Huishoudtopic #1

Dasty voor RVS! Werkt perfect en hoef je ook niet na te drogen oid.

2 likes

Als het een moeilijke plek is kun je ook een oude theedoek in de schoonmaakazijn dompelen en die er op leggen

1 like

Ik dacht altijd dat het aan het model toilet lag :woman_shrugging: Bij mijne (ouderwets met plateau, zeg maar) raken ze het water ook niet, maar hij ruikt wel lekker :rofl: Heb wel blauwe blokjes die je in het reservoir kunt gooien.

1 like

Ja, bij mij gaat het water eronder langs :roll_eyes:

Misschien een optie om het plastic houdertje om te buigen ofzo dat het lager kan hangen? Of een ander merk met langere houder? Bij mij heb ik al opgegeven omdat het blokje in het reservoir ook prima is.

1 like

Weet je zeker dat het blok überhaupt wel gekleurd water geeft? Ben al vaak teleurgesteld haha. Heb je een oude wc waar de stortbak los is? Bij lidl hebben ze blokjes die je in de stortbak gooit en je altijd blauw water hebt.

1 like

Herkenbaar. Ik heb echt een hekel aan die dingen. Wat bij mij goed werkt is dit:

Het is een soort plakkerige gel en een houder waarmee je een deel van die gel aan de binnenkant van je pot plakt. Het spoelt er langzaam af. Ik doe met 1 gelstukje ongeveer 2 weken. Helaas nog niet bij de Aldi, dus wel vrij duur.

3 likes

Iemand de gouden tip om kalk van badkamertegels af te krijgen? Ellende! Heb de action borstel al gebruikt met azijn maar dat werkte niet haha

1 like

De blauwe wc eend helpt bij mij heel goed tegen kalk! Ik smeer het met een sponsje/doekje op de tegels en laat het een tijdje intrekken. Daarna spoel ik het af met de douchekop en maak ik het droog.

1 like

Ik krijg ze alleen nooit mooi uit de houder.

1 like

Heb je ook geprobeerd om 1:1 of 1:2 verhouding water:schoonmaakazijn in een spuitfles er op te spuiten (of als het de vloer is gewoon direct pure schoonmaakazijn er op) en een kwartier ofzo er op laten voor je het afspoelt en daarna droog veegt met een doek? Stinkt de badkamer wel een halve dag naar schoonmaakazijn maar het werkt bij mij :woman_shrugging:

1 like

Het is inderdaad niet helemaal foolproof. En als je het 1x fout doet, is het niet makkelijk recht te breien. Maar de truc is, om zonder druk de houder op de juiste plek in je pot te zetten, en dan pas op het zijknopje en druk uitoefenen. Dan worden het mooie “taartjes”.

2 likes

Dit voelt als een stomme vraag maar ik vraag t me elke x af als ik over de blauwe wc eend lees. Welke bedoelen jullie dan, de ontkalker of de action gel?
https://www.jumbo.com/zoeken?SynchronizerToken=d8940cd7287bea6febe9e56d277734e94fe7026b98e5a12f86262d67eef73419&SearchTerm=Wc+eend

1 like

Als ik het doe gebruik ik wc eend ontkalker. Maar niet van wc eend hoor, gewoon een huismerk. Daarna wel goed luchten, want vorige keer ben ik er bijna in gebleven haha. Heftige lucht. Werkt wel!

2 likes

De ontkalker inderdaad! En dan wel de merkversie haha, maar heb nooit een huismerk geprobeerd voor dit klusje. Dus wie weet werkt dat ook!

2 likes

@FrozenFlame oh top, die heb ik in huis! Van de week maar even op mn douchekraan smeren dan :smile:

3 likes

Ik ging vandaag dweilen (voor het eerst in mijn nieuwe huis haha). Er ligt een pvc vloer in en ik had een sopje gemaakt gewoon met allesreiniger. Maar ik zag daarna, toen het droog was, allemaal strepen op de vloer. Wat kan ik hier tegen doen?

1 like

Minder allesreiniger gebruiken

1 like

Ja dat dacht ik ook. Maar ik had eerst de slaapkamers gedaan en toen zag ik die strepen. Daarna een nieuw sopje gemaakt met maar een klein beetje allesreiniger en de woonkamer gedaan. Alleen daar kwamen toch ook weer strepen.

1 like

Je dweil niet te nat maken/goed uitwringen. Goed vochtig is beter dan druipend nat.
En misschien helemaal geen schoonmaakmiddel gebruiken? Ik heb begrepen dat een vloer best zonder kan. Oh en een vloer hoef je ook niet met heet water te doen, koud is volgens mij zelfs beter. Geen idee alleen of dat ook helpt tegen strepen.

3 likes

Voor veel vloeren (volgens mij ook pvc) wordt allesreiniger afgeraden. Vaak idd lauw water. Voor laminaat is beetje schoonmaakazijn ook ok, ik weet niet of dat voor pvc ook het geval is.

2 likes