Als je het niet wilt zeggen, zeg je dat je een betere klik had met degene die je nu gekozen hebt. Kan niemand iets tegenin brengen, toch?
Iemand ervaringen met hypotheek en overwaarde die ik mag pbāen? Gaat er voornamelijk wat we nu daadwerkelijk overhouden van de overwaarde.
Je mag me pbāen
Stuur maar berichtje misschien kan ik helpen.
Onze hypotheek aanvraag is rond whoe!! Zonder allerlei rompslomp, in een keer. Echt super fijn. En we hebben al 2 prima biedingen binnen voor ons eigen koophuis (volgende week sluit de inschrijving). Afhankelijk van het overbieden besluiten we of we alleen de badkamer gaan doen eerst of ook de gehele beneden verdieping met schuifpui š«¢
Ik heb een appartement gekocht. In mn eentje. En het voelt zo onwerkelijk. Volgende week gaan we (dochter en ik) al over!
Even voor wie iets wilt kopen in Vlaanderen: kijk zeker ook naar sociale leningen! Ik was zelf het bestaan hiervan zelf volledig vergeten aangezien de rente nog zo laag stond bij de start van mān zoektocht, maar ondertussen is het echt wel weer een heel interessante optie geworden!
Wel rekening houden dat de wachttijden enorm lang zijn, je moet daar notaris en tegenpartij misschien van op de hoogte brengen. Maar wel een zeer goede optie inderdaad.
Als ik me eerdere berichten over je woonsituatie goed herinner kan ik me voorstellen dat het onwerkelijk voelt. En zo snel al over, heerlijk! Mag je supertrots op zijn, succes met verhuizen en veel geluk gewenst op jullie nieuwe plek
Wat fijn voor jullie, het is je gegund!
Wat een goed nieuws! Gefeliciteerd, eindelijk een eigen plek voor jullie
Jaa klopt! Van 12 naar 70m2!
Dankjulliewel!!
Wat fijn zeg! Gefeliciteerd!
Hou er wel rekening mee dat zij zich ook moeien met eerste volgens hun noodzakelijke verbouwingen van je woning. Lijkt me echt enorm vervelend
Ja voor een renovatie project heb ik het zelf ook half afgeschreven, dat lijkt me echt heel kut.
Voor ons was plek altijd het allerbelangrijkste. Wij hadden een paar wijken waar we wouden wonen en de rest echt niet. Er kwamen door de loop van de tijd wel wat wijken bij maar uiteindelijk was toevoegen ook een keer klaar. Wij hebben gekocht in de tijd dat de markt ineens mega steeg en moesten toen ook concessies doen. Wij hebben consessies op het huis gedaan en niet op de plek. Een huis kan je aanpassen, maar je kan het huis niet zomaar ergens anders neerzetten.
Overigens nog steeds altijd blij met de keuze om de consessies te doen op het huis ipv de plek.
@Croky wij hebben huis gekozen. In de plek waar wij wilden wonen konden we geen huis vinden dat groot genoeg was en binnen ons budget past.
Uiteindelijk daarom daarbuiten gaan kijken en een huis gevonden wat aan onze wensen/eisen voldeed.
Ik spendeer het grootste deel van mijn vrije tijd in mijn huis/tuin dus dat vind ik veel belangrijker dan waar het staat. Je kunt altijd naar elke winkel, elke speeltuin, elk zwembad toe rijden ook al woon je er niet meer in de buurt maar je huis daar zit je echt aan vast. Dus daarom vind ik huis belangrijker dan plek.
100% plek! Je kunt je huis verbouwen of veranderen, aan de plek zit je vast.
Over vliegtuigoverlast: ik woon binnen een straal van 40km vanaf Schiphol en de vliegtuigen komen hier al vrij laag en lawaaiig over. Ik word er zeker niet wakker van, maar als ik in de tuin zit en er komt er eentje over dan hoor je dat wel Ʃcht goed. Schiedam-Rotterdam Airport is wel nog een stukje dichterbij. De vraag is hoe erg je het vindt: als het verder lekker rustig is, geen snelweg geluiden of iets dergelijks, dan is eens in de zoveel tijd een vliegtuig denk ik best te overzien.
Wat mij heel erg hielp is een tijdje voor een huis op een bankje zitten en luisteren. Wat hoor je in een periode van 30 min? Snelweg? Treinen? Honkende boten, vliegtuigen? Dan heb je al snel een idee van wat voor soort overlast je zou kunnen verwachten.
Ja dit @Croky, je kan sowieso een bezichtiging inplannen en even sfeer proeven. Maar ga ook buiten de bezichtiging eens heen om te even de buurt te verkennen en te horen of je last hebt van de vliegtuigen. De een kan er ook beter tegen dan de ander, dus ik snap wel dat de ervaringen online gemengd zijn.
Schiedam Noord - Zestienhoven is wel heel dichtbij, dat is hemelsbreed misschien 5 kilometer? Ligt vervolgens wel weer een beetje aan de aanvliegroutes etc. Vrienden van mij wonen in Bergschenhoek en daar hoor je het ook flink.
Ik ben zelf redelijk in de buurt van Schiphol opgegroeid en je went er wel echt aan vind ik, maar het is wel een ander soort geluid dan een snelweg bijvoorbeeld (veel meer constant)
Maar ga er inderdaad eens heen voor een paar uur, dat zegt vast veel.
Ik maak zelf overigens ook binnenkort de overstap van Rotterdam naar Schiedam en in de buurt waar ik kom te wonen hoor je dat inderdaad vaker!
Ik ben er zelf naast de bezichtigingen ook een paar keer heen gefietst, wat mensen aangesproken op straat, etc.