Ligt ook aan de keuken die je neemt. Wij doen zelf de vloer eerst omdat we niet willen dat de keuken wordt gebruikt als werkbank. We hebben een best kwetsbaar blad namelijk. En de vloer is minder kwetsbaar voor beschadigingen (PVC)
Wij hebben in ons huidige huis ook eerst vloer gedaan: muren - vloeren - keuken & tegelijkertijd verhuizen.
We hebben verlijmd PVC (Forbo). Wij hebben de keuken zelf geplaatst (met mijn vader).
Dus na een week was iedereen he thuis uit (die we nodig hadden: behangers, vloerlegger) en zijn toen op ons gemak in een week verhuist en de keuken in elkaar gaan zetten.
Misschien de keukenboer vragen anders :)?
PVC kan best wel een stootje hebben trouwens!
We wachten eerst even de definitieve opleverdatum af. Verwacht medio eind november. Dan even bij beide partijen langs wat hun planning is. Volgend mij kon de keukenleverancier niet meer in december leveren/plaatsen, dus wordt het de tweede week van dec. Dan is mogelijk eerst de vloer wel handiger, kunnen een bepaalde dingen al wel verhuizen.
Iemand nog tips om je huis voor te bereiden op de foto’s? Over 2 weken worden de foto’s gemaakt, dus gaan sowieso nog even flink poetsen
Een collega van mij had een paar dozen gepakt met allerlei accessoires/ persoonlijke fotolijsten en ‘rommeltjes’ ( dan wel uit beeld van de camera zeg maar) om de aanblik wat rustiger te maken. Voor de rest had zij een paar lichte kussens/plaid op de bank, een vaas lichte bloemen en een verse fruitschaal neergezet terwijl ze dat normaal dus nooit doet. Oh en de ramen goed lappen van binnen-en buiten. Heel grappig want kom best regelmatig bij haar thuis, maar herkende de woning niet meteen op Funda. Voor de rest zou ik het zelf zo ruimtelijk mogelijk maken, dus eventueel die extra stoel/poef weg doen ( indien je die hebt natuurlijk). Succes!
Toevallige vorige week ons huis in de verkoop gezet. Vooral alle rommeltjes en persoonlijke dingen weghalen. Ik had een mooie sprei over het bed gegooid om het er iets mooier uit te laten zien haha
Maar onze fotograaf ging alsnog als een bulldozer erdoorheen en gooide alle overbodige dingen aan de kant
O ja en idd een mooi veldboeket op tafel gezet en waar mogelijk dingen weggehaald of weggeklapt. Bijv de strijkplank, het wasrek, de wasmand op de badkamer etc
Ik zou geen ramen lappen… Bij ons werden de foto’s zo bewerkt dat ze extra foto’s direct door de ramen heen maken en vervolgens gewoon het buitenaanzicht er in ‘photoshoppen’. Vieze ramen of niet maakt helemaal niets uit, zei de fotograaf. Weet niet of dat bij iedereen zo gaat, maar ik stond daar echt zo van ‘hadden jullie dit niet eerder kunnen melden?’’ (edit: ik zou wel ramen lappen voor de bezichtigingen)
Persoonlijke dingen zoals foto’s weghalen, ook alle losse producten in kasten gooien. Gelukkig heb je nog even de tijd
Ik hoor veel mensen met een nieuwbouwhuis die een pvc vloer leggen. Wij hebben ook een nieuwbouwhuis gekocht en wilden dat in eerste instantie ook gaan doen, maar de aannemer heeft nu een mail rondgestuurd dat pvc vloeren worden afgeraden omdat er nog zoveel vocht in het huis zit, en dat de vloer gaat werken bij het vrijkomen van dat vocht, waardoor er scheuren en barsten en bobbels in de vloer kunnen ontstaan. Hoe zijn jullie ervaringen daarmee? Ben nu een beetje huiverig voor pvc geworden maar het heeft nog steeds wel onze voorkeur, ook i.v.m. vloerverwarming
Nja, meer van dat ze er dingen op gaan leggen. Of het behangplaksel of de kwasten gaan uitspoelen in je nieuwe wasbak. Dus daarom komt de keuken bij ons als laatste, om dat te voorkomen.
Mijn zus heeft een paar weken geleden laminaat op de 1e verdieping laten leggen en dit is ook krom gaan trekken door het vocht wat er nog uit kwam. wat ze dan wel had moeten doen, dat weet ze eigenlijk ook niet…
Bedden heel strak opmaken, dus de dekbedden mooi strak neerleggen. Dat ziet er al veel minder rommelig uit. Oh en de wcbril en deksel dicht!
Oh getsie, hier zit ik al helemáál niet op te wachten. Heb dit zelf ook nog niet gehoord. Onze vloerenman is tevens een goede kennis en die zou zoiets echt wel afraden… Vreemd!
Ik denk dat dit over pvc gaat wat je lijmt? Ik kan me dan voorstellen dat als een nieuwbouwhuis nog erg werkt, dat dat dan ‘vast’ ligt.
Wij hebben geen nieuwbouwhuis maar wel pvc, alleen dan klikpvc, dus net als een laminaatvloer. Misschien is dat een optie.
Ik zal even in een spoiler zetten wat de aannemer ons stuurde, haal het later misschien wel weer weg ivm eventuele herkenbaarheid
Samenvatting
De woning is voorzien van een anhydriet dekvloer. Indien gekozen is voor vloerverwarming dan zal, om de vloerverwarming goed te laten werken, de vloerafwerking een maximale warmteweerstandswaarde mogen hebben van Rc < 0,12 m2K/W.
Een nieuwbouw woning bevat vocht in zowel wanden als in vloeren. Voordat de vloerafwerking wordt aangebracht moet goed gekeken worden naar het vochtpercentage (door de leverancier van jullie afwerkvloer). Afhankelijk van het soort vloerafwerking kan dit scheurvorming opvangen of aan het zicht onttrekken. Harde, broze vloerafwerkingen kunnen die scheurvorming, welke dus als een normaal werkingsproces is aan te merken als gevolg van kruip, krimp en zetting niet opvangen zonder dat dit uitmondt in een schadebeeld. Schade als gevolg van dit normale werkingsproces valt niet onder de garantie.
PVC is een harde vloerafwerking die de laatste tijd veel wordt gekocht en verwerkt. Ten aanzien van PVC-vloerafwerking stuur ik de volgende informatie. Bij pvc-vloeren ontstaat er veelal een zogenaamd “mollen- of slangengang”. De opbolling heeft een relatie met enerzijds de werking van het vloerveld met scheurvorming in de onderlaag en anderzijds opgesloten vocht onder de pvc-laag en zou zich op deze wijze kunnen uiten:
(foto)
Maar ook onthechting kan optreden als gevolg van een normaal werkingsproces van de ondervloer dan wel door een druk aan de onderzijde van de pvc laag.
Ook de aanwezigheid van vloerverwarming vergroot de kans op aantasting van de PVC-vloerafwerkingen. Eerst zal dan ook het opstookprotocol
(wordt opgenomen in het opleverboekje wat u bij de oplevering ontvangt) gevolgd moeten worden
De voorkeur gaat uit naar toepassing van dampopen materialen (bijv. tapijt met jute rug, naaldvilt, kokomatten, etc.). Kiest u toch direct na oplevering voor een dampdichte afwerking (bijv. pvc, linoleum of epoxycoatingvloer of linoleum) dan moet u of de vloerlegger voorkomen dat er vocht
in de dekvloer wordt opgesloten. In verband met het voldoende kunnen uittreden van het vocht uit de vloer adviseren wij het aanbrengen van bijvoorbeeld een pvc-vloer te laten uitvoeren door een professionele, erkende, vloerenlegger, die heeft kennis van het te verwerken product en weet onder welke voorwaarden e.e.a. verwerkt kan worden (en dus beschikt over de informatie of er al dan niet een ondervloer moet worden aangebracht). Zij zullen dan ook het vochtpercentage moeten meten alvorens de vloer gelegd gaat worden waarbij wordt afgeraden dat middels een oppervlaktemeting met voelers uit te voeren. In dat geval kan immers de bovenste laag voldoende droging te zien geven terwijl de onderste delen van de dekvloer een te hoog vochtpercentage hebben. Om het aanwezige vocht te meten wordt geadviseerd dat op basis van de Calcium-Carbidmethode toe te passen (CM-methode). Bij het aanbrengen bijv. een pvc-vloer accepteert de vloerenlegger de ondervloer in de staat waarin deze zicht bevindt. Mocht de ondervloer (nog) niet acceptabel zijn voor het aanbrengen van de PVC-laag, dan zal de vloerenlegger u hiervan op de hoogte moeten brengen.
In geval er dan, ondanks waarschuwingen van de vloerenlegger, besloten wordt om bijv. i.v.m. tijdsdruk van inrichten en afwerken van de woning toch de vloer aan te brengen dan trekt u de verantwoordelijkheid naar u toe ingeval er schade ontstaat.
Na een aantal maanden bezig te zijn heb ik sinds vorige week maandag officieel een huis gekocht en het voelt nog zo onrealistisch ofzo? Ik ga samenwonen met mijn vriend en woon op dit moment nog bij mijn vader. Hoewel ik er super veel zin in heb om samen te wonen en onze huis in te richten etc, mis ik mijn knusse kamer nu al een beetje. Ik moet er even aan wennen denk ik!
Ik ben wel superblij dat we nu eindelijk een huis hebben gevonden die we kunnen betalen met forse studieschuld EN die we beiden leuk vinden! ik heb zin om muren te schilderen, meubels te kopen en de tuin eindelijk mijn moestuin te maken.
Ik heb hier nog niets over gehoord van onze aannemer. We hebben hem al wel gezegd dat we een PVC vloer gaan nemen, hebben ook al 1 uitgezocht maar hij zei niets over dit verhaal. Onze vloerenman is ook een goede kennis, die zou het vast ook wel gezegd hebben. Ben wel benieuwd… ik sla je verhaal wel op en ga het eens informeren. Zit niet te wachten op kromme/bolle vloeren die ik met een aantal maanden weer opnieuw kan laten leggen.
Ik kan eeeeindelijk gaan aftellen, maandag sleutel! Na meer dan 2 jaar wachten.
Midden november krijg ik de sleutel van mijn eigen huis! Hiervoor een huis gekocht met mijn ex, na heel wat miserie en een uitkoop ben ik blij dat ik nu iets heb dat helemaal van mij is. Er is nog heel wat werk aan, maar gelukkig kan ik nog een paar maanden op mijn appartement blijven wonen terwijl ik in mijn huis werk!
Als iemand nog tips heeft over waar je mooie visgraatvloeren kan vinden (in laminaat), ping me. Liefst in België, maar ik wil er gerust de grens voor oversteken als de prijs meevalt.
Wij hebben op de bovenverdiepingen visgraat laminaat van berry alloc chateau. Het is natuurlijk anders dan een echt houten vloer, maar vind het wel erg mooi! (En een stuk betaalbaarder)