Spannend! Je bent in ieder geval goed voorbereid qua bod. Heb je kunnen achterhalen waarom het zo lang te koop staat met zo weinig interesse? Ik had het idee dat de huizenmarkt overal wel in beweging was maar misschien is mijn beeld gekleurd omdat ik in de Randstad woon.
Ik heb destijds ook zonder aankoopmakelaar gekocht, dit was wel 6 jaar geleden dus toen had je nog echt een kopersmarkt. Heb m’n bod onder de vraagprijs onderbouwd door offertes voor te leggen van de broodnodige renovaties en nog even goed de nadruk gelegd op het feit dat het al anderhalf jaar te koop stond! Vond het allemaal heel spannend in m’n eentje maar het is goed gelukt. Ik heb wel een keuring laten doen nog voordat ik überhaupt een bod deed, ook om beter in kaart te brengen wat er gerenoveerd moest worden. Dat vond de verkopend makelaar echt belachelijk maar ik heb m’n poot stijf gehouden en dat was maar goed ook want bijvoorbeeld de badkamer zag er prima uit maar bleek veel vocht achter de muren te hebben. Zo kwam er nog wel meer uit die keuring dat ik goed kon gebruiken.
In ieder geval, een keuring zou ik sowieso doen!