Huishoudtopic #2

Dit lijkt me mega brandgevaarlijk

10 likes

Lol ik twijfelde of ik moest zeggen dat m’n ventilator klein is en best nieuw :sweat_smile:

2 likes

Doordat het zo langzaam droogt krijg je ook een muffige geur. Toevallig nog tips dan wat je tegen die vieze geur kan doen?

Ik zet de ventilator al aan, heb zo’n luchtontvochtiger met korrels en het raam staat op een kier.

Ik zette mijn was altijd in de woonkamer waar de verwarming aanstond. Was het zo droog. Alleen dat gezeul met rek en was vond ik irritant

2 likes

Beetje late reactie misschien maar ik zou een lokale monteur voor witgoed langs laten komen. Via het merk van witgoed zelf kost het vaak idd al vanaf 200€ (iets soortgelijks hadden wij met een monteur voor oven voor de verlengde garantie… mocht je wel de voorrijkosten betalen, dus deze uiteindelijk afgebeld). Lokaal heb je een stuk minder voorrijkosten. Zou hem dus zeker laten beoordelen, de monteur geeft dan wel aan of deze te repareren is voor een redelijk bedrag of niet.

Wel even goed zoeken op Google, de eerste zoekresultaten zijn vaak van bedrijven die niet lokaal zitten.

2 likes

Ik hang mn was nog steeds buiten. Zet ik hem snachts aan (daltarief) 's morgens op de molen en aan het eind van de dag schoon en fris. Moet je wel een tuin of balkon hebben.

3 likes

Ik ook inderdaad! Gaat wat minder snel door de lage temperatuur, maar het scheelt al enorm dat er lucht stroming rondom je natte was is. (Balkon in mijn geval)

1 like

Er is nog niet echt een vervanger voor die Brabantia stapelbare wasmanden he? Ik zoek iets voor in de badkamer en ik lees dat deze niet goed tegen vocht kunnen. Daarnaast zijn ze iets te breed voor het mooie. Maar kan verder niet echt een alternatief vinden

1 like

Mijn eerste wasmachine!
(@FrauHelga :smile:)

13 likes

Ohhhh dat is een bekende! :heart_eyes: Heel veel wasplezier gewenst.

Klinkt waarschijnlijk hartstikke truttig of burgerlijk maar ik geniet (vrijwel) elke dag van de wasmachine. Het laden en op afstand aanzetten wanneer ik dat wil vind ik zo’n upgrade ten opzichte van mijn vorige antieke wasmachine.

7 likes

Dat snap ik helemaal hoor! Ik moet zeggen dat ik er ook wel excited van werd terwijl ik dat totaal niet bij mezelf herken haha.
Ik ben heel erg benieuwd hoe hij gaat bevallen! :smile:

2 likes

Heb toch iets nieuws gelezen, t-shirts en truien ook op de kop. Bij mij gaan ze dubbel.

3 likes

Maar dat moed je ook weer vermijden staat er eigenlijk, want dan moet je de knijperplekken eruit strijken :sweat_smile:

2 likes

Welk wasmiddel gebruiken jullie voor baby kleding?

Wil graag parfumvrij maar vind het dan ook jammer dat de was niet meer lekker ruikt. :sweat_smile:

2 likes

Of aan hangers doen! Goed uitklappen en dan aan een hanger. Droogt het nog sneller.

1 like

In het begin heb ik alles gewassen met AH puur waspoeder, is parfumvrij. Vond ik wel fijn voor de gevoelige babyhuidjes.
Toen ze wat ouder waren heb ik getest met kleur waspoeder met geur en ze kregen geen uitslag ofzo dus sindsdien gebruiken we dat. Vorig jaar een mega doos omo kleur waspoeder gekocht, die gebruik ik nog steeds. Ik gebruik alleen niet heel veel waspoeder dus mijn was heeft alsnog geen geur, maar dat vind ik eigenlijk wel fijn.

3 likes

Azijn als wasverzachter gebruiken, extra spoelen en de wasmachine niet propvol aanzetten. Die muffe geur is echt niet te harden :mask:

2 likes

Ik heb mijn wasmachine twee weken niet kunnen gebruiken en toen ik hem net opendeed stonk hij een beetje, dus ik heb hem leeg op 90° laten draaien met een schepje waspoeder. Is dat goed of had ik het anders moeten aanpakken? Misschien met azijn voortaan? Ik heb dat niet in huis. Is natuurazijn dezelfde azijn als die je door je sla doet of is dat weer wat anders?

Houd je de deur open of dicht als je wasmachine klaar is?

1 like

Een monteur vertelde me ooit 2 vaatwastabletten erin op reiningsprohramma

4 likes