Huizentopic

Maandag komt de fotograaf foto’s maken van ons huis voor de verkoop, maar wat een stress!!! Wil het echt zo mooi en netjes mogelijk om beeld😅. Iemand al eerder meegemaakt en was je gewoon thuis/erbij?

Ik vond het heel erg meevallen! Was in een uurtje klaar. Ze had een camera en 3d-apparaatje bij zich en ik mocht er gewoon bij blijven, alleen niet in beeld. Inderdaad vooraf heel erg gestresst over of alles wel netjes genoeg was (zijn de voegen wel wit genoeg etc), maar dat kwam helemaal goed want ze bewerken het nog een klein beetje. Was eigenlijk heel leuk om bij te zijn en het resultaat te zien!

1 like

Ah ok, goed om te horen! Ben ook heel benieuwd hoe het er straks uitziet als het echt op Funda staat :grin:

Ik ben destijds echt een hele dag bezig geweest met opruimen en schoonmaken (in mijn kleine appartement). Ik begrijp je stress, haha! De fotograaf was er blij mee, want ze moeten blijkbaar nog regelmatig troep naar de andere kant van de ruimte slepen om het netjes op de foto te krijgen. Ik was er tijdens het fotograferen gewoon bij. Het eindresultaat was verrassend goed.

1 like

Bij ons moest echt alles zo leeg/kaal mogelijk. Ik had bijv. mijn mooiste producten prachtig uitgestald op de wastafel, moest allemaal weg. Maar is heel erg afhankelijk van de fotograaf, zie op funda vaker foto’s waarbij alles er wel gewoon staat.

1 like

Ik had het zo leeg mogelijk gemaakt, eigenlijk inspiratie opgedaan bij alle andere Funda foto’s die ik had gezien haha. Hebben het ook zo leeg gehouden tot na de bezichtigingen, wij kregen te horen dat het zo veel mogelijk op de foto’s moet lijken bij bezichtiging! (Bij ons lag de auto dus 3 weken vol met… zooi. Was erbij met fotograaf, die was in 25 min ofzo klaar (maar appartement van 80m2, geen enorm huis).

Onze makelaar zei dat het voor de foto’s niet extreem schoon hoeft te zijn, dat maken ze wel mooi met nabewerking waar nodig. Voor bezichtigingen echter wel spik en span :sweat_smile:

3 likes

@LoisLane @Alsjehaarmaargoedzit @Alicante @horselady en moest je lang wachten (na het laten maken van de foto’s) tot het op Funda stond?

Wooowwww das echt snel!! :open_mouth: Wel fijn, want dan hoef je je huis niet zo lang opgeruimd te houden haha bezichtigingen gelijk er achteraan en dan ben je klaar

Echt heel chill!

Bij ons een week later! En nog een week later de bezichtigingen. Ging allemaal heel snel, het hele traject is me 100% meegevallen. Als ik dat eerder had geweten had ik mijn huis zeker eerder te koop gezet!

1 like

Zelfde soort woning en hier stikt het van de muggen, spinnen en vogels. Weet niet wat die beesten doen, maar het is iig harmonieus met elkaar leven, niets geen voedselketen :tired_face:

Ook veel bijen, dat is wel heel fijn!

5 likes

Bij mij hetzelfde, ook heel snel alles achter elkaar. Donderdag foto’s, zaterdag op Funda en vanaf dinsdag bezichtigingsdagen. Je moet dus alleen even voorzichtig koken en douchen zodat dat ook netjes blijft haha

4 likes

Bij ons kleine week later, was allemaal van te voren afgesproken, welke datum Funda, welke 2 dagen bezichtiging etc. Konden toen zelf kiezen wanneer fotograaf kwam :slight_smile:

1 like

Ik mag hopen dat DUO dan iets pro-actiever gaat zijn in het kwijtschelden van schulden. Dat gebeurt nu alleen in januari, terwijl dat dan zou betekenen dat er rekening wordt gehouden met een schuld die nog een gift wordt.

Ik zou er niet raar van opkijken helaas.

En dan te bedenken dat ooit gezegd is dat het überhaupt niet mee zou tellen bij een hypotheek :woman_shrugging:

Wij hebben nu een huis 2x bezichtigd dat in de stille verkoop is, best relaxt want minder concurrentie. Nu willen we het heel graag hebben en we hebben ook een Max bod in ons hoofd (best ruim boven de vraagprijs), alleen nu zei de verkoop makelaar dat we snel moeten zijn omdat ze het anders eind volgende week op Funda willen gaan zetten. Alleen nu twijfel ik of ze straks door ons bod niet ineens bedenken dat ze er veel meer uit kunnen halen en het sowieso op Funda gaan zetten. Maar als we nu te laag bieden gaan ze natuurlijk ook niet akkoord. Dus ik weet niet zo goed waar we nu goed aan doen. Iemand hier ervaring met een bod doen in de stille verkoop?

Weet je de reden waarom ze het eerst proberen via stille verkoop?

Wij hebben ons huis verkocht voordat het op funda kwam. Reden dat wij akkoord gingen met het bod was dat het echt een goed bod was en wij er baad bij hadden om het snel te verkopen.

Ik hoor net op het nieuws dat het kabinet het advies niet overneemt!

1 like

Zover ik weet omdat ze liever geen foto’s van het huis online wilden. We gaan maar gewoon ons bod doen en hopen dat het idd met een reden eerst in de stille verkoop gaat en ze akkoord gaan met het bod!

Nou zorgen om niks haha want zojuist is ons bod geaccepteerd!! Super blij :blush::blush:

54 likes