Wij wisten ook al in welke range het getaxeerd zou worden. De taxateur was voor het uitbrengen van het bod al geconsulteerd en daarna gevraagd om te taxeren. Was wel lekker gezien we zonder voorbehoud geboden hadden maar dit is natuurlijk niet de manier waarop het hoort.
Haha, zoân gesprek hadden wij van de week ook! We vroegen onze hypotheekadviseur wanneer we de taxatie van onze huidige woning moesten laten uitvoeren (ivm overbrugging) en haar antwoord was: âMaak je geen zorgen, dat regel ik wel! We werken samen met makelaar en die zorgt ervoor dat de taxatie uitkomt op het bedrag dat je opgegeven hebt (als verwachte verkoopprijs)â. Dus ik zei al, dat is toch een grote wassen neus? Maar volgens haar kiezen taxateurs voortaan altijd voor de verkooprijs als taxatiewaarde want dat is nu eenmaal de waarde in de huidige markt 
Afgelopen vrijdag, hebben we twee architecten gezien en één aannemer en dat maakt het allemaal echter. 80% van de werken zijn niet vergunningsplichtig dus hiermee zouden we beginnen de dag na de sleuteloverdracht.
We moeten nu nadenken over de locatie van de keuken, vind het allemaal spannend 
Ja het is ook een grote wassen neus. Waarom moet er dan nog uberhaupt ene taxateur langskomen waar je een paar honderd euro voor betaalt? En een paar weken later kan er weer een langs komen tbv de financiering voor de kopers, want hey stel je voor dat ze niet nog een keer geld erop kunnen vangen (reden is dat al zouden ze de vraagprijs betalen en het bedrag hetzelfde is, dat taxatierapport voor jullie overbrugging in opdracht van jullie en niet vd kopers is gemaaktâŠ).
Wat zou de reden zijn dat het na 4jr wel mag?
Ik hoop stiekem dat ze het ook met terugwerkende kracht invoeren voor alle huizen <500.000 ofzo 
Ollongren wil wat doen aan die razendgekke markt. Hopelijk dat hiernaar wordt geluisterd en dat er op hopelijk niet al te lange termijn dingen gaan veranderen!
Dit klinkt als een druppel op een gloeiende plaat eerlijk gezegd
Ook als ik dit lees (in het artikel op nu.nl):
De minister rekent erop dat de makelaarsbranche zelf met de maatregel aan de slag gaat. Gebeurt dat niet of te langzaam, dan volgt wetgeving om makelaars te verplichten om van het biedlogboek gebruik te maken.
Klinkt alsof dit er over een jaar ofzo een keer gaat zijn.
Ik denk dat biedlogboek wel gaat helpen. Dan heb je als koper een veel beter beeld wat een reëel bod is en wat je kunt verwachten.
Maar dat biedlogboek is wel achteraf begrijp ik, toch? Ik zou het nog beter vinden als het gewoon open was.
Ik denk niet dat dat helpt. De biedingen zijn allang niet meer reeel.
Ik ben nu een korte tekst aan het schrijven voor bij een bod en morgen gaat de aankoopmakelaar ons bod inbrengen⊠Echt een first world problem maar ik weet niet of ik onze namen moet vermelden (niet Nederlandse afkomst) of dat ik gewoon: wij als gezin vinden het een leuke woning want ⊠moet schrijven.
Hmm klopt daar heb je gelijk in, omdat ik las dat sommige bieders wel zichzelf voorstellen, twijfelde ik opeens aan de inhoud!
Wij kregen van onze makelaar gewoon een lijstje met namen en biedingen + voorwaarden en dan nog los eventuele brieven die waren ingestuurd.
Wij hebben ons wel voorgesteld met voornamen zonder achternamen. Maar denk niet dat dat persé nodig is.
Alleen al om bij een appartement (huur!!!) te mogen kijken moeten wij het volgende aanleveren:
- salarisstrookjes van de afgelopen 3 maanden
-bankafschriften
-werkgeversverklaring
schiet me lek
Dat heb ik eigenlijk altijd zo meegemaakt. Wij zochten in 2016/2017 in Amsterdam, Haarlem en Alkmaar en overal moesten we dat pakket aanleveren.
Ik moest laatst voor een huur nieuwbouwproject mijn geboortecertificaat en BKR aanleveren. In Barabant.
Ik vind het belachelijk dat alleen al om te kijken je al deze zaken moet aanleveren.
Wel zorgen dat ze geen BSN krijgen en ze het ook weer verwijderen.
Ja ik zat dat ook allemaal weg te lakken maar mijn vriend vond het niet nodig.
is goed gap, niet mijn identiteit