Huishoudtopic #2

Ah fijne tips allemaal! Ik ga eens even kijken wat hier werkt.

Heb je een balkon of tuin? Ook al is er geen zon, de was droogt in de wind. Als het niet regent zetten wij alles buiten. Wel wanneer iemand thuis is voor de zekerheid.
Wat ik ook heb ontdekt is dat verschillende programma’s een enorm verschil kunnen geven hoe nat iets uit de wasmachine komt. Misschien een dubbele centrifuge aanzetten oid bij broeken, ik zeg maar wat he.

3 likes

Nog een tip: ik merk dat dikkere kleding (broeken en truien) langer nat blijven aan de onderkant, waar ze om het droogrek zitten. Dan is de bovenkant al droog (daar kan ook meer lucht bij) maar de onderkant nog niet. Dus die kledingstukken draai ik de volgende ochtend om zodat de natte kant beter aan de lucht kan drogen. Ik hoop dat dit niet heel vaag klinkt want weet niet zo goed hoe ik dit moet uitleggen haha. En ik heb een klein elektrisch kacheltje en die zet ik soms aan als de stroom goedkoop is, dat helpt ook.

7 likes

Ik centrifugeer alles extra (8 minuten) en dat helpt al heel veel

7 likes

Ja dat doe ik ook idd! En bij truien met capuchon zorg ik dat de capuchon ook op een waslijn hangt want anders droogt het ook niet goed

3 likes

Idd een lijntje overslaan op het wasrek, en broekzakken bijvoorbeeld uittrekken. Wij hebben gelukkig een kamer waar we de was kwijt kunnen en hebben daar twee rekken staan zodat er meer ruimte tussen elk kledingstuk zit. Maar kan me voorstellen dat dit nog niet genoeg is, was in onze vorige woning ook drama

3 likes

Ja, misschien. Je moet maar net een verwarming hebben, waar je rek tegenaan kan, etc. Maar het idee van een tentje maken is niet zo raar. En met een klein elektrisch ventilator kacheltje kan het ook.
En of het verspilling van verwarming is? Ook dat verschilt per huis.

2 likes

Ja tuurlijk! Ik heb hem via Lidl gekocht, eentje van Silvercrest met artikelnr 100334567. Een collega heeft dit jaar deze gekocht, die lijkt er wel op (maar is nu uitverkocht) SILVERCREST Luchtontvochtiger online kopen | LIDL

2 likes

Dit lijkt me mega brandgevaarlijk

10 likes

Lol ik twijfelde of ik moest zeggen dat m’n ventilator klein is en best nieuw :sweat_smile:

2 likes

Doordat het zo langzaam droogt krijg je ook een muffige geur. Toevallig nog tips dan wat je tegen die vieze geur kan doen?

Ik zet de ventilator al aan, heb zo’n luchtontvochtiger met korrels en het raam staat op een kier.

Ik zette mijn was altijd in de woonkamer waar de verwarming aanstond. Was het zo droog. Alleen dat gezeul met rek en was vond ik irritant

2 likes

Beetje late reactie misschien maar ik zou een lokale monteur voor witgoed langs laten komen. Via het merk van witgoed zelf kost het vaak idd al vanaf 200€ (iets soortgelijks hadden wij met een monteur voor oven voor de verlengde garantie… mocht je wel de voorrijkosten betalen, dus deze uiteindelijk afgebeld). Lokaal heb je een stuk minder voorrijkosten. Zou hem dus zeker laten beoordelen, de monteur geeft dan wel aan of deze te repareren is voor een redelijk bedrag of niet.

Wel even goed zoeken op Google, de eerste zoekresultaten zijn vaak van bedrijven die niet lokaal zitten.

2 likes

Ik hang mn was nog steeds buiten. Zet ik hem snachts aan (daltarief) 's morgens op de molen en aan het eind van de dag schoon en fris. Moet je wel een tuin of balkon hebben.

3 likes

Ik ook inderdaad! Gaat wat minder snel door de lage temperatuur, maar het scheelt al enorm dat er lucht stroming rondom je natte was is. (Balkon in mijn geval)

1 like

Er is nog niet echt een vervanger voor die Brabantia stapelbare wasmanden he? Ik zoek iets voor in de badkamer en ik lees dat deze niet goed tegen vocht kunnen. Daarnaast zijn ze iets te breed voor het mooie. Maar kan verder niet echt een alternatief vinden

1 like

Mijn eerste wasmachine!
(@FrauHelga :smile:)

13 likes

Ohhhh dat is een bekende! :heart_eyes: Heel veel wasplezier gewenst.

Klinkt waarschijnlijk hartstikke truttig of burgerlijk maar ik geniet (vrijwel) elke dag van de wasmachine. Het laden en op afstand aanzetten wanneer ik dat wil vind ik zo’n upgrade ten opzichte van mijn vorige antieke wasmachine.

7 likes

Dat snap ik helemaal hoor! Ik moet zeggen dat ik er ook wel excited van werd terwijl ik dat totaal niet bij mezelf herken haha.
Ik ben heel erg benieuwd hoe hij gaat bevallen! :smile:

2 likes

Heb toch iets nieuws gelezen, t-shirts en truien ook op de kop. Bij mij gaan ze dubbel.

3 likes