Huishoudtopic #2

Nee

Ik ben met de V8 zeer tevreden, hondenharen vliegen zo uit het tapijt in de power modus… Is een stuk goedkoper ook dan de v15… Toen ik dit jaar in de winkel stond dacht ik ook, moet ik voor een duurdere gaan of niet? Maar heb een goeie keuze gemaakt vind ik zelf…

@Feather mijn roborock gaat prima over drempels heen, soms lukt het niet in een keer en gaat ze even schuin proberen enzo… Ook de dorpel bij mijn badkamer gaat ze zo overeen…

3 likes

Ik heb net de ontpiller van blokker gekocht en het is echt satisfying inderdaad!! Net zoiets als die foto

2 likes

Heeft er iemand hier toevallig een lijstje met schoonmaaktaken voor de huishoudster om te delen? Ik merk dat ik nav ervaringen een onderscheid wil maken tussen ‘altijd’ (stofzuigen/dweilen/stoffen/wc/ erc) en dingen die soms ook moeten: kastdeurtjes afnemen, tegels in de wc, deuren, evt ramen etc, maar ik kan het uit mijn hoofd niet goed bedenken en ben bang dat ik belangrijke dingen vergeet en het dan een rommeltje wordt (mijn lijstje, niet het huis)?

Dank vast!

1 like

Hij is binnen bij ons. Het is een test voor de witwasmiddelen (werd uit de aankondiging achterin vorige editie volgens mij niet perse duidelijk). Denk niet dat ik een foto van de hele uitslag hier mag posten omdat het om iets betaalds gaat?

Maar ze hebben 40 soorten getest zowel a-merken als huismerken. Ook in de aanbieding zijn de a-merken per wasbeurt duurder.

Gedeelde 1/2e plek is Albert Heijn witwaspoeder 2025gr en Formil White poeder 2025gr. Die hebben allebei het predikaat beste koop en beste uit de de test. Dan volgt Una witwaspoeder, 1 de beste wit waspoeder, G’woon witwaspoeder, Plus witwaspoeder, Klok waspoeder wit, Una wasmiddel wit (eerste vloeibare die erin staat) en dan de Ariel all in 1-pods original op 9 en de ariel pods ultra vlekverwijderaar op 10. Op 40gr scoren die vlekverwijderaar pods trouwens net iets slechter (6,5 tov 6,6) dan de orginal en op 60gr scoren ze net iets beter (6,4 tov 6,3) dan de original. Maar alle andere wasmiddelen in de top 10 scoren op 40gr allemaal boven de 7,5 en op 60gr boven de 7.0. En het prijsverschil per wasbeurt is aanzienlijk tussen Ariel en de andere merken in de top 10.

Edit: er is nu ook het predikaat groene keuze. Er zijn 4 witwasmiddelen die dit hebben gekregen: una wit waspoeder (plek 3), klok waspoeder wit (plek 7), formil white super concentrated (plek 12) en una wit wasmiddel compact en sterk (plek 14).

8 likes

Ik heb naast de standaard dingen een lijstje met dingen die ze af en toe kan doen. Tot nu toe staat dit erop:

Ramen wassen
Plinten afnemen
Kozijnen afnemen
Deuren afnemen
Keukenlades/kastjes van binnen
Afzuigkap
Koelkast schoonmaken, vriezer ontdooien en schoonmaken.
Oven (van binnen)
Stopcontacten en lichtschakelaars

2 likes

Bedankt voor het delen! Als kleur en zwart wasmiddel getest is zou je dan ook de uitslag willen delen?

Ja die laatste test (kleur) dateert nu uit 2020 alweer dus ben benieuwd wanneer ze dat gaan doen. Kan straks wel eens op de site kijken wanneer ze zwart voor het laatst hebben getest.

2 likes

Superfijn, dankjewel! Hier kunnen we wat mee :raised_hands:t2:

2 likes

Mijn wasmachine lekt een tijdje vanuit het bakje voor de wasmiddel en vanuit de trommel als er een wasje in zit. Ik heb alles goed gecheckt en schoongemaakt. Nu leg ik telkens een handdoek op de vloer maar dat is niet de oplossing.

Nu heb ik de klantenservice gesproken maar die was niet echt behulpzaam. Een monteur kost 200 euro. Is dit de moeite waard aangezien hij al 4 jr oud is. Of kan ik beter een nieuwe kopen?

1 like

Van een wasmachine moet je kunnen verwachten dat deze minimaal 10-15jaar meegaat. Na 4 jaar weg doen is bijna een misdaad. Maar ja, krijg je gelijk maar eens bij zo’n klantenservice.

4 likes

Wat hebben jullie voor opruim-oplossing voor opladers/snoeren?
Ik heb voor verschillende dingen (privé telefoon, werktelefoon, airpods, bose koptelefoon) verschillende snoeren en die liggen altijd ergens in de buurt van stopcontacten, maar er niet in (want heb gehoord dat dat ook stroom kost). Heeft iemand een handig opberg-idee daarvoor?
Liefst iets waar je ze heel makkelijk in opruimt en tevoorschijn haalt, anders laat ik ze weer uit luiheid maar rondslingeren

2 likes

Ik heb alle snoeren in een mand in een kast.

4 likes

Mijn oma heeft het eruit gekregen door wasbenzine op de vlekken te doen en dan wassen. Even uithangen buiten na het wassen dan is de geur ook weg!

3 likes

Nu het kouder in huis wordt merk ik dat mijn was niet snel meer droogt. Ik heb geen droger en nu telkens een overvolle wasmand omdat ik niet door kan gaan met wassen. Veel ruimte voor een extra wasrek heb ik niet en ik probeer hem al niet al te vol te hangen. Hoe gaan jullie hiermee om of hebben jullie tips? Soms is het na 4 a 5 dagen nog vochtig bij broeken en truien.

3 likes

Ventilator erop zetten. Overdag op de hoogste stand en snachts eentje lager vanwege de herrie. Die van mij verbruikt in 24 uur 140 watt. Dus dat zijn de kosten niet. Maar

1 like

Ik zet mijn wasrek nu in een andere kamer, met raam op het zuiden. Die kamer wordt namelijk erg warm als de zon schijnt, dus ik merk dat dat scheelt. Kun je het ook ergens voor het raam zetten misschien? (Ik weet niet of in de zon zetten slecht is voor de was btw)

1 like

Ik sla een ‘vakje?’ over op mijn wasrek maar heb ook een hang systeem. Daar moet je maar net de ruimte voor hebben.
Ik heb dat toentertijd bij Ikea gekocht maar is er nu niet meer. (Misschien een andere naam).
Het is een rails systeem waarbij je een plank hebt en daar onder kan je rails hangen. Daar hangen al mijn jurkjes en na een tijdje hang ik het in de kast.

2 likes

Ik zag op TikTok een hack om het wasrek bij de verwarming te plaatsen. Dan de was op een rek te hangen en (nat) beddengoed erover heen te hangen, en dat ook over de verwarming te doen als een tent. Zo droogt de was met warmte van die ene verwarming heel snel.

https://www.tiktok.com/@chloesdealclub/video/7155824617339391238?is_from_webapp=1&sender_device=pc&web_id=7094565679735801349

2 likes

Wij hebben een luchtontvochtiger voor de delen van het huis die we niet verwarmen, dat werkt voor was ook supergoed. Kost al wel snel 150 euro inmiddels (je moet wel een goeie hebben die koude temperaturen aan kan)

1 like