Je moet wel echt enthousiast zijn hoor! Maar niks mis met lekker gaan kijken en dan iets beslissen en herken het snelle ‘verliefd’ zijn op een huis heel goed, heb steeds elk huis al volledig ingericht in mijn hoofd voordat we zijn wezen kijken haha
We hadden tot vanmiddag om het bod evt aan te passen. We zijn net gebeld geworden door de makelaar dat de verkopers toch voor de andere bieders zijn gegaan. Ons bod was gelijk, beide onder voorbehoud van financiering, maar zij hebben het toch doorgezet zonder bouwkundige keuring en dat was voor ons wel echt een vereiste… Ik baal wel stevig, maar ik ben ook wel blij dat we achter ons standpunt zijn blijven staan (en stiekem hoop ik nu in m’n frustratie even dat er na de koop allemaal gebreken boven water komen ) . Nee onzin natuurlijk. De zoektocht gaat weer verder.
Kom je weer terug naar mij?
Hahaha nee wel naar gekeken! Het is tussen ons in, plaats met die leuke kinderboerderij waar ik het laatst over had. Zijn jullie nog gaan kijken bij dat huis wat je gevonden had, een dorp verderop?
Boeeeee come back to the X-side, we have cookies!!
En pls slide into dm over de kinderboerderij
Ja! Was een prachtig huis, maar 375k voor een huis waar nog behoorlijk wat aan moest gebeuren was ons te gek. Maar het was wel echt super mooi.
Mijn vriend en ik zijn ook op zoek. Al tijden op Funda aan het kijken voor de leuk, maar nu wel echt serieuzer. Wat een ramp! Onze eisenlijst is ook nog veel te groot, maar eerst eens kijken wat er allemaal vrij komt en wat een beetje in de buurt van onze wensen komt.
En rondrijden in de beoogde wijken
Haha ja dat vonden wij ook, echt een goede periode om je daar volledig in te storten. (Net als verhuizen en klussen overigens haha)
Ah jammer! Oren en ogen open houden maar weer dan
Ik zag toevallig dat die dame van Fundamakeovers tegenwoordig ook gebruik maakt van Walterliving voor de bedragen. In haar comments aantal reacties hierop
Zat hier even terug te lezen, zijn jullie nog in die stad verderop aan het kijken, of toch waar je nu ook woont?
@anon50301661, geen aankoopmakelaar. Voorlopig niet iig. We hebben geen haast en willen eerst sowieso zonder kijken.
Na lang fundament elke dag gecheckt te hebben, vandaag toch maar een oriënterend gesprek bij een financiële adviseur. Moet opzich best goed komen met ons budget dacht ik toen we het er zo over hadden. Maar word gewoon hopeloos van funda hoor. We willen een huis van ongeveer 110 m2, wel instapklaar in de dorpen rondom Den Haag of Rotterdam, enigszins energiezuinig (dus minimaal energielabel c) en we willen een tuin. Maar echt wat een kut omgeving. Alles is zoooo duur.
Er staan überhaupt ook maar 10 woningen op beschikbaar onder de 4 ton die voldoen aan die eisen en vanaf 1 april mag je natuurlijk weer belasting betalen voor huizen boven de 4 ton. Dus we staan niet echt te springen om naar duurdere huizen te kijken. Dit wordt nog eens wat want voor mijn gevoel hebben we uberhaupt niet echt gekke eisen. Behalve dat we dus ergens tussen Rotterdam en Den Haag willen wonen in een rijtjeshuis met een tuin.
Rondom Rotterdam lees ik, of echt tussen Dh en Rotterdam in het slot?
Want anders zijn Krimpen, Capelle, Lekkerkerk etc missch nog een optie?
Of Berkel en Rodenrijs, Zoetermeer. Daar kan in wel huizen vinden onder de 4 ton met jouw wensen.
Nee wel echt tussen Den Haag en rotterdam! Dus krimpen en Cappelle vallen af. Rotterdam noord zou wel kunnen qua locatie maar niet met onze eisen en budget helaas Haha.
@Broodrooster er staan er in Berkel maar 6 te koop op dit moment, rest is allemaal al verkocht of in onderhandeling. Geeft opzich wel hoop dat er ooit iets beschikbaar komt in die omgeving. We zouden eigenlijk het liefst Berkel willen inderdaad, of Pijnacker. Bergschenhoek en Nootdorp zijn goede opties evt ook. Zoetermeer vinden we niks qua sfeer (of we kijken niet naar de juiste wijken).
Vanaf nu maar elke ochtend nieuw beschikbare woningen checken in ons zoekgebied.
Of Schiedam? Vlaardingen? Maassluis. Over Maassluis hoor ik wel goede verhalen. Schiedam is erg wisselend. Sommige wijken zijn leuk, sommige totaal niet. Hoop dat je snel wat vindt!
Ik zou voor optie twee nooit kiezen tenzij je graag in armoedige criminele vieze stad met leegstaande winkelcentrum wilt wonen!
Ben nu wel benieuwd welke in Schiedam niet . We gaan deze week bij een huis kijken daar maar vind het zo lastig in te schatten hoe de wijk is… Qua huizenprijs denk ik niet goed maarja geen idee…?
Er wonen echt omzettend veel vriendinnen en kennissen van mij in de wijk Sveaborg en -Dal. Hoor er nooit vervelende verhalen over. Twee andere vriendinnen wonen in de wijk koolwitjeshof. Zijn ook erg tevreden.