@Groendrummertje nooit een huis kopen zonder bouwkundige keuring! Dat iemand een slechte had betekent niet dat je het dan maar niet moet doen. Als achteraf iets mis blijkt te zijn, heb je geen poot om op te staan.
Je kunt het in de ontbindende voorwaarden meenemen. Stel dat er uit de keuring blijkt dat er voor meer dan 5000 euro aan moet worden veranderd/aangepast om het bewoonbaar te maken, dat je dan van de koop af kunt zien.
Je betrekt het nu wel heel erg op je eigen situatie en dat is niet de norm. Heel vervelend dat het zo mis is gelopen maar normaal gesproken, kunnen er zo wel dingen aan het licht komen die je anders niet had geweten en je heel veel geld hadden kunnen kosten. Wat @Ladyhawke zegt.
Yes, alleen wij konden een soort upgrades kiezen. Je hebt je basistegels maar wij vonden die niet mooi. Dus de upgrade die wij kozen vanuit het project was 1000 voor de badkamer, 500 voor het toilet.
@Captain_Oates Ik ook voorjaar 2020! Ze gaan bijna beginnen (dit project gaat vrij snel)
Dat van zichtbare en onzichtbare dingen maakte ook dat ik t vrij nutteloos vond, want kun je inderdaad zelf ook doen… Maar het was een fijne bevestiging en hij had een apparaatje om het vocht in de kozijnen te checken. Nu wilden we die toch al vervangen maar als je daarover twijfelde kan het nuttig zijn.
En hij had een nuttige tip over het opnieuw voegen van de buitenmuren dus dat was ook mooi.
Ik heb geen bouwkundige keuring laten doen bij de woning die ik recentelijk heb gekocht. Stiefvader zit een beetje in de bouwkunde en die heeft wat dingen gecheckt die zichtbaar zijn. Woning is ongeveer 35 jaar oud, volgens hem was het niet nodig. En daar vertrouw ik op, anders pech.
Wel spannend maandag krijg ik de sleutels!!
Ik vroeg mij af, hoe zien jullie dat als je 2 biedingen wilt doen op 2 verschillende huizen als je beide leuk vind maar niet op een wil gokken?
Mooi zeg. In welke omgeving zit deze tegelzetter? Wij willen ook zo iets, maar niemand reageert nog op onze oproep op werkspot.
Hij komt uit Purmerend, maar wij uit Utrecht, dus zijn werkgebied is vrij groot. Denk trouwens dat niemand reageert vanwege de bouwvak. Vorige week was bij hem de laatst mogelijke week voor dat hij stopte.
ooh shit ja… niet aan gedacht.
I feel you Kost nu even bloed zweet en tranen, vooral veel energie en discussies. Maar straks ben je dat hopelijk allemaal weer vergeten, praat ik mezelf ook altijd aan.
Is de stukadoor van te voren wezen kijken bij jullie voor hij de offerte maken? Of staat er iets in de offerte voorwaarden over de afwerking van de wanden, heeft deze van te voren gevraagd in welke staat het huis was?
Ik en mijn vriend hebben er ook veel irritaties door, maar ook trotse momentjes samen dat we dit zo kunnen doen. (alhoewel ik eigenlijk alles doe en hij vooral tegen iedereen heel hard roept dat hij er zo klaar mee is).
Ahhh wat een frustratie! Wat een hels karwei nu, maar straks is alles af en dan zijn jullie vast meeeega blij en trots op het resultaat en zijn alle irritaties heel snel vergeten. Maar nu is het even kut en daar moet je doorheen. Niks is voor altijd, better days to come!!
Hier ook mega irritaties vanwege een verhuizing en een huis wat nog steeds niet verkocht is veel stress dus niet altijd even gezellig. We hebben maar besproken (ook op aanraden van iemands advies hier) wat meer van elkaar te pikken, wat vaker te slikken (
verkeerde topic?) en niet overal direct heel fel tegen in gaan en dat gaat 7/10 keer goed.
Edit: weet iemand hoe het zit met stroom (en water ook trouwens) in een nieuw huis waar je nog geen leverancier hebt gekozen. Is er dan stroom of is dat een hele stomme vraag haha. Wij zitten met dubbele lasten en willen die lasten uiteraard zo laag mogelijk houden. Nu moet ik ook zeggen dat het me een beeetje ontschoten is en morgen krijgen we de sleutel () en gaan we dus los met klussen. Weet iemand hoe dit zit?
Ook andersom, het zou dus kunnen dat we straks in het nieuwe huis wonen en het oude huis niet verkocht is. Dan wil ik eigenlijk direct de elektra in het oude huis opzeggen. Alleen wanneer er een bezichtiging is heb ik wel stroom nodig voor stofzuigen en dergelijke
Je bent verplicht om het af te sluiten, weet het fijne er niet van maar wij hadden het niet gedaan en kregen de rekening alsnog en een hoop gezeur!
Dus ook verplicht bij twee huizen, ook al woon je niet in een van de huizen? Gedver bij dubbele lasten dacht ik altijd aan dubbele hypotheeklasten maar er komt dus veeel meer bij kijken
Snap precies wat je bedoelt. Ik liep op het hoogtepunt de kamer uit als hij binnenkwam omdat ik gewoon niet keer vriendelijk kon doen. Maar we zitten nu supertevreden in een af huis, was het meer dan waard. Wat enorm hielp is soms even ertussenuit. Eten buiten de deur, even niet over de verbouwing praten.
@Chicago volgens mij moet je in een nieuw huis stroom afsluiten zodra je het gaat gebruiken. Vaak is er wel al gewoon stroom (netbeheerder kan niet zo snel afsluiten), maar daar betaal je wel voor als je er gebruik van maakt zonder contract. Zelfde geldt voor het oude huis, als je afsluit moet je niet meer gebruiken, anders krijg je de rekening.
Je kunt voor de leegstaande woning een leegstandstarief vragen bij je leverancier.
Hoe hebben jullie het gedaan met een studieschuld? Vriend hoeft pas af te betalen vanaf 2020 en willen misschien voor die tijd een huis kopen. Waardoor er dus niks op zijn afschriften staat. Maar ik neem aan dat ze er wel naar vragen?
Ik heb even snel berekend en het maakt op onze hypotheek waarschijnlijk best wel iets uit (zeg maar zijn schuld verdubbeld kunnen we wss minder lenen), is het dan verstandig om meteen af te lossen?
Meer mensen hier ervaring mee ?
Wij hebben dus gisteren een bouwtechnische rapport laten maken en 3 uur later kregen we al het rapport.
Blijkt nu dat er veel meer verbouwd moet worden dan we dachten… klussen is niet erg maar het enige wat nog goed is aan de woning zijn de muren en vloeren.
Dak, keuken, badkamer, gang, ramen alles moet per direct vervangen worden.
Super locatie voor een woning van 70duizend investeren in een bodemloze put zonder dat de kinderen van de ouders naar beneden willen in prijs…
Nee dank je
Ik heb maandag net onze vragenlijst gemaakt + goedkeuring voor het opvragen van medisch dossier gegeven.
Zelf heb ik er niet zoveel moeite mee, maar dat komt misschien omdat ik denk dat er echt geen bijzonderheden in staan en ik tegenwoordig privacy toch al iets waar we ons te druk om maken omdat het toch al helemaal naar de klote is met alle sociaal media, telefoons die kunnen afluisteren etc (oke, deze mening draagt niet bij aan het oplossen van het probleem).
Als je NHG wil moet je het opgeven, anders krijg je die bescherming niet op het moment dat je met restschuld blijft zitten.
Ik heb mijn schuld gewoon opgegeven, maar onze hypotheek is minder dan de helft van ons maximum, dus dat had eigenlijk geen invloed.