Huishoudtopic #1

Ik heb dit laatst gekocht omdat m’n vriend en ik tijdens een grondige schoonmaaksessie de dorpel van de badkamer hebben geschrobd met azijn :grimacing: We hadden geen idee dat dat niet kon. Ik moet dat spul nog proberen, maar HG is meestal wel goed dus ik heb nog hoop dat het het te herstellen is.

1 like

Ik heb de bekende America Today regenjas gekocht, maar hij stinkt heel erg. Er staat op dat ik hem niet mag wassen. Iemand ervaring met het wegkrijgen van die geur? Zou een handwasprogramma kwaad kunnen?

Ah thanks, zal dat eerst doen!

In de badkamer hangen met deur gesloten en heet douchen?

Inspuiten met parfum en buiten laten luchten. Alleen de binnenkant uiteraard bespuiten…

Paar keer mee in de regen dansen.

Mag je m niet wassen omdat ie dan niet meer waterdicht is? Zou m in een bak met azijn laten weken en daarna handwasprogramma met een flesje Harmisol om weer waterdicht te maken.

1 like

@Karl_Lagerfeld jij hebt toch ooit met een gehuurde tapijtreiniger dingen schoongemaakt? Had je nog speciaal schoonmaakspul erin gedaan en werkte het op een hoogpolig tapijt? #nesteldrang

Ik ben niet Karl, maar wij hebben er ook ooit een keer een gehuurd en daar deden we HG Tapijtreiniger in. Alleen niet gebruikt op hoogpolig tapijt, dus daar heb ik geen ervaring mee.

2 likes

Ik ben niet @Karl_Lagerfeld , maar ik heb ook zo een ding gehuurd en wel van dat schoonmaakspul erbij gekocht. Heb de bank, vloerkleed etc gedaan maar niet hoogpolig. Wel wil ik je waarschuwen dat het echt niet zo een satisfying smooth klus is als je van filmpjes gewend bent. Echt zo zo zo kut was het. Zwaar, heel nat, het grote stuk zoog eigenlijk geen water dus moest alles met dat kleine handmatige ding doen.

Ik denk dat ik volgende keer mss nog liever een nieuwe bank koop dan het nog een x met dat ding moet schoonmaken :joy:.

8 likes

Haha dit was niet waar ik op hoopte :joy: onze bank hebben we al 2x professioneel laten reinigen en dan kwamen ze met zo’n zelfde apparaat. Dus ik dacht, scheelt me toch €175 bijna als ik het zelf doe en zo’n ding huur voor €15. Dus ik wilde indd de bank doen en het kleed en dacht als het makkelijk gaat misschien ook nog wel het matras. Het zag er zo makkelijk uit op al die filmpjes :joy:

Ja op dat varamin kleed gebruikt! Met hg tapijtreiniger maar bij mij is dat niet echt goed gegaan. Kleed was alleen maar heel erg nat geworden… heb ik toen weggedaan uiteindelijk.

Echt jammer want mn huidige vloerkleed is ook wel toe aan een schoonmaak sessie

Hmm misschien sla ik de hoogpolige dan maar over. Dan alleen de laagpolige en de bank :sweat_smile:

Ik vond het voor onze bank 2 jaar geleden echt wel een succes! Wil het volgende maand weer doen.

2 likes

Ik heb ook ons hoogpolige kleed gedaan met zo’n Gamma-huurapparaat, hij werd wel schoner (ook niet normaal hoe ranzig het water telkens was), maar idd niet zo satisfying als gehoopt en vond het ook best zwaar werk :sweat_smile: en het kleed bleef idd heel lang nat.

En als klap op de vuurpijl kotste de hond diezelfde week nog weer op het kleed en toen waren we weer een vlek rijker.

8 likes

Hou er rekening mee dat je dat matras dan niet meteen die dag (miss 2 nachten zelfs) kunt gebruiken
Althans bij mij, en heb echt enorm mn best gedaan om het zo droog mogelijk te krijgen.
Heb toen ook mn bank gedaan en moest kamperen bij de buren :cold_sweat:

1 like

Haha ah dat laatste deel. Dat gebeurt ons ook, 100%. Of de kinderen gooien er smoothie overheen ofzo :+1:t2:🤌🏻

1 like

@Echo heb jij je witte sokken schoon gekregen?

Ik heb een stapel tweedehandskleding ontvangen en het is allemaal aardig grauw. Heb het nu in het bad liggen met een pakje baking soda. Schijnt ook te helpen maar ben nog op zoek naar de ultieme tip.
Wil het morgen ook nog wel buiten leggen in de hoop dat de zon schijnt. Zal ik het van te voren dan ook nog in citroensap drenken? En moet ik dan eerst de baking soda eruit wassen? En zou ik de kleren dan tussendoor moeten omkeren? Deze vragen zijn niet aan echo specifiek hoor haha

Een nachtje in de Biotex wil ook nog wel eens helpen!

Ik heb het nog niet geprobeerd! Vooral omdat ik alleen een gedeeld balkon heb op het noorden, dus altijd in de schaduw. Ik kan alleen was over de rand hangen aan mijn kant, want alleen daar is zon. Dus ik kan niet in 1x al mijn was doen, echt irritant :weary:

Maar ik wil zelf dit proberen: met citroensap in de zon hangen. Daarna wassen met hydrogen peroxide in de wasmachine. Hopelijk werkt dit.

1 like

Ik weet niet of ik genoeg citroensap heb voor alles… en als ik liters citroensap moet aanschaffen om alles wit te krijgen kan ik de kleding net zo goed voor de volle prijs kopen :woozy_face:

Hoop dat het jou lukt met je sokken. Wat is hydrogen peroxide? Is dat ook in Nederland te koop denk je?

Waterstofperoxide! Gewoon bij de etos te koop

1 like