Huishoudtopic #1

Dat heeft hier echt geholpen :partying_face:

2 likes

Doe je dan de vaatwastabletten in de trommel of in het zeepbakje? We hebben het al wel een keer gedaan met één vaatwastablet in het zeepbakje maar die leek niet helemaal goed op te lossen.

Hoe hebben jullie je voorraadkast georganiseerd? :smiley:

Gewoon in de trommel leggen :slight_smile:

2 likes

Ik doe vaak allebei (2 blokjes of 1 blokje verdelen over het zeepbakje en de trommel). Het blokje in het zeepbakje verkruimel ik, dan blijft er eigenlijk nooit wat achter.

Leef je uit haha

2 likes

hoe strijken jullie de mouwen van katoenen (t-) shirts? ik strijk ze altijd plat dus dan krijg je zo’n vouwtje erin, maar anders lukt niet echt? heb je dan echt zo’n mouwen strijkplank nodig?

ik strijk bijna nooit maar voor werk moet t helaas

Je kan de punt van de strijkplank plaatsen waar normaal gesproken je schouder in het kledingstuk zit. Dus bij een t-shirt door de hals denk ik. Zo heb ik het ooit voor overhemden geleerd.

Oh ja, dat had ik geprobeerd maar het is een smalle hals (crewneck tshirt) dus dan rekt de boord uit…

Soms kan je de mouw net anders dubbel vouwen, zodat je die vouw kan wegstrijken. En anders - misschien beetje gek alleen - een ovenwant als ondergrond gebruiken? Ik vind zo’n vouw altijd wel netjes trouwens. Alsof het net uit de winkel komt.

2 likes

thanks ga ik proberen!

Ik gebruik een kleine philips stomer voor zoiets. Maar ik heb dan ook geen eigen strijkijzer

Ik wilde hiermee eigenlijk zeggen; met een stomer krijg je de kreukels eruit maar geen vouw!

1 like

Wij hadden die van casa maar vanaf je er iets op morste van curry, tomaten,… kreeg je de vlek er niet meer af. Lag dan ook steeds met de munt kant naar boven en niet de witte :sweat_smile: dan viel het nog net iets minder op. Maar we hebben ze snel weggegooid

Ik ben ooit op school geleerd om eerst met een vrouwtje te strijken en daarna de mouw op een andere manier neer te leggen en dan nog eens over de vouw strijken (maar dan nu niet tot de randen) zodat je de vouw eruit strijkt. Dus eerst dubbelvouwen in de lengte, zoals het zou liggen als het shirt gewoon neerlegt, en daarna dubbel in de breedte. Ik hoop dat het zo duidelijk is :sweat_smile:

1 like

jaa dat heb ik geprobeerd, maar het zijn heel smalle mouwen dus als je dan in de andere richting gaat strijken is de eerste vouw weg, maar krijg je aan de zijkant twee nieuwe vouwen (vanwege de breedte van het strijkijzer kan ik niet alleen maar in het midden op de vouw strijken 🥲

denk dat een kledingstomer een lifesaver gaat zijn, is dat ook voldoende voor broeken (zowel katoen/linnen/viscose als spijkerbroeken)?

Ah ja, dan gaat het niet. De kledingstomer van de Action is te zwak voor spijkerbroeken. Ik weet niet of andere stomers dat wel kunnen.

Ik kan me niet voorstellen dat er een kledingstomer is (hoe duur ook) die katoen en linnen echt mooi glad kan krijgen. Strijken heeft namelijk niet alleen met hitte te maken (en vocht), maar ook met persen/druk. Zeker bij katoen en linnen.

Huh mijn stomer krijgt linnen met gemak glad juist. Ik hang het op aan een kledinghanger, met linkerhand strak trekken aan de onderkant en dan met de stomer erlangs.

Alleen spijkerbroeken doe ik er niet mee. Wel spijkerjasje vaak gedaan.

Misschien is het linnen dat ik strijk dan dikker/stugger? Want daar moet ik echt goed voor strijken. En ik wil stoffen ook echt ‘gestreken glad’, niet ‘redelijk glad’. Misschien maakt dat ook uit.

Heb je het wel eens geprobeerd?