Huishoudtopic #3

Welke heb je genomen!!

https://www.coolblue.nl/product/944400/miele-complete-c3-parquet-powerline-125-gala-edition-grafietgrijs.html

Deze!!! Echt Duitse degelijkheid, zuig mijn vloerkleed er zowat mee op :joy: Ik heb ook sterke ASMR bij de opzetstukken voor kieren en plinten want mijn shabby ass woningbouwhuis heeft nogal wat irritante kieren en hiermee worden ze zowaar schoon!! (neem deze review niet te serieus want ik kom er echt achter dat ik de laatste jaren met mijn 20 jaar oude stofzuiger een toneelstukje deed ipv daadwerkelijk stofzuigen)

21 likes

deze heb ik ook! echt love m’n stofzuiger, hier kan de dyson van m’n ouders echt niet tegenop hoor. ik heb ook een extra lang snoer dus cross zo m’n huis door zonder van stopcontact te hoeven wisselen :heart_hands:

2 likes

Ik verwacht bij de Gala edition wel dat je in galajurk met je stofzuiger hebt rondgezwierd door het huis :joy:

1 like

Heeft iemand ervaring met kledingmotten bestrijden? Bijv met sluipwespen? Heb de bron nog steeds niet gevonden maar nog steeds last van MOTTEN

1 like

Ik heb ze een keer gehad, echt een trauma aan over gehouden. Ik heb alles wat kon heet gewassen, wat niet kon en in de vriezer paste daar in gedaan en alles wat ik niet perse graag wilde bewaren heb ik weg gedaan. Dan de rest wat overbleef na het wassen in van die plastic vacuĂŒm zakken gedaan en echt alleen wat ik dagelijks droeg was in de ‘open lucht’. Overal tea trea olie gedaan waar kon, kasten open voor lucht en licht en eindeloos stof gezogen.

Bestrijden met sluipwespen lijkt mij de moeite waard! Hopelijk ben je er snel vanaf want het is zo naar.

4 likes

Ik denk dat ik deze ook heb, maar vind nooit gaatjes ofzo. Af en toe vliegt er gewoon een door de kamer of komt er een uit een handdoek ofzo.

2 likes

Gek he?? Heb in mijn hele kledingkast ook geen sporen gevonden. Nu maar setje sluipwespen besteld, hopelijk kunnen die wel eitjes lokaliseren :crossed_fingers:

1 like

Heb je een wit papier onder in je kast gelegd? Als ze er dan zijn kan je daar je wel goed sporen op zien! Zelf heb ik blokken zeep en van die cederhouten bolletjes in de kast liggen om ze te verjagen.

Mijn kast is al wit! En zie niks
 heb ook nog mijn zak met bollen wol in de woonkamer gecheckt (zat er eentje in maar verder niets aangetast) en erna voor de zekerheid in de vriezer gelegd

3 likes

Heeft iemand ervaring met modder (echt van dat zwarte glibberige klei achtige spul) uit kleding krijgen? Heb het eerst met de hand afgespoeld en daarna in de wasmachine gegooid maar er zitten nog steeds (vettige) zwarte vlekken in

Ossengal of die gele ontvetter van Dasty!
En dasty heeft nu ook een spray voor ‘natuurlijke’ vlekken ( enzymen), wellicht dat die je kan helpen?

1 like

Iemand nog de ultieme tip om grauw gewassen (door andere was :sob:) wit, weer WIT te krijgen? Soda al geprobeerd zonder resultaat en nu azijn maar doet ook nog niks. :frowning:

2 likes

Schijnbaar werkt glansspoelmiddel heel goed! Niet zelf uitgeprobeerd overigens

1 like

Het broekje en de trui zaten in 2 verschillende wasjes waarbij in de ene waarschijnlijk iets in zat wat afgeeft :smiling_face_with_tear:
Iemand hier nog een tip voor, of misschien proberen het truitje ook met een donker kledingstuk te wassen? Zodat ze in ieder geval weer hetzelfde zijn (alleen geen idee welk kledingstuk zo afgegeven heeft)

Deze werkt echt perfect. Is te koop bij de Action.

@crazyvibes heb dit zelf nog nooit geprobeerd maar misschien werkt het?

4 likes

Iemand de tip voor een bloedvlek in een witte broek :grimacing::grimacing:?
Ik las al sowieso met koud water. Maar erna twijfel ik over zout of mss afwasmiddel. Geen idee

Spoelen met koud water en daarna weken in glansspoelmiddel (de witte versie).

2 likes

Ik doe vaak een papje maken van baksoda en dat op de verkleuring smeren en in de zon hangen (.vaak zonnebrand op een wit shirt). Af en toe maak ik de kraag dan weer nat, zodat de zon z’n werk kan doen.
Ik had helaas wel wat shirts die niet meer goed wit werden, dus die heb ik groen geverfd met textielverf. Dat werkte erg goed en nu kan ik die shirts toch nog gebruiken.

Ik heb een bloed-stand/programma op mijn machine en had nooit verwacht dat dat zou werken, maar dat deed het wel. Dus zonder verder iets te doen. Dus mocht je die hebben op je wasmachine dan zou ik dat proberen!

3 likes