Huishoudtopic #3

Ja, die is lekker! Die heb ik ook al jaren haha. Ruikt lekker, blijft goed hangen en goedkoop :sparkles:

2 likes

Die van AH heb ik ook, jasmijn & citrus. Inderdaad goedkoop en ik vind deze erg lekker ruiken, maar ik vind niet dat de geur blijft hangen. Heb ook een keer die roze geprobeerd, die is wel iets sterker geloof ik

3 likes

Die maakt ook echt goed schoon.

1 like

Die oranje waar heel groot KLEUR op staat?

2 likes

Dat is degene die ik nu heb. Daar was ik ook altijd heel tevreden over maar hij blijft niet meer zo lang hangen qua geur sinds die in navulzakken ipv flessen zit.

We hebben nieuwe ramen waar de afdrukken van de bescherming van het vervoeren nog op staan, maar je ziet het alleen als de zon er op schijnt en tijdens het ramen wassen zie je het niet. Hoe krijg je dit er af?? Heb ze al meerdere keren gewassen, mijn moeder raadde nog aan met een krant opwrijven dus dat ga ik nog proberen maar dit zit dus op bijna alle ramen in het hele huis 🥹

1 like

Installatie bedrijf contacten en daar hulp vragen?

Oh vergeten te zeggen, hebben we al gedaan en zij zeiden dreft + schoonmaakazijn, maar dat werkt dus niet.

1 like

Heb je beide kanten van het raam schoongemaakt?

Uiteraard

2 likes

Wasbenzine nog geprobeerd?

2 likes

@Velours hier sluit ik mij bij aan, sowieso één die werkt op zout (en hars). Maar ik zou ook kijken naar de totale verbruikskosten over bijv. een periode van 5 of 10 jaar. Sommige waterontharders zijn in aanschaf “goedkoper”, maar als je het vervolgens doorrekend over meerdere jaren zijn die vervolgens veel duurder uit, dan een iets duurder toestel.

1 like

Oke ik weet t even niet meer met mn wasverzachter bakje. Op de een of andere manier komt het niet in mn was terecht en blijft de azijn erin staan tijdens het wassen. Ik heb het bakje al helemaal uit elkaar gehaald en schoongemaakt, maar niks helpt. Iemand tips?

Ik moet dit misschien in het unsuccessful adult topic zetten, maar ik heb dat bakje nog nooit gebruikt en snap ook nooit wat waar in moet.
Ik doe alles altijd gewoon in een wasbol bij mijn was. Maar als je de azijn er pas later bij wil hebben dan werkt dat natuurlijk niet. Dat is mijn enige (slechte) tip, sorry

Mop you do you!!! Maar ik wil het als wasverzachter dus dan werkt dat niet :sob:

1 like

Dat moet toch ook altijd nog door zo’n gat/slang. Is die niet verstopt? Misschien verkeerd programma dat geen wasverzachter gebruikt of verkeerde vakje? Anders heb ik geen idee.

1 like

Ja allemaal dus al schoongemaakt. En precies hetzelfde programma als normaal. Hij loopt wel ‘vol’ maar niet door ofzo echt heel raar. Heb alles ook al 10 keer uit elkaar gehaald.

3 likes

Oh ik dacht alleen dat bakje zelf. Nou wat stom zeg. Dan zou ik het niet weten. Zou dan een monteur of zo vragen.

We hebben het hier gehad met “te dikke” wasverzachter. Vooral die robijn gel liep niet door. Door het steeds een beetje te verdunnen met water liep het uiteindelijk wel door (en een paar 90 graden wasjes met azijn).
Alles wat nu dikker is dan echt vloeibaar verdunnen we nu voor het in het bakje gaat :sweat_smile:)

1 like

Ik lees overal verschillende dingen over het reinigen van de wasmachine. Azijn, vaatwastabletten, wat werkt nu goed en is veilig voor je wasmachine?

2 likes