Huizentopic

Wij wonen echt 5 minuten lopen van het potentiële huis, dus dat is ideaal! We bereiden ons sowieso voor op (zelf) veel werk (doen), en er gaan altijd dingen mis. Maar wij zijn, denk ik, best goed in zelf dingen regelen en plannen. Die vrienden hebben dus een aannemer, maar zij hebben daar ook gezeik mee, als in: ook klusjesmannen die niet op het afgesproken moment komen opdagen etc. En dat zal vast altijd wel een beetje zijn, maar hoor hen gewoon er echt vaak over en het lijkt met aannemer niet per se soepeler te verlopen daar. Maar goed, dat zal per situatie altijd verschillen. Dat is ook een risico van wat je ook kiest, altijd afwachten weer hoe het uitpakt.

3 likes

Ze kijken alleen naar het totaal, als je totale bouwdepot €20.000 is betalen ze alle bonnen die binnen de voorwaarden vallen gewoon uit tot die grens, ze maken geen onderscheid of je nou voor €20.000 aan badkamertegels of €20.000 aan keukenfrontjes uitgeeft, maar op=op.

1 like

Ideaal! Ben erg benieuwd wat jullie gaan doen. Ken die verhalen over aannemers ook, volgens mij is er vrijwel altijd gedoe bij verbouwingen :sweat_smile: Gelukkig vergeet je het ook snel weer en kun je daarna lekker genieten van jullie huis. Succes met alles!

1 like

Bij ons hadden we het bouwdepot gewoon op een rekening naast onze reguliere. Zolang we (bij controle) konden aantonen dat het in het de zaken die we vooraf hadden aangegeven was gestoken was het prima en konden we het er gewoon “af pinnen”. Het was dus niet mogelijk om meer geld te ontvangen dan in totaal aangevraagd, maar wel om te schuiven, mits de zaken die we vooraf aangaven wel werden gedaan.

We hebben van tevoren in de documenten laten aangeven dat we een bedrag 10% hoger konden lenen dan we deden. Zo zouden we in noodgevallen zonder naar de notaris te hoe en de hypotheek kunnen verhogen.

1 like

Ja ze kijken per geheel.
Wij hebben bijv de keuken gewoon op 20K gezet in meerwerk, maar uiteindelijk betalen we daar ook de badkamer mee enz :slight_smile:

Neeeejoh. Bizar!

We hebben in 1 week 60K uitgegeven en ik vind het maar eng hahaha.
De badkamer, keuken en algemeen meerwerk bij elkaar …

1 like

Oh ja bizar is dat he, vond dat zooo raar.

Absoluut! Ons vorige nieuwbouwhuis was iets andere tja “klasse” zegmaar. Maar nu is alles 2.5x zo groot dus ook 2.5x zo duur als 4jr geleden haha!

Wat ook bizar is, is dat de keukenboer ons een keuken van 23.000€ wilde verkopen haha! En we gingen 10.000€ lager de deur uit :joy::crazy_face:

1 like

Eindelijk is onze fundering gegoten, na 1 maand vertraging :shushing_face:
Nu kunnen we uitkijken naar de ruwbouw :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Vorige nieuwbouw?! Meine gute ik wil nooit meer nog een keer nieuwbouw haha!

Toen dit huis opgeleverd was (had wat voeten in de aarde, aannemer failliet, jaar bij m’n schoonfamilie gebivakkeerd…) heb ik huilend in de tuin gestaan: IK BLIJF HIER WONEN TOT IK DOOD GA :sob::sob::sob:

Dat was 4jr, een bruiloft, kind en studie verder… en nu weer er in gestonken hahaha

4 likes

Ik zit nu in die fase hahah, ik wil dit echt noooooit meer. Maar we zullen zien over een paar jaar :joy:

Oh oooh. Zijn dus aan het bieden op dat huis, maar we lopen vast eigenlijk op €5.000 . Verkoper wil niet lager en wij dus niet hoger. Maar wat een mindfuck. Want wil ze echt niet lager, of proberen ze ons uit tot we toegeven etc. etc. Vind het echt lastig of we dus nu voet bij stuk moeten houden of nog een keer proberen met elkaar in het midden te komen. Ook gezien de huidige markt… maar ik wil gewoon niet té snel overstag gaan.

Lastig! Wij hebben als verkopers ook echt een minimum in ons hoofd. Lager dan dat willen w echt niet, ook al komt het op 1000€ haha.

Hier in de omgeving vechten ze om de huizen dus voor die bieder waarschijnlijk 5 anderen…

Haha ja en dat snap ik ook heel goed. Nu is het natuurlijk vanuit kopers kan; ach wat is die 5.000 nou op zo’n bedrag. Maar verkoper heeft andersom hetzelfde. Uiteindelijk zal het er voor ons niet op afketsen, maar dat hoeven zij nog niet te weten.

Net wel een tegenbod gedaan en ze voor een keuze gesteld, dus ben heeeel benieuwd wat daarop terugkomt :crossed_fingers:

Vanaf wanneer staat een huis lang te koop tegenwoordig?

Leuk huis gezien dat 4 weken te koop staat, al 2x mee heeft gedaan aan open huis en die vrouw gaf aan dat ze niet heel veel bezichtigingen hadden, omdat mensen met de feestdagen bezig zijn. Waardoor ik dus het idee krijg dat we onder de vraagprijs kunnen gaan zitten, vraagprijs is ook net te hoog voor ons.

Als de vraagprijs sowieso te hoog is, kun je toch niks anders dan lager bieden? Niet geschoten, is altijd mis. En vier weken vind ik nog best lang. Wij kochten toen het nog niet zo’n chaos was en zelfs toen waren de leukste huizen na 1-2 weken wel weg.

Ja ik heb dus ook het idee dat dat best lang is?leuke huizen zijn binnen een week, Max 2 weken weg. We kunnen het net op 5000 niet redden, de vraagprijs. Maar wil ook gewoon niet aan de Max van je kunnen zitten.
En doordat het dan ‘lang’ te koop staat, denk ik dan moet 10.000 onder de vraagprijs ook nog wel te doen zijn misschien

Heb je een aankoop makelaar?

Ik zou nog lager inzetten, zeker omdat het al 4 weken te koop staat.