Huishoudtopic #3

Wat denken jullie? Gebruikt of zo uit de fabriek?

2 likes

Hmmmm. Ik zou geen logische verklaring kunnen bedenken hoe dit uit de fabriek zou kunnen behalve dat het misschien vochtig is geweest? Maar dan zou je zeggen dat de verpakking ook vochtig was of dat je dat kunt zien?

Heb je dit online of in een winkel gekocht?

1 like

Online bij kitchenaid zelf. Niet echt netjes dat het dan op zijn minst niet goed is nagelopen.

1 like

Ik zou gewoon de klantenservice even mailen met deze foto!

4 likes

Was er niet laatst dezelfde vraag over een vaatwasser? Die was ook nat van binnen en dat bleek zo te horen want de fabriek testte ze allemaal met water
Bij deze durf ik het zo niet te zeggen maar een bericht sturen kan natuurlijk altijd

3 likes

Tenzij iemand hier in de Kitchenaid fabriek werkt aan deze specifieke productielijn weet je niet of dit wel of niet klopt. Kan goed komen door een stap in het productieproces en niet van gebruik.

2 likes

En dan, ik zou het (als het er verder goed uitziet en je het met een doekje weer schoon krijgt) laten denk ik, hiervoor hoef je hem ook niet te ruilen voor een andere ofzo toch

11 likes

Dat is toch met alle vragen?

1 like

Nou ik snap wel dat als je een nieuw product koopt dat je niet een gebruikte wil ontvangen. Je weet ook niet waarom ie geretourneerd is na gebruik toch? Niet gek dat je dan een beetje wantrouwig bent.

5 likes

Nou dan krijg je toch informatie die je ofwel geruststelling kan geven ( dus zoals hierboven al werd beschreven - dit hoort bij het productie proces-) ofwel ze mailen terug met ‘ oei dit is niet de bedoeling stuur maar terug.

2 likes

Ik zie zoveel filmpjes op insta van mensen die hun vaatwasser aan de binnenkant staan te schrobben met bleek, hun Dyson stofzuiger helemaal uit elkaar halen en vanbinnen schoonmaken. Even los van de vaatwasser filter wat logisch is, heb ik hier zelf echt nooit ook maar aan gedacht, mis ik iets of is dit overdreven?

1 like

Nouja je vaatwasser en wasmachine een keer schoonmaken is geen overbodige luxe, hoewel ik het nog steeds oneerlijk vind dat je een apparaat dat iets schoon maakt zelf nog schoon moet maken. Maar echt schrobben zoals in die video’s of de hele rubbers eruit halen gaat me ook te ver hoor.

16 likes

Precies dit gevoel!!

4 likes

Ik zou daar zelf echt nooit bleek voor gebruiken, er zal maar een restje achter blijven en je eet dan later weer van borden uit die vaatwasser…

2 likes

Ik zet hem na schoonmaken altijd op de hoogste stand. Ook met de wasmachine trouwens. Even doorkoken na het schoonmaken voordat ik hem weer gebruik.

1 like

Ik heb laatst de hele droger zo’n beetje uit elkaar gehaald en het filter gewassen met Dreft en sindsdien droogt de was veel sneller. Dus soms heeft het wel echt nut. Ik zou geen bleek in de vaatwasser gebruiken maar af en toe goed schrobben en een heet programma draaien vind ik wel fijn. Zelfde voor de rubbers in de wasmachine, die kunnen echt heel goor worden. En dan doe ik een kookwas met een vaatwastablet in de machine.

Ik heb even in een halfuur wat vlekken waar ik me al langer aan ergerde uit het tapijt gehaald. Het is nog niet perfect want eigenlijk moest het een uur intrekken, maar daar had ik geen zin in.

Viezigheid maar satisfying

Voor

Na

Ranzig. Dit is van een mini stukje vloerkleed, echt niet eens een kwart. We dragen geen schoenen in huis (behalve mijn vader want die luistert niet naar me) maar ik heb wel twee kleine kinderen.

7 likes

Maar de hoogste stand is toch maar 70 graden ofzo? En bleek maakt niks schoon hè, je ziet ze alleen niet meer, de vlekken. Ik heb ook helemaal geen bleek in huis trouwens, ik vind het echt rotzooi (en ongetwijfeld ben ik dan te voorzichtig ofzo maar zo komt mijn servies er ook niet mee in aanraking)

2 likes

Onze vaatwasser heeft een reinigingsprogramma, dan wordt het volgens mij 90 graden.

1 like

Oh maar dat zou ik dan voldoende vinden dan hoef ik toch niet zelf meer te boenen. Zo’n zakje van dat speciale spul erin en klaar

3 likes

Je moet ook eens in de zoveel tijd die rubbers even doen en alle bakjes. Van eigenlijk alle schoonmaak dingen. Dus wasmachine, droger en vaatwasser. Anders kan het op den duur gaan stinken. En ik ben met mijn droger altijd extra schoon omdat ik bang ben voor brand.