Superfijn, dankjewel! Hier kunnen we wat mee
Mijn wasmachine lekt een tijdje vanuit het bakje voor de wasmiddel en vanuit de trommel als er een wasje in zit. Ik heb alles goed gecheckt en schoongemaakt. Nu leg ik telkens een handdoek op de vloer maar dat is niet de oplossing.
Nu heb ik de klantenservice gesproken maar die was niet echt behulpzaam. Een monteur kost 200 euro. Is dit de moeite waard aangezien hij al 4 jr oud is. Of kan ik beter een nieuwe kopen?
Van een wasmachine moet je kunnen verwachten dat deze minimaal 10-15jaar meegaat. Na 4 jaar weg doen is bijna een misdaad. Maar ja, krijg je gelijk maar eens bij zo’n klantenservice.
Wat hebben jullie voor opruim-oplossing voor opladers/snoeren?
Ik heb voor verschillende dingen (privé telefoon, werktelefoon, airpods, bose koptelefoon) verschillende snoeren en die liggen altijd ergens in de buurt van stopcontacten, maar er niet in (want heb gehoord dat dat ook stroom kost). Heeft iemand een handig opberg-idee daarvoor?
Liefst iets waar je ze heel makkelijk in opruimt en tevoorschijn haalt, anders laat ik ze weer uit luiheid maar rondslingeren
Ik heb alle snoeren in een mand in een kast.
Mijn oma heeft het eruit gekregen door wasbenzine op de vlekken te doen en dan wassen. Even uithangen buiten na het wassen dan is de geur ook weg!
Nu het kouder in huis wordt merk ik dat mijn was niet snel meer droogt. Ik heb geen droger en nu telkens een overvolle wasmand omdat ik niet door kan gaan met wassen. Veel ruimte voor een extra wasrek heb ik niet en ik probeer hem al niet al te vol te hangen. Hoe gaan jullie hiermee om of hebben jullie tips? Soms is het na 4 a 5 dagen nog vochtig bij broeken en truien.
Ventilator erop zetten. Overdag op de hoogste stand en snachts eentje lager vanwege de herrie. Die van mij verbruikt in 24 uur 140 watt. Dus dat zijn de kosten niet. Maar
Ik zet mijn wasrek nu in een andere kamer, met raam op het zuiden. Die kamer wordt namelijk erg warm als de zon schijnt, dus ik merk dat dat scheelt. Kun je het ook ergens voor het raam zetten misschien? (Ik weet niet of in de zon zetten slecht is voor de was btw)
Ik sla een ‘vakje?’ over op mijn wasrek maar heb ook een hang systeem. Daar moet je maar net de ruimte voor hebben.
Ik heb dat toentertijd bij Ikea gekocht maar is er nu niet meer. (Misschien een andere naam).
Het is een rails systeem waarbij je een plank hebt en daar onder kan je rails hangen. Daar hangen al mijn jurkjes en na een tijdje hang ik het in de kast.
Ik zag op TikTok een hack om het wasrek bij de verwarming te plaatsen. Dan de was op een rek te hangen en (nat) beddengoed erover heen te hangen, en dat ook over de verwarming te doen als een tent. Zo droogt de was met warmte van die ene verwarming heel snel.
Wij hebben een luchtontvochtiger voor de delen van het huis die we niet verwarmen, dat werkt voor was ook supergoed. Kost al wel snel 150 euro inmiddels (je moet wel een goeie hebben die koude temperaturen aan kan)
Ah fijne tips allemaal! Ik ga eens even kijken wat hier werkt.
Heb je een balkon of tuin? Ook al is er geen zon, de was droogt in de wind. Als het niet regent zetten wij alles buiten. Wel wanneer iemand thuis is voor de zekerheid.
Wat ik ook heb ontdekt is dat verschillende programma’s een enorm verschil kunnen geven hoe nat iets uit de wasmachine komt. Misschien een dubbele centrifuge aanzetten oid bij broeken, ik zeg maar wat he.
Nog een tip: ik merk dat dikkere kleding (broeken en truien) langer nat blijven aan de onderkant, waar ze om het droogrek zitten. Dan is de bovenkant al droog (daar kan ook meer lucht bij) maar de onderkant nog niet. Dus die kledingstukken draai ik de volgende ochtend om zodat de natte kant beter aan de lucht kan drogen. Ik hoop dat dit niet heel vaag klinkt want weet niet zo goed hoe ik dit moet uitleggen haha. En ik heb een klein elektrisch kacheltje en die zet ik soms aan als de stroom goedkoop is, dat helpt ook.
Ik centrifugeer alles extra (8 minuten) en dat helpt al heel veel
Ja dat doe ik ook idd! En bij truien met capuchon zorg ik dat de capuchon ook op een waslijn hangt want anders droogt het ook niet goed
Idd een lijntje overslaan op het wasrek, en broekzakken bijvoorbeeld uittrekken. Wij hebben gelukkig een kamer waar we de was kwijt kunnen en hebben daar twee rekken staan zodat er meer ruimte tussen elk kledingstuk zit. Maar kan me voorstellen dat dit nog niet genoeg is, was in onze vorige woning ook drama
Ja, misschien. Je moet maar net een verwarming hebben, waar je rek tegenaan kan, etc. Maar het idee van een tentje maken is niet zo raar. En met een klein elektrisch ventilator kacheltje kan het ook.
En of het verspilling van verwarming is? Ook dat verschilt per huis.
Ja tuurlijk! Ik heb hem via Lidl gekocht, eentje van Silvercrest met artikelnr 100334567. Een collega heeft dit jaar deze gekocht, die lijkt er wel op (maar is nu uitverkocht) SILVERCREST Luchtontvochtiger online kopen | LIDL