Huizen/woningmarkttopic #2

Dat klinkt als een partij bullshit. Hoezo een lagere vraagprijs ‘om starters een kans te geven’? Het gaat er om waar het voor weggaat en dat kunnen ze best inschatten.

4 likes

Mijn vriend stuurde een huis een paar deuren verderop door dat nu voor 150.000 meer werd verkocht dan ons huis destijds. En ook echt in brakke staat. Maar ja, hebben we weinig aan want dat kun je dan meteen weer in een nieuw huis pompen…

1 like

Ja bij de bezichtiging werd gezegd dat zulke huizen meesten voor meer op de markt staan, maar dat ze bewoners er voor hadden gekozen het laag te houden. Maar ja, wat schiet je ermee op als het alsnog op deze manier enorm overboden wordt?

Kan er opzich vrede mee hebben, want zoveel meer vond ik het écht niet waard. Zulke huizen gingen twee jaar geleden voor een ton minder weg.

2 likes

Bizar! En klopt hoor, uiteindelijk heb je er inderdaad weinig aan als verkoper, behalve dat je bij bieden op een ander huis een hele grote voorsprong hebt tov mensen zoals ik. Starters kunnen alleen financieren met hypotheek en eigen geld. Maar goed het is een ieder gegund, maar ik gun het mezelf ook dat ik drie jaar eerder was geweest en nu 1 of 2 ton overwaarde zou hebben gehad.
Vond de opmerking dat huren geld weggooien is, altijd grote onzin. Maar voelt nu dat ik wel elke maand weggooi, omdat ik huur en geen kapitaal opbouw door overwaarde. Ik ga weer stoppen met klagen en zelfmedelijden hebben😬

3 likes

Heeft het zin om naar een hypotheekadviseur te stappen als de situatie nog niet helemaal ideaal is? Mijn vriend heeft op dit moment geen werk maar ik ga er vanuit later dit jaar weer wel. We hebben een iets andere situatie met een huis in het buitenland en ik zou graag willen weten hoe dit in ons voor of nadeel zou werken. Het lukt mij niet om hier concrete antwoorden over te vinden online.

1 like

Dan ga ik dat denk ik doen. Was bang dat het in ons geval een heel hypothetisch gesprek zou worden (met het oog op een toekomstige baan) maar ik vind het denk ik belangrijker om meer duidelijkheid te hebben over de vragen waar we nu mee zitten.

2 likes

afbeelding

Weet iemand wat de zwarte verticale streepjes bij een raam betekenen?

3 likes

Is een wasstraat.

14 likes

Ik ben al een tijdje aan het zoeken, maar ik heb echt geen idee?

1 like

Ja google me een ongeluk naar al die symbolen, maar kom er ook niet uit

1 like

Is het wel een raam? Hij zit ook best dicht op dat andere raam daarachter?

1 like

Ja mooi verhaal maar is gewoon bullshit. Lagere prijs = meer kijkers, lekker back to back plannen zodat als jij naar binnen loopt er iemand naar buiten gaat en als jij klaar bent de volgende binnenstapt = veel meer gevoel van urgentie om snel en hoog te bieden.

Als die mensen het echt voor starters hadden gedaan waren ze natuurlijk niet voor het hoogste bod gedaan maar voor het bod met een briefje waarop stond; wij zijn starters groetjes Hans en Sanne en hun golden retriever Freek.

8 likes

Een mascaraborstel

Ik Google me ook suf. Heb je een groter plaatje van de rest?

1 like

Ja zijn twee verschillende gevels, die onderste krijg ik, die bovenste is een ander huisnr

2 likes

Mijn vriend denkt dat het misschien een brandwerend kozijn kan zijn? Heb je ook totale tekening?

2 likes

Oh dit is precies wat er gebeurde. Haha jeetje ik dacht echt dat ze het wilden gunnen aan starters. Zoo naïef, nou welkom op de huizenmarkt.

Groetjes sanne en hans en een poot van freek

3 likes

Heb je al eens naar Walters Living gekeken? hoor er goede dingen over van mensen zonder aankoopmakelaar.

1 like

Luchtrooster?

1 like

Je kunt het beste ook de prijs per m2 vergelijken met andere, vergelijkbare woningen in de buurt. Dan zie je wel wat in ieder geval realistisch in de markt is gezet. Uiteindelijk wordt er altijd nog goed overboden, maar dan pik je wel de woningen eruit die ze gewoon veel te laag in de markt zetten.

Ventilatierooster?

2 likes