Huishoudtopic #3

Ja ik heb ook een Rowenta maar het is echt een kutding. Ik heb hem nog steeds omdat het beter is dan niks en ik hem er veeeeel sneller bij pak, maar voor de echte schoonmaak komt toch weer de Miele uit 2001 uit de meterkast.

1 like

Ugh ja he!!! Ik ga m waarschijnlijk bewaren voor de kruimeldief functie (lol dure kruimeldief :joy:). Ook irritant dat ik helemaal een test uit de consumentengids had opgezocht en deze nav die test had gekocht.

2 likes

Ja had een duur AEG ding gekregen als housewarming cadeau en heb ‘m na een jaar toch echt weer vervangen voor een normale stofzuiger met slurf en stekker. Heb die steelstofzuiger echt vervloekt!!!

3 likes

Ik had hetzelfde met een steelstofzuiger van Bosch. Was echt geen vervanging voor m’n gewone stofzuiger, maar prima voor de kruimels van de kids. De accu van de Bosch ging stuk dus 3 weken geleden een Dyson v15 gekocht en mn gewone stofzuiger nog niet 1x gemist. Dus het verschilt echt heel erg.

Ik dénk dat dit het sleutelwoord is en niet dat het Dyson is.

3 likes

Op welke manier?

1 like

Ik vermoed omdat je die Dyson nog maar 3 weken hebt. Dat de zuigkracht etc. mogelijk nog af zal nemen, maar niet al na 3 weken.

1 like

Oja zo… die zal nog wel achteruit gaan ja. Alleen bij de Bosch heb ik nooit mijn andere stofzuiger laten staan (al vanaf het begin niet, toen de zuigkracht nog op z’n hoogst had moeten zijn). Ik vind de dyson nu wel echt een vervanger van m’n gewone stofzuiger.

2 likes

Dat werkt neem ik aan alleen op verse vlekken?

2 likes

Ik heb een Dyson (niet de duurste, v11 geloof ik), maar ik heb een beetje hetzelfde. Kruimels en stofjes doet hij wel goed en mijn tapijt is nog nooit zo schoon geweest, maar bijv rijst opzuigen gaat lastig net als grotere stukken. En blaadjes bij de achterdeur gaan heel lastig en blijven allemaal hangen in het filter. En dit is al vanaf het begin, dus niet door verlies aan zuigkracht.
Ik vind een steelstofzuiger heel handig voor even snel kunnen zuigen, maar mijn ouderwetse Miele is gewoon een stuk beter.

1 like

Omg ja ik haat deze echt zo erg. Echt een zuigkracht van niets idd dus moet 10x over dezelfde plek. Snap niet dat die zo hoog scoort

Heb nu een andere (met snoer) gelukkig.

2 likes

Ik had het inderdaad gelijk erop gesmeerd!

2 likes

Ik ben bezig met een overstap van anti-aanbak naar rvs. Gaat echt fantastisch zoals je ziet. :clown_face: Het ene lukt prima, maar vanavond weer een dikke flop. Het leek eerst wel goed te gaan, tot ik de quesadilla omdraaide en de bovenkant met kaas onderop kwam te liggen. Nu zit die hele wrap er helemaal in vast.

Ben hem nu aan het weken, maar is hier sowieso nog een snelle en makkelijke manier voor? Ik heb inmiddels twee rvs koekenpannen en gezien de prijs van die dingen wil ik niet met hangende pootjes terug naar anti-aanbaklaag. :joy:

1 like

Een bodempje water en terug op de kookplaat opwarmen. Dan kan je het er als het goed is zo uitvegen.

3 likes

De wrap is er inmiddels uit, dankjewel! De kaas is hardnekkiger :clown_face:

3 likes

En @Foucher, als dat niet werkt, eetlepel sodazout in een laagje water en het water zachtjes paar minuten laten koken.

Maar nu je andere vraag: de kaas is aangebrand? Mijn ervaring is dat de kaas na een tijdje loslaat, maar dan moet wel de pan heet genoeg zijn, en niet te heet zodat het verbrand voor het loslaat. Misschien kun je proberen voor je de quesadilla flipt, een beetje olie toe te voegen? Ik werk zelf met een plaatstalen koekenpan, en doe aan de buitenkant van mijn tosti ook altijd wat geraspte parmezaan. Die laat prima los na een tijdje, en de tosti krijgt dan een heerlijk krokante buitenkant.

1 like

Ja echt bedankt voor de tip! Vandaag gaan halen en het werkt echt!

2 likes

Niet een tip voor het schoonmaken, maar je moet echt zorgen dat je pan heet genoeg is voor je er iets in doet. Je kunt dit testen met water. Hier staat het wel redelijk goed uitgelegd + gifje wat het verschil is. How To Know When Stainless Steel Pan Is Ready For Cooking
Sinds ik dit weet heb ik nooit meer aanbak in mijn pannen.

5 likes

Ik ga extra olie proberen bij omdraaien, dankje!

@Dr.Watson Ik test ook van tevoren met water inderdaad! Weet niet zo goed waarom het dan zo regelmatig verkeerd gaat helaas haha. Naar mijn idee gebruik ik ook genoeg boter of olie. Ga morgen deze site met de gif erbij houden haha, misschien dat mijn druppels gewoon nog te klein zijn. :joy: Jij ook bedankt!

1 like

In zo’n pan hoef je toch juist geen olie oid te gebruiken? Dacht altijd dat je die moest inbranden en dan gewoon kan koken zonder vet, maar misschien ben ik in de war met andere pannen hoor.

1 like