Huizentopic

Haha ik ben ook geen goede huisvrouw, dus ik ben bang dat onze keuken er dan gewoon altijd smoezelig uit zal zien :stuck_out_tongue: Zie je het echt goed of gewoon wanneer je er op let?

Ik heb even een goede inspectie voor je gedaan en het valt wel mee. Het valt niet heel erg op. En ik denk dat de laatste keer met afwasmiddel toch wel beter zijn werk heeft gedaan. Wel zou ik er goede handgrepen bij nemen want zo voorkom je wel de meeste viezigheid/vette vingers.

1 like

Wij hebben destijds getwijfeld om een kungsbacka aan te schaffen en toen alleen vast de grepen gekocht omdat die uit het assortiment zouden gaan. Nu een andere keuken gekozen dus mocht iemand nog interesse hebben in de grepen hoor ik het graag, zijn van die hele lange die je erboven op kunt monteren waardoor het optisch greeploos is. (zal een foto sturen als iemand interesse heeft)

Nog even iets heel anders, neem niet de zwarte wasbak erbij als je er over nadenkt om voor de kungsbacka te gaan. Dat is wel echt een kreng om schoon te maken.

1 like

Haha bedankt voor de tip!

Hoooi iedereen,
Ik heb niet het hele topic doorgespit, dus misschien is het al eens eerder gevraagd maar welke websites houden jullie in de gaten voor huurwoningen?

Voor degene die mijn eerdere berichtjes in andere topics gemist hebben: mijn vriend en ik zijn na 8 jaar en koophuis en hond uit elkaar. Nu moet ik zsm een woning vinden voor mij en de pup, maar ik ben zzp-er en kopen is dus geen optie. Huren is ook moeilijk :disappointed: dus alle tips zijn welkom!

Wat een rottige situatie! Funda huur en mijn vorige huurhuis heb ik via marktplaats gevonden (en met een hond maakt alles lastiger kan ik uit ervaring zeggen. Verhuurder staan daar vaak toch niet echt om te springen heb ik gemerkt).

1 like

Op funda inderdaad, maar ik had laatst een bezichtiging en daar zei de makelaar dat hij niet al zijn woningen op funda zet omdat dat duurder is. Dus het ligt er een beetje aan in welke prijsklasse je zoekt. Ik heb mijn huis uiteindelijk via Pararius gevonden, daar staan huizen van verschillende makelaars op. Er zijn ook best wel wat websites waar je moet betalen voor het aanbod maar daar zou ik mee oppassen. En ik zou ook zeker even kijken bij wat makelaars in de stad/regio waar je zoekt.

Ik weet niet helemaal hoe streng het is bij zzp-ers maar ik vond het als starter (heb nog geen loonstrook) best meevallen. Vaak wordt er in het geval van een zzp-er wel om de inkomsten van meerdere jaren gevraagd.

Sterkte verder, ik hoop dat het niet teveel gedoe is om een huis te vinden voor je :frowning:.

1 like

weg

Hoe bedoel je jullie willen je studieschuld niet meenemen? Studieschuld is niet bij BKR geregistreerd, maar het is wel verstandig om je schuld te benoemen bij de adviseur. Hij kan dan een berekening maken met welke hypotheek jullie de maandlasten kunnen betalen.

1 like

Dit is pas in het nieuws geweest. Hypotheekverstrekkers kunnen binnenkort gegevens over je studieschuld opvragen bij DUO (als ik het goed heb begrepen), hierdoor wordt het volgens mij lastiger om je studieschuld te verbergen.

1 like

Als je nhg wilt gebruiken zou ik zeker de studieschuld opgeven.

1 like

Ohja, ik zie het nu inderdaad! Bedankt voor je reactie, ik haal mijn post even weg nu!

Ik zou je hier nog wel echt even goed in verdiepen. Hoor echt veel broodje aap verhalen over dat het geen consequenties heeft, maar ik denk dat je jezelf er behoorlijk mee in de nesten kan werken.

Bedankt voor de tips, maar ik heb me er al goed in verdiept en weloverwogen keuze gemaakt, maar goed het behoort straks waarschijnlijk sowieso niet meer tot de optie zie ik, dus de keuze is al gemaakt voor mij :upside_down_face:

1 like

Dat hangt er ook maar net vanaf wat je per maand aan je schuld betaald lijkt me. Beetje gezond verstand gebruiken. Ik heb het niet genoemd, betaal 30 euro per maand dus vond dat niet relevant voor dw hypotheek verstrekker.

Hier hetzelfde! Vrij laag bedrag dus de hypotheek adviseur stelde zelf voor het niet aan te geven.

1 like

We hebben ook net een huis gekocht en moeten nu gaan beslissen hoelang we de rente gaan vastzetten. Nu alleen de twijfel of we 20 of 30 jaar gaan doenā€¦ waar hebben jullie voor gekozen?

20 jaar. Achteraf gezien was 30 misschien slimmer geweest vanwege de hele lage rente. Maar ja, thatā€™s life.

1 like

Ik zou 30 doen, lager zal ie in de toekomst niet meer worden denk ikā€¦

1 like