje water en afwasmiddel erin moeten doen en dan flink schudden (met deksel erop) en dan zou 't schoon moeten zijn

7 likes

Mijn wasverzachter loopt niet weg. Heb de wasmiddellade er al uit gehaald, helemaal schoongemaakt. Daarna was van 90 graden met soda. Toen was het nog steeds niet opgelost dus heb met een tandenborstel met azijn alle gaatjes boven de lade schoongemaakt, maar hij doet het nog steeds niet. Iemand nog een idee?

1 like

Huh ik kan haast niet geloven dat dit werkt? Maar ik ga het eens proberen

1 like

Werkte bij mij prima! De waas is niet 100% weg maar wel een heel stuk minder na een halve minuut schudden.

1 like

Dit weekend had ik kaarsvet gemorst op m’n rok. Heb het al gestreken met bakpapier aan weerszijden, zo’n 10min gestreken, de restjes kaarsvet smolten wel maar bleven wel vlekken. Dan vanish opgespoten en gewassen maar het is er nog steeds niet uit.

1 like

Nee, kan ik dat nu nog proberen of is het te laat met wassen al?

2 likes

Voor mensen die zo’n Kärcher stoomreiniger (of een andere) hebben, hoe vaak gebruiken jullie hem en waarvoor? Ik vraag me af of dit zo’n ding is die ik vijf keer gebruik en daarna in de kast beland of dat je hem echt snel en makkelijk voor van alles pakt.

Na 5 keer gebruiken staat hij in de kast.
Ik pak veel sneller mijn Zwiffer met een nat doekje.

3 likes

Ik heb er heel lang overna gedacht om te kopen vond het veel geld maar zag allemaal voorbeelden bij andere dus was heel benieuwd. En ik was/ben er heel blij mee maar ik gebruik het eigenlijk alleen om de tegelvloer ermee te doen. Hij doet het wel echt perfect en de vloer glimt daarna maar toch gebruik ik hem maar eens in de zoveel maanden. De badkamer kan er ook mee maar dat vind ik erg veel gesleep en doe ik dus ook niet. Wij zijn er te lui voor denk ik. Het is de Karcher SC3.

1 like

Ik gebruikte hem in mijn vorige huis heel graag ipv dweilen, het is ook zo weer droog namelijk. Maar nu hebben we een houten vloer dus dat gaat niet echt

3 likes

Ik heb er een van Lidl huismerk, omdat ik inderdaad niet wilde dat zo’n duur apparaat in de kast zou belanden. Maar ik gebruik 'm dus iedere keer bij het dweilen op de begane grond (stenen vloer) en bij het schoonmaken van de badkamer, dus heel regelmatig! Vooral dweilen vind ik zoo veel handiger hiermee in plaats van met zo’n emmer met water etc. Voor de ramen en dergelijke zou mijne ook moeten werken maar dat ging niet zoals gewenst dus dat vind ik te veel moeite.

1 like

Thanks allen, dit sluit wel aan bij waar ik zelf ook bang voor ben haha. Het leek me vooral fijn voor de badkamer en eventueel tegelvloer in de gang maar ga nog maar goed nadenken wat ik wil.

1 like

Dit klinkt zooo handig. Hoe is dat ding met kleine drempeltjes/hobbeltjes? Of heb je dat helemaal niet in huis en geen ervaring mee. De gang mag hij van mij skippen dus hoeft geen hele drempel over, maar tussen de woon- en eetkamer zit een rails van de ensuite deuren. Heel dun en niet heel hoog. Als hij dat aankan, wil ik ook een dweilende stofzuiger!

1 like

Ik heb hem ook na de hype van hier een paar jaar geleden, maar ik gebruik hem ook praktisch nooit :sob: Ik vind het snoer veel te kort voor mijn situatie, ik woon klein en heb niet veel stopcontacten waaronder geen in de badkamer en daar kom ik dus niet bij zonder verlengsnoer. Echt irritant!

2 likes

Ik heb gewoon een steelstofzuiger van de mediamarkt van € 200 ofzo en hij doet het echt supergoed. Hij stond in de mediamarkt aangegeven als beste koop. Ik zou daar gewoon even kijken als ik jou was. Voor het dweilen heb ik de swiffer wetjet

2 likes