Wij hebben dit wel eens gezien in offertes ja. Dan waren wel de eerste drie bezichtigingen gratis, maar voor elke extra bezichtiging die je wilde kwam er rond de 150-200 euro boven op. Was voor ons wel een reden om er niet mee in zee te willen, en liever voor een all-in prijs te gaan met een ontelbare hoeveelheid service.
Ik zou dit niet doen. Zou dan eerder een hoger bedrag no cure no pay doen. Dit klinkt als een fijn verdienmodel voor de aankoopmakelaar waarbij jij al snel duurder uit bent. Met als risico dat je op een begeven moment al ruim duizend euro verder bent zonder huis. Daarnaast wil je denk ik ook iets kunnen bezichtigen om te kijken of het wat is, zonder dat dat meteen tot een bod moet leiden.
Ik zou ook verder zoeken naar een andere aankoopmakelaar die een volledige all in prijs hanteert. Wij hebben zeker 25 a 30 woningen bezichtigd, dan zou het een heel duur grapje zijn worden.
Bedoelen ze niet met als het niet tot een deal gekomen is, dat jullie stoppen met de aankoopmakelaar, en dat ze dan 150 per bezichtiging rekenen? Onze aankoopmakelaar zou een X bedrag voor de moeite en tijd van ons krijgen als we zouden stoppen met zoeken. Van andere aankoopmakelaars hoorden we ook zoiets, of ze rekenden idd per bezichtiging maar dit was dus alleen als wij niet meer met ze verder zouden gaan. Tegenwoordig kan alles, maar een vast bedrag + x bedrag per bezichtiging is wel echt heel veel joh.
Ja ik ga het vandaag idd navragen, ik zag dit bij andere offertes wel staan idd. Dat zou ook logischer zijnā¦de totaalprijs is 2100, dus ook niet extreem laag dat je dit soort addertjes onder het gras kan verwachten ofzo.
Er staat letterlijk ā als de onderhandelingen niet tot een koopovereenkomst leidenā. Ik vraag me af of je bij het doen van een bod al in onderhandeling bentā¦
ik laat het nog weten!
Haha stuur dan niks. Er zijn altijd wel directe kosten namelijk. Bij ons zijn dat een paar stopcontacten zonder aarde hahaha.
Wij hebben vanmorgen een bod uitgebracht. Dit keer zonder een inschrijving, hopelijk vergroot dat onze kansen. Wel jammer is dat ik nu niet kan inschatten wanneer we iets gaan horen.
Nou ze bedoelen echt 150 euro per keer, ook als je overboden wordt. Daarom raden ze aan om de eerste bezichtiging zonder hen te doen, en pas bij de tweede bezichtiging de aankoopmakelaar mee te nemen. Maar dat is in de huidige markt natuurlijk geen doen; bovendien sturen ze huizen door die 2 dagen later op funda komen, dus als je die wilt bezichtigen moet het echt via heb. We gaan hier dus niet mee in zee. Jammer, want verder klonk het echt goed.
Vrijdag hebben we een gesprek met een andere aankoopmakelaar, benieuwd wat die te bieden heeft. Kon alleen niet vinden of het een nvm-makelaar is, dat is volgens mij ook wel een vereiste tegenwoordig.
Long shot wellicht, maar heeft iemand toevallig goede ervaringen met een aankoopmakelaar in de regio Den Haag?
Wat gek joh, en dat bovenop die ā¬2100,-?. Nee, zoān 2e bezichtiging is nu vrijwel onmogelijk. Slim om hier niet mee in zee te gaan. Succes met zoeken!
Maar ze kunnen toch de bezichtiging voor je inplannen en vervolgens niet meegaan? Of zou je dat niet willen?
Ja erbovenop! Die 2100 is wel no cure no pay. Maar ik betaal dan liever een hoger bedrag zonder extra kosten.
Hoorde gister van iemand dat ze bij de eerste poging gelijk een geaccepteerd bod hadden! Ze zochten rond de 3 ton, dus hebben echt geluk gehad denk ik. Hoop dat het bij ons ook zo snel gaat, maar ga er niet vanuit.
Dank en jij ook succes!
Ja dat zou nog een optie zijn idd. Maar denk dat je geen tijd hebt voor een tweede bezichtiging in deze tijd, en ik vind het niet prettig als het zo onbeperkt kan oplopen.
Oh ik bedoelde eigenlijk dat de makelaar helemaal niet mee zou gaan naar de bezichtiging(en), de kans dat er een tweede komt is inderdaad erg klein. Wij hebben zelf de aankoopmakelaar alleen ons bod laten uitbrengen en toen het geaccepteerd was hebben zij van alles geregeld, maar de bezichtigingen deden we zonder de aankoopmakelaar erbij. Dus dat zou ook nog een optie zijn. Ik zou inderdaad eerst even verder kijken als je je er niet goed bij voelt, maar anders is dat misschien nog een optie!
Ah dat kan ook nog idd! Maar de meerwaarde van een aankoopmakelaar is toch ook dat hij/zij let op de bouwtechnische staat etc.? Durfde je dat aan zonder dat hij/zij het pand gezien had?
Ik hou het iig in mijn achterhoofd!
Ik dacht dit eerst ook, maar tijdens de verkoop van ons huis bleek dat de verkoopmakelaar wel tijd had gereserveerd voor mensen die nog een 2e keer (met aankoopmakelaar) wilden kijken. Dat hebben een aantal mensen dus ook gedaan!
Dat durfde ik inderdaad wel aan, mijn vriend en ik zijn redelijk kritisch, dus we hebben ook wel goed op de afwerking van alles gelet. Daarnaast heb ik ook gewoon veel aan de verkoopmakelaar gevraagd en die was ook gewoon eerlijk over alles en gaf ook tips met hoe je bepaalde dingen kunt opknappen. En wij hebben ook steeds geboden met voorbehoud van een bouwtechnische keuring, dus op die manier vonden wij het wel goed!
Wij hebben toevallig in die regio gezocht. Hele positieve ervaringen met Scheenstra makelaars. Ze hebben echt heel veel voor ons gedaan, ook zaken waar we niet om vroegen maar die we wel heel chill vonden dat ze gedaan waren. Mocht je meer willen weten moet je even pbāen!
Goeie tip! Ik ga even wat informatie opzoeken, wellicht kom ik nog bij je terug!
En @Alicante oh dat wist ik ook niet, dat is dus wel een reƫle mogelijkheid!
@George ja je biedt idd toch al met voorbehoud natuurlijk. Dus het is nog niet zoān gek idee.
Ik heb de offerte nog niet afgewezen dus ik hou jullie tips in gedachten, dank!
Wij hebben een aankoopmakelaar, maar zijn nu een super leuk nieuwproject tegengekomen. Daar willen we op inschrijven (wel hƩƩl populaire buurt). Het is geen loting maar toewijzing. Zou een aankoopmakelaar daar ook iets kunnen betekenen? Ga het onze aankoopmakelaar natuurlijk ook vragen als we alle info hebben, maar ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft
Zou de makelaar akkoord gaan met een werkgeversverklaring die uit 2018 komt? Ik werk nog steeds bij dat bedrijf. Is voor een huurhuis.