Huishoudtopic #3

Ik heb deze en elke keer als ik naar de Ikea ga koop ik een nieuwe en gooi ik de oude weg. Ik denk dat dat 2 of 3 keer per jaar is? Misschien past er in jouw houder wel zo’n losse borstel die ze bijvoorbeeld bij de Action verkopen.

1 like

Ik heb met een onzichtbare steek de openstaande zakken van een broek dichtgemaakt, want dat vind ik mooier. Alleen zie je alsnog soms dat de zakken bij het zitten een beetje open gaan en je de steek ziet zitten. Vind ik niet heel erg, maar is er een betere manier? Het is een baggy jeans, dus hij is zeker niet te klein oid.

Ik maak eigenlijk altijd de zakken van mn spijkerbroeken dicht. Dat doe ik met garen in de kleur van de broek en dan een fijne steek op de naaimachine, precies langs de rand van de zak. Dan zie je geen losse steken en je ziet de garen ook niet. Als je geen naaimachine hebt is dit een nutteloze tip, maar als je er wel een hebt (of vrienden/familie hebt met een) is het de moeite waard. Het is niet zo zichbaar als je misschien zou denken.

1 like

Ik heb een naaimachine, maar nog niet heel erg skilled haha. Vorige keer heb ik mn naald gebroken bij het inkorten van een jeans 🫠 Ik ga dit wel proberen, thanks!

4 likes

Wellicht overbodig, maar had je wel een speciale jeans naald in je naaimachine gezet?

Als het geen jeansnaald is, rustig naaien en de stof goed rechthouden. Hoop dat het lukt! (Ik doe het met een gewone naald)

2 likes

Nee :skull: Die ga ik wel aanschaffen.

2 likes

Beetje mosterd na de maaltijd, maar zag pas iemand die van die haar-rollers van klittenband er bij deed (geen idee of dat niet direct aan al je kleding vast zit of het stuk maakt) maar leek ook te werken.

2 likes

In de wasmachine? Dat binnenste is toch karton dat kan toch niet goed zijn

1 like

Nee ik bedoel deze dingen:

4 likes

Oooooh ok dat klinkt al logischer haha
Lijkt me trouwens een gedoe om die weer schoon te maken maar beter dan je kleding er steeds helemaal onder

Haha ja ook geen idee of het echt werkt, zag het een paar keer voorbij komen en kan me wel indenken dat het iets doet :woman_shrugging:

2 likes

Ik kon geen recente reacties vinden maar heeft iemand een waterontharder en ben je daar tevreden over? Zwarte wasbak hier en geen zin in kalk en bij de glazen douchedeur lijkt het me ook heerlijk

@Krabsalade volgens mij

Haha nee, die andere dokteres. @Merel

6 likes

Ik heb er 1 en voor mijn nieuwe huis dezelfde weer besteld. Maar mijn lyrische reacties heb je vast al gevonden :sweat_smile:

3 likes

Ik heb ook een en ben heel tevreden.

2 likes

Ah goed om te horen dat jullie tevreden zijn, @Merel dus nog van Waterluxe? En welke heb jij @Daelyss? Er zijn er nogal wat.

2 likes

Van Bayard, een Belgisch bedrijf.

1 like

Wij hebben er 1 en ik denk dat ik tevreden ben? Ik denk er nooit echt actief aan maar we hebben nooit ergens kalk dus hij zal zijn werk wel doen.

1 like