Heeft iemand de perfecte tip om een hardnekkige vlek uit een blouse te krijgen? Heb voor m’n gevoel alles al geprobeerd (Dasty, Shout, Vanish) en al 5x gewassen maar niks werkt
Heb dat nog nooit gehad, dat ik iets er niet meer uit krijg. Geen idee wat voor vlek het is trouwens, kan tomatensaus zijn, bloed, tanning drops idk
Ossengal, groene zeep, zout, baking soda met azijn.
En anders een verfpod en klaar.
Dreft.
Heeft iemand een tip voor een goede elektrische schoonmaakborstel? Wil het gebruiken voor voegen/tegels/sanitair!
Vlek nat maken met warm water, inwrijven met Sunlight zeep, goed met je nagels eroverheen of stof tegen elkaar wrijven en dan wassen op 30 graden met je gebruikelijke wasmiddel. Sunlight zeep is echt mijn jaren vijftig holy grail.
Zit hier al het wondermiddel tussen?
Ik ga het zo weken in Dreft, rest heb ik nog niet in huis. Maar ben bang dat het al te laat is, want vlek lijkt er helemaal in verweven te zitten.
De meeste vlekken verwijder ik met ossengalzeep. Ik heb ooit eens een aardbeienvlek verwijderd met scheerschuim. Wie weet werkt dat?
Ossengalzeep is ook een goede, gebruik je dan die stick of vloeibare?
De stick! Maak de vlek nat en dan schrob ik er met dat stuk overheen en inwrijven enzo. Even laten intrekken en dan de was in. Las op internet eens dat het het beste werkt als je wast op maximaal 30-40 graden.
Ik heb er ook ingedroogde vlekken van mijn baby mee uitgekregen! Heb ossengalzeep gekocht door 1 van de baby/kindtopics hier haha.
Mijn moeder heeft laatst een 10 jaar oude bloedvlek uit een witte jas kunnen krijgen. Drupje Dreft en de stof tegen elkaar aan wrijven. Duurde met af en toe spoelen en opnieuw doen maximaal 5 minuten.
Ik heb weer hoop
Is het wit, dan moet je sowieso proberen het in de zon te drogen. Dan verdwijnen de raarste vlekken.
Zou dit ook werken op bloed met spul? Ik weet niet wat het spul is maar het is geen helder bloed want er was een wond en het enige wat voorhanden was om te deppen was een nieuw shirt
Ik heb het al in koud water met zout gehad wat normaal goed werkt maar dit wil nog niet zo weg trekken helaas
Ik heb deze
Vind m op zich wel fijn, alleen je moet niet te hard drukken (dan stopt ie met draaien), hij maakt wel redelijk wat geluid volgens mij, en na 1 keer alle voegen van de douche doen (dat zijn bij ons 4 muren van boven tot onder en een vloer dus wel best veel) waren de batterijen leeg.
Ik heb er een van de action en die doet gewoon z’n werk. Maakt wel best wat geluid.
Heb je weken in melk geprobeerd? Zo heb ik wel eens oude bloedvlekken weg gekregen
Ik heb geen idee. Mijn moeder is Queen Schoonmaak maar die genen hebben mij overgeslagen.
Haha toch bedankt
@Marquez Nee nog niet, ik wil ook niet meteen 8 dingen door elkaar doen straks maak ik het nog erger, maar melk klinkt vrij onschuldig dus dat ga ik proberen, dankje!