Föhnen?
Dat moet je dan niet te heet doen want dan verbuigt dat stomme plastic en past je filter niet meer
Online staat dat pannen van het merk Demeyere niet ingebrand hoeven te worden!
Andere pan, zelfde probleem. Heb bij deze echt al van alles geprobeerd, weken met afwasmiddel, azijn, soda, even op het fornuis in combinatie met bovenstaande spul. Iemand nog een idee?
ik had hetzelfde met mijn demeyere pan, was niet schoon te krijgen. Uiteindelijk met een pannenspons weer brandschoon gekregen.
Nee dat zijn plaatstalen pannen, daar brand je zelf een antiaanbaklaag in. Rvs pannen hebben juist veel olie of boter nodig om niet aan te bakken
@Foucher rvs reiniger met schuurspons?
en @jojo Aaaah, las online dat je schuursponzen (en middelen) moest voorkomen, maar ben bang dat het dan de enige oplossing is voor nu. Bedankt allebei!
ja bij mij was het mijn laatste redmiddel ook omdat ik bang was mijn pan te verpesten. Ik heb ook de onderkant ermee gedaan ik kook op inductie en hij werkt nog prima.
Zag laatst een filmpje dat iemand het met The Pink Stuff Paste deed!
Je krijgt dit helemaal schoon door de pan met baking soda op het vuur te zetten (met deksel zodat het stoomt). Ik heb zelf zo’n houten afwasborstel, daarmee ga ik af en toe door de pan wanneer hij op het vuur staat (met een plastic borstel vast een slecht idee).
Je krijgt deze aanslag wanneer de pan té heet is of je verkeerde olie gebruikt (olijfolie bijvoorbeeld heeft een te laag rookpunt).
Nav de discussie eerder over steelstofzuigers. Onze stofzuiger wordt steeds slechter, we hebben hem ook al 10 jaar, dus ik zat eigenlijk al naar zo’n steelstofzuiger te kijken maar blijkbaar zijn die dus niet perse beter dan gewone stofzuigers? Iemand hier die wel positieve ervaringen heeft na een bepaalde tijd (dus niet na 3 weken al)? Of kunnen we toch beter een gewone stofzuiger aanschaffen?
Om heel eerlijk te zijn hebben wij ze allebei. Een steelstofzuiger voor het snelle werk (dagelijks) en een gewone stofzuiger voor het grondige werk. Van de steelstofzuiger hebben we dan uiteraard geen dyson, maar werkt prima voor even snel door de kamer
Ja, een reguliere stofzuiger is vaak beter. Maarrrr, die pak ik gewoon niet zo snel als een steelstofzuiger…
We hebben sinds een paar maanden een dyson v12 absolute detect slim in huis en vind het absoluut een vervanging van onze gewone stofzuiger. De zuigkracht is bizar goed, de borstelkoppen bij deze editie zijn ook precies wat wij nodig hebben en ik pak hem er veel vaker bij. Hij is een stuk stiller dan onze gewone stofzuiger die (als je je hand ervoor houdt) harder líj́kt te zuigen, maar niet eens in de buurt komt van de voordeurmat schoon te krijgen. Er zit een kleinere opvangbak bij, wat hem lichter maakt. Met een verharende langharige poes en een huis van ongeveer 95m2 heb ik er voldoende aan, ondanks dat de opvangbak klein lijkt. We hebben hem dus pas een paar maanden, maar vrienden hebben dezelfde nu een jaar of 4 en zijn er heel tevreden nog mee.
Oké ik kan niet direct terugvinden wie die zwarte fles Dasty had getipt tegen urinesteen in het toilet, maar 10000000x dank Ik had donkere vlekken die zo hardnekkig waren dat ik ervan was uitgegaan dat het emaille daar gewoon kapot was, maar zelfs die zijn gewoon WEG. Een uurtje laten intrekken zonder leegscheppen, even met de toiletborstel eroverheen en dat was het dan.
Ik heb deze vanochtend gekocht, kannie wachten!!
Nou, ik wilde hetzelfde komen posten! Vanochtend gehaald en alle aanslag is weg, ik wil nooit meer een andere wc reiniger
Ik heb dit laatst eindelijk weg gekregen met dat recept van Nancy Birtwhistle
Typisch, mijn droger heeft het na 7 jaar begeven. De droger gebruik ik voor ondergoed en oudere kleding (shirtjes, hemdjes) en de handdoeken. Kleding voor kinderen, overige kleding en beddengoed hang ik op. Ik zit te twijfelen om een nieuwe droger te kopen, dus ik wil het eens aanzien voor een paar weken. Zijn er mensen die geen droger hebben? Bevalt dit?
Ik heb heel lang geen droger gehad en kon altijd prima zonder. Het is luxe om er nu wel 1 te hebben maar ik gebruik m vooral voor handdoeken, beddengoed en spijkerbroeken van mn vriend (in de winter). Voor de dingen die jij noemt zou ik geen nieuwe nemen, mits je wel voldoende ruimte hebt om alles wat langer te kunnen laten hangen.
jaren geen gehad, maar in mn eentje heb ik ook niet zoveel was.
Het enige dat ik wel echt vervelend vond: bij een te vol rek droogde mn was niet altijd goed in de winter… dan moest ik soms nog eens wassen omdat het gewoon wat muffig / zuur was geworden omdat het te traag droogde. Hangt natuurlijk van je huis af.