Morgen voor het eerst een bod uitbrengen op een huis… zó lastig. Er waren best veel bezichtigingen (tussen de 10 en 20) maar het is wel een aardig klushuis qua keuken - badkamer- vloeren - muren
We hebben er al veel bekeken (vooral via open huizen dag) maar nog nooit geboden. We hebben veel spaargeld dus kunnen ook wel overbieden, maar ja je hebt al de kosten koper en wil met zo’n verbouwing ook niet al 20k eigen geld dr in gaan stoppen vóór verbouwing
we denken nu ergens tussen de 5000 en 10.000 eurie overbieden…
Ieuw wat balen! Snap ook niet waar mensen t geld vandaan halen joh. Of waarom ze het geen reet boeit dat je maandlasten mokerhoog worden als je zoveel overbiedt én nog moet opknappen. (Uitzonderingen daargelaten)
Ken ook eigenlijk niemand die niet vol erin zit met partner. Nieuwe realiteit vast.
De eerste zin bood hoop, maar de tweede deed dat teniet. Oh well. Ademen is nog gratis.
Same here. We hebben 10k overboden en ook hier had iemand dat ‘flink overboden’
en ooook een opknapper. In Zwolle trouwens haha mocht het toevallig dezelfde zijn
Wij hebben bod geaccepteerd, nu bezig met overleg over overdracht en alles.
Met slag om de arm, lijkt het erop dat we het hebben verkocht. ![]()
Er is niet perse iets waar je rekening mee moet houden, behalve dat je ervan uit kunt gaan dat een verhuurder niet zomaar zonder vooraankondiging je huis binnen mag stappen als je er niet bent.
Ik zou zelf waarschijnlijk zeggen dat ik dat niet prettig vind en dat het ook niet de bedoeling is, de verhuurder vriendelijk verzoeken om reden en moment van bezoek voortaan vooraf te laten weten en mededelen dat je ervan uitgaat dat ze in het vervolg als een zorgvuldig verhuurder omgaat met de reservesleutel.
Mocht ze het dan nog een keer doen (zonder goede reden of iets wat ze makkelijk van tevoren had kunnen communiceren), dan zou ik dringen verzoeken daarmee te stoppen en mededelen dat je een volgende keer de sloten laat vervangen en de kosten verrekent met de huur.
Zo waar! Ik werd er met regelmaat moedeloos van dat iedereen het maar voor elkaar kreeg dure huizen te kopen of aflossingen te doen en dat ze meestal de indruk wekten dat ze daar ‘zelf hard voor gewerkt hebben’. Vriendin van me: ‘ik spaar al heel lang heel goed’. Tja, als dan blijkt dat je jaarlijks de maximale schenking van je ouders op je spaarrekening knalt vind ik dat toch een iets ander verhaal.
Dat snap ik dan weer wel. Voor veel ouders (die voldoende spaargeld hebben) geldt ‘liever met een warme hand dan met een koude’.
Een deel van de generatie boven ons heeft het echt wel ‘te goed’ inmiddels. Zeer lage woonlasten icm een goed inkomen en een relatief sober leven (ik ga even uit van de ouders die ik in mijn eigen omgeving meemaak) maakt dat je mega veel geld overhoudt.
Overigens vind ik in één klap een ton schenken onvoorstelbaar. Vooral wanneer er aan meerdere kinderen geschonken wordt.
(Ik vind dit een interessant thema. De verschillend tussen generaties. Even uitgaad van mijn oudere, ooms en tantes. Die hebben allemaal beging 30 een huis ‘voor het leven’ gekocht. Ze hebben geen ‘woon carrière’ gemaakt zoals mensen nu graag doen. Resultaat is dat ze een minimale hypotheek hebben op een huis wat ze ooit voor 180.000 gulden oid hebben gekocht. Er komt ooit een sloot aan overwaarde vrij, daar word je bang van. Deze mensen gaan ook allemaal ook bescheiden vakanties en eten maar weinig buiten de deur. Een middagje fietsen en zelf gesmeerde boterhammen meenemen is al een uitje. Erg offtopic dus einde verhaal
)
Oh als ik dit geld later zou hebben zou ik daar ook absoluut toe bereid zijn. Waarom verbaast dat je?
Heeft iemand hier tips voor makelaars/adviseurs regio Den Haag/Leiden? Mag ook in dm!
Voor verkoop of aankoop?
Ik heb verkocht via van vliet in Den Haag en ik was er tevreden over, duidelijke communicatie en goed geholpen
Oh ja sorry dat is wel een belangrijke toevoeging, aankoop.
Ik heb zelf jaren geleden zonder makelaar gekocht dus daar helaas geen tips voor.
Onze generatie geeft ook wel meer (of gemakkelijker) geld uit aan vermaak/ontspanning denk ik. Ik heb niet uitgerekend hoeveel geld ik heb uitgegeven aan eten (buiten de deur), vakanties e.d. Maar zal vast een hoop zijn.
Ik heb goeie ervaringen met Mevrouw de Aankoopmakelaar, ook ooit door iemand hier getipt. Laagdrempelig bereikbaar, gezellige vrouw, flexibel en meedenkend. Wel duur, maar dat zijn ze allemaal ![]()
Ah top, ik ga eens contact opnemen. Thanks!
Heb ik! https://www.rmwonen.nl/
Toppers, zonder deze mensen waren wij nooit aan ons huisje gekomen!
Hans Scheenstra hebben wij hele goede ervaringen mee (wel vrij duur) maar heeft ons echt goed geholpen en meer gedaan dan we verwacht hadden.
Mooi gezegd. Ik denk dat ik wel de neiging zou hebben m’n kind te helpen. Maar het is niet eerlijk verdeeld nee.