Je hebt zo een nieuwe als je die aanvraagt. Gok niet dat ze die van 3 jaar terug nog accepteren!
Voor de hypotheek kon dit niet (daar was een half jaar al te oud), zou het gewoon even navragen.
Ja heb ik ook al aangevraagd hoor, wil alleen alles z.s.m. regelen omdat het op inschrijving gaat haha.
Een werkgeversverklaring is op dit moment 2 maanden geldig
Onze aankoopmakelaar kon er niks in betekenen. Wel meedenken na eventuele toewijzing, maar niks in het voortraject. Achteraf ook logisch kijkend naar het aantal inschrijvingen. Maar zou het sws vragen. Je weet maar nooit en nieuwbouw toewijzing is vrij shady
Ik werd net gebeld met felicitaties, want ons bod is geaccepteerd!
Ik durf alleen nog niet heel blij te zijn voor de koopovereenkomst rond is.
Van deze titel heb ik het zo benauwd gekregen dat ik het artikel niet meer durf te openen.
Ik heb het ook gelezen en ben er wel een beetje terneergeslagen door. Ik probeer er niet te veel mee bezig te zijn, maar ik ben te bang de boot te hebben gemist
In welke regio zoek je een huis?
Ik vind zijn voorstellen om iets aan de situatie te doen (hoe politiek onhaalbaar ook) wel goed! En dat vrolijkt me toch nog een beetje op. Als deze boodschap (woningen belasten en erfenissen zwaarder belasten) nu maar tot in den treuren herhaalt wordt de komende jaren komt er misschien langzaam ruimte voor verandering. Te langzaam natuurlijk, dat wel.
En zelf blijf ik maar gewoon voor eeuwig in mân goedkope socialehuurappartementje wonen (een tiny house â hoe hip!), kinderen definitief van de baan.
Mijn ervaring is elke dag kijken en meteen de makelaar bellen als er iets beschikbaar komt. En anders heb je ook verhuurmakelaars. Daar betaal je vaak best wat voor, maar vrienden van mij is het zo wel gelukt om wat te huren. Via Funda lukte het hun niet om er tussen te komen.
Is dit via de woningbouw? Ik ken dat systeem namelijk niet! Ik denk dat je dan ook âgewoonâ veel geluk moet hebben⊠frusterend zeg.
Ik zou niet reageren per mail maar bellen!
Ik besloot echt een maand geleden om te verhuizen, ik zag een appartementje dat ik leuk vond en dacht ik ga gewoon bellen! En die mailbox was ontploft met interesse maar omdat ik belde mocht ik direct een bezichtigingsafspraak maken en nu ga in het contract vandaag al tekenen!
Ik heb zelf een paar jaar gehuurd van Vesteda.
Zij hebben best veel appartementen en huizen te huur, vrije sector.
Ik had op een appartement gereageerd en was het direct geworden
Welke verzekeringen hebben jullie afgesloten (bij het kopen van een huis)?
Onze hypotheek adviseur heeft verschillende scenarioâs en opties zoals overlijdensrisicoverzekering, arbeidsongeschiktheidsverzekering en een mogelijke extra verzekering bij werkeloosheid. Weet niet waar we goed aan doen haha. De kosten van de overlijdensrisicoverzekering zijn prima te dragen, aog al stuk duurder maar lijkt me wel zinvol.
Wij hebben alleen overlijdensrisico, onze adviseur vertelde dat de kans op uitbetaling bij ao zooo klein is (dat je dan echt een heel groot probleem hebt) dat de kans dat we dan ons leven zo blijven leven als nu, in dit huis zo klein is dat wij het niet waard vinden. Dan moet je wel echt al 90% ongeschikt zijn ofzo.
Ja ik ging even googelen en las al dit soort verhalen over ao verzekering. Suf want die is best duur ook maar maak je bijna nooit kans op van wat ik las.
Thanks in ieder geval!
Wij kregen van de hypotheekadviseur toen een heel rapport met scenarios, als koper A dood gaat dan heeft koper B nog zoveel per maand over, als koper B arbeidsongeschikt wordt dan heb je nog zoveel inkomen over, etc.
Wij hebben een huis dat we ook met 1 salaris kunnen betalen, en de kans dat we allebei arbeidsongeschikt raken op zoân manier dat het inkomen zover daalt dat we de vaste lasten niet meer kunnen dragen leek ons in ons werkgebied niet zo heel groot, dus daar hebben we niks voor verzekerd. Wel een overlijdensrisicoverzekering, als 1 van ons overlijdt kan de ander de hypotheek afbetalen met nog iets van 30k extra voor studies van potentiĂ«le kinderen of iets in die richting. Kost weinig en dat is wel een lekker idee dat je je daar in ieder geval niet druk om hoeft te maken.
Wij hebben aov wel geprobeerd, maar ze vragen dan medische gegevens op bij je huisarts. Ik kon niet eens verzekerd worden omdat ik flink overgewicht heb. En bij mijn man zouden ze niet uitkeren bij een hoop dingen, omdat hij in het verleden daar iets mee had gehad bijvoorbeeld (psychische problematiek, zân rug). Terwijl dat juist de dingen zijn waarvan wij denken, als hij arbeidsongeschiktheid raakt, zal het wss daarvan zijn. Dus we hebben het niet gedaan.
Wij hebben alleen gekozen voor de overlijdensrisico!
Edit: de overlijdensrisicoverzekering voor mij is trouwens ook 4 of 5 keer zo duur dan die van mijn man, vanwege mijn overgewicht. Echt bizar.
Ah wat shit zeg dat je gewicht op deze manier invloed heeft en ook andere problematiek. Ook dank @Merel ik denk dat wij ook alleen voor overlijdensrisicoverzekering gaan. Die berekeningen hebben we inderdaad gekregen en zouden het ook op 1 salaris moeten redden. Thanks!
Bij ons was het altijd de (werk)dag erna