Huizentopic

Spannend! In welke regio ga je wonen?

Mensen ervaring met PVC visgraat? Tips waar je goed op moet letten? Ons huis wordt wel pas over 2 jaar opgeleverd, maar we willen ons binnenkort gaan verdiepen :sweat_smile:

1 like

Almere!

M’n pvc visgraat wordt in oktober gelegd.

Wie heeft er verstand van het opstookprotocol? Ik snap er niks van en ik heb ook niemand in m’n omgeving die het weet.

Als ik er op Google krijg ik best veel resultaten :wink:

1 like

Ja maar zelfs dan lukt het mij nog niet :sweat_smile: heb al meerdere sites gelezen, maar ik snap niks van watertemperatuur

Er zit een verschil tussen water temperatuur en temperatuur wat je thermostaat aangeeft.
De meeste hebben het over de water temperatuur, die moet even omhoog gebracht worden. sommige noemen 40 graden en anderen 55 graden water temperatuur.

Ai, rot als het dan tegenvalt. Wij willen ook heel graag PVC visgraat, alleen ben ook bang dat het (te) druk uit gaat vallen. Mag ik weten van welk merk deze is en type/kleurnummer?
Hopelijk valt het met meubels erop mee.

Wil je per sé pvc? Anders moet je eens de VT wonen eiken visgraat vloer bekijken. Die is zo mooi.

Na even wennen vind ik het toch wel mooi geworden. Op de foto lijkt het ook heftiger dan in het echt, in het echt oogt het gelukkig iets rustiger. Dit is de kleur beige van ambiant spigato.

Edit: eiken is ongeveer 2 keer zo duur en daar zie je alle krassen/vlekken op. Daarom hebben wij voor pvc gekozen. Ik wil wel dat ik kan leven in huis :grin: (ben niet zo netjes dat ik telkens ieder vlekje of zandkorrel weg poets)

Heel graag PVC ivm vloerverwarming en omdat het praktisch is, hoewel ik hout eigenlijk wel het allermooist vind.
Wij hebben nu montinique licht eiken gezien en die lijkt voor ons nu het mooist en het rustigst. Toch blijft het lastig om een definitieve keuze te makenđŸ˜©

Op de site en in de Karwei ziet die er heel mooi uit ja. In werkelijkheid is het een vloer met verschillende kleuren planken. Van grijs naar beige naar geel en roze. (wij hadden een aantal staaltjes meegenomen) En het is maar een heeeeel ienieminie laagje hout (geen Europees hout) wat daarop zit en snel splijt.

Uiteindelijk toch overstag gegaan voor een echte houten visgraatvloer van een vloerboer en nog geen minuut spijt gehad.

Foto’s gevonden!

En houtlook tegels? Dat hebben wij gekozen en zo blij mee!

2 likes

Jaa snap ik. Wij het hele jaar al aan het verbouwen, niets voor mij.

Ohhh wauw, wat een verschil. Vond die vt wonen vloer ook niet goedkoop, 50 euro pm2 ofzo toch?

Ik zou ook graag een echte houten willen. Maar met mijn hond is die denk ik zo beschadigd, PVC eigenlijk niet eens overwogen.

1 like

Dit wilde ik ook zeggen, wij hebben het ook & ook erg blij mee.
Ook gemakkelijk in onderhoud.

2 likes

Dat ze dit voor die prijs durven te verkopen.

1 like

Ahhh woensdag voorschouw en dan nog maar 1,5 week!

2 likes

Is de opzegging van je appartement nog terug te draaien? Lijkt me in deze onzekerheid fijner om wat meer geld kwijt te zijn, dan dat je straks moet overbruggen. Maar als het niet anders is
 Balen zeg!

Wow wat een gedoe joh, hopelijk heb je snel en datum. Wel heel tof, Londen! Wat voor soort huis heb je gekocht? Hoe werkt het daar met hypotheken enzo?

Bij ons gaat deze week het dak op onze woning! Zo vet om te zien hoe ons huis er echt uit komt te zien. Is nog steeds maanden wachten, maar heb er wel onwijs veel zin in
 Argh, ik ben zó ongeduldig.

3 likes