Klopt wat je zegt, mag idd niet.
Haha ja als je leest hoeveel overlast het gemiddelde studentenhuis geeft zegt dat al genoeg 
Ja, tenzij het om een kamer (niet-zelfstandige woonruimte) gaat of als in je contract kale huur en servicekosten niet zijn gesplitst.
Volgens mij niet aangezien het nu wettelijk is vastgelegd dat de huurprijzen zijn bevroren.
Je kunt even checken bij de woonbond of een andere huurdersorganisatie
Dat van het CPI staat toch in elk contract. Het staat ook in het contract van mijn studentenstudio en we hebben gewoon een mail gekregen dat de huut niet verhoogd zou worden als je al een lopend contract hebt.
Zou dit even doornemen Wat is de maximale huurverhoging in 2021? | Rijksoverheid.nl
Er gelden zoveel regels die je in samenhang moet kunnen lezen, zou het juridisch loket inschakelen. Die komen daar ongetwijfeld sneller uit.
Maar hoe dan? Wat doet die van werk?
Ja hoe dan? Wij kunnen met 2 prima salarissen ook niet zoveel krijgen.
Haha wtf ik denk dat het merendeel van de Nederlanders niet eens 2000 per maand netto salaris krijgt
Meer dan 9000 bruto samen per maand verdienen + 2 schenkingen + eventuele overwaarde en/of zelf heel veel in kunnen leggen (Als je 2000 per maand zegt te kunnen sparen, heb je na een jaar al een aardig bedrag bij elkaar) + geen andere schulden. Dan zit je sowieso op ca 8 ton.
Oh ja best makkelijk eigenlijk
Haha, dat bedoelde ik natuurlijk niet!
Nou ja als je 2000 euro kan sparen naast je bestaande woonlasten is dit wss peanuts. Maar ja, zelfs al zouden we samen 140000 verdienen in het jaar dan zou ik dit niet willen betalen.
Ik zie dit in mijn omgeving niet eerlijk gezegd.
Niet zozeer heel dure huizen ( a la 8 ton) maar wel helemaal aan de bovenkant van hun max hypotheek, en dan al weinig spaargeld hadden. Ik zou het zelf ook niet gedaan hebben, maar het lijkt soms de enige optie om in bepaalde steden nog aan een dak boven je hoofd te komen. Hun huren lagen hoger dan wat ze nu aan hypotheek betalen.
Wij maken na de aankoop en verbouwing van ons huis wel bepaalde financiele keuzes in andere dingen die we zonder dit huis niet hadden gemaakt. Komt ook omdat we de tijd nodig hebben om te klussen maar het meeste geld gaat nu gewoon naar het verbouwen en inrichten etc van het huis. Lijkt me heel normaal, eigenlijk.
Oef, het ene gat met het andere dichten is sowieso wel heftig. Weet niet hun situatie en waarom ze het per see wilden maar zou in dit geval ook geneigd zijn te denken: Joe, je eigen keuze, er is een alternatief, dus kom niet bij me uithuilen.
Zo erg is t met mijn vrienden of mij niet gesteld haha. We moeten wel keuzes maken maar dat is echt niet spannender dan grote aankopen of vakanties uitstellen.
Iets te veel details zo 
Ik zie dit wel bij een vriendin, maar zij kozen bewust voor hun max hypotheek & vinden huis heel belangrijk (wat ik zelf echt niet heb in die mate; vind leuke dingen kunnen doen minstens net zo belangrijk). Ik denk dat in deze markt ook veel mensen ongewild richting hun max hypotheek gaan, dat vind ik een hele andere situatie.
Ja irritant! Ik heb wel zoân vriendinnetje die echt mega hoge huur betaald omdat ze perse twee onder 1 kap wouden. Ze komen elke maand net rond, kunnen niet op vakantie of leuke dingen doen en is kega jaloers en afgunstig op mensen die het wel kunnen. Ze hadden ook goedkoop kunnen huren en vrede kunnen hebben met een leuke starterswoning⊠vinr zulke mensen echt irritant. Prima dat jij aan je max leent/huurt. Maar dan niet achteraf zeuren.
Ah joh ik heb een collega met beetje diva gedrag. Ze heeft recent een groot appartement gekocht en kan die niet met 1 baan betalen (is echt mân collegaâ en zelfde baan) met agv dat ze een extra baantje heeft over de grens. Daar werkt ze dan na de reguliere dienst op ons gemeenschappelijke werk. Allemaal voor aanzien. Recent heeft zij 16 dg achterelkaar gewerkt zonder compensatie