Ik kom even binnenvallen in dit topic maar ik ben echt helemaal van de kaart want we hebben een bod gedaan op een geweldige woning, en het bod is geaccepteerd. We hebben âmaarâ 20.000 overboden, het was meer een niet-geschoten-is-altijd-mis bod en nu hebben we ineens een deal! Ik ben echt toaal verbaasd en ook geschrokken eigenlijk haha, had dit absoluut niet verwacht in deze markt. We kunnen het ook maar nĂ©t betalen met eigen geld en een kleine schenking van mijn mam.
Nu komt er dus vanalles op me af. We hebben altijd gehuurd, dus nu komt er ineens vanalles bij kijken. Kan iemand even met me meedenken of ik niets over het hoofd zie?
- We hebben een financieel adviseur, die is de taxatie aan het organiseren en heeft de hypotheek aanvraag gedaan.
- Een bouwkundige keuring staat gepland, het tekenen van de koopakte ook.
- We denken na over samenlevingscontract of partnerschap, zijn er nog niet over uit.
- We zijn alle docs aan het verzamelen voor de hypotheek aanvraag.
- Na de bouwkundige keuring moeten besluiten wat we wel/niet moeten renoveren etc.
Verder is het nu even afwachten, toch? Het is zoân chaos, ben bang dat we iets vergeten. Zo was de bouwkundige keuring al niet afgesproken in de notariele akte, dus ik in paniek daar nog achteraan gebeld.