Huishoudtopic #3

Ah goed om te horen dat jullie tevreden zijn, @Merel dus nog van Waterluxe? En welke heb jij @Daelyss? Er zijn er nogal wat.

2 likes

Van Bayard, een Belgisch bedrijf.

1 like

Wij hebben er 1 en ik denk dat ik tevreden ben? Ik denk er nooit echt actief aan maar we hebben nooit ergens kalk dus hij zal zijn werk wel doen.

1 like

Perfect :rofl: niet merken dat hij er is, is fijn!

1 like

Ik heb er 1 van Waterluxe (nja 2e al, in mn vorige huis ook) en ik vind het ideaal, scheelt zoveel met schoonmaken en behalve af en toe zout vullen merk je er niks van

1 like

Heb een leren jas gekocht, er zitten wat verkleuringen op, iemand een idee hoe ik deze vlekjes kan behandelen?

1 like

Dat gaat er denk ik niet meer uit. Je kan een poging wagen door de hele jas met een doekje met water en shampoo erin opgelost te reinigen (wel de hele jas doen anders krijg je lelijke kringen/vlekken) een andere optie is om de hele jas een tintje donkerder te maken met speciale leerpoets/bankpoetsmiddel (geen schoenpoets dat gaat afgeven)

2 likes

Heeft iemand een aanrader voor een betrouwbaar bedrijf die je bank (ribstof) komt reinigen?

2 likes

Zelf een appaaat huren bij gamma?

2 likes

Dat is echt heel makkelijk om zelf te doen! Met een Bissel SpotClean Pro heb ik het toevallig gisteren zelf nog gedaan.

Serieus dit is de beste tip ooit. Heb bij meerdere pantalons met openstaande zakken deze dichtgemaakt en alles zit zoveel mooier.

2 likes

Ik maak dit dicht met zo’n band waarmee je broeken kan inkorten. Stukje van die band in de zak en dan dicht strijken.

4 likes

Welke dweil raden jullie aan?

Ik ben laatst overgestapt op een steelstofzuiger en merk dat ik hem er zo veel sneller bij pak dan eerst. Dus ik wil nu ook een fijn dweilsysteem want merk dat ik dat te weinig doe.

Liefst een die voor je uitwringt. Ik heb er al een van action geprobeerd met een sprayfunctie (10 eu ofzo) maar dat werkt niet fijn.

Ik heb die zwart met rode met die emmer die ronddraait als je er op trapt, ff geen idee hoe het merk heet haha, en alleen al door dat ronddraaien vind ik dweilen ineens leuk

1 like

Leifheit twist. Dat is ook dat je dat ding ronddraait. Kun je verschillende koppen opzetten. Is maar net wat voor vloer je hebt.

2 likes

Vileda, vind ik ook een aanrader ja

1 like

https://www.bol.com/be/nl/p/vileda-turbo-3in1-mop-met-zwenkkop-pedaalemmer/9300000031702171/

3 likes

Deze heb ik ook, werkt prettig. Gebruik 'm nog steeds minder dan ik zou willen, maar wel meer dan voor ik deze had

1 like

Ja die ja!

Enige nadeel vind ik dat je best hard moet trekken om de dweil van de stok af te krijgen, maar verder is ie ideaal

2 likes

Ik had eerst ook een goedkope spray maar die ging kapot en heb hem vervangen door een van Vileda. Echt een verademing (zoveel beter dan dat cheape ding) en ik vind het heel fijn dat hij altijd gebruiksklaar is, ik pak hem er heel vaak 's avonds even bij om bijv de keuken te dweilen. Is met dit ding een klusje van 2 minuten.

Deze is het: Bekijk Vileda 1.2. Spray MAX spraymop - Microvezelmop met spraysysteem - Geschikt voor alle soorten vloeren op: https://www.bol.com/nl/p/vileda-1-2-spray-max-spraymop-microvezelmop-met-spraysysteem-geschikt-voor-alle-soorten-vloeren/

2 likes