Huizentopic

Huizenmarkt is bizar. Vriendin heeft haar huis vorig jaar gekocht voor 377 heeft hem te koop gezet vorige week voor 399 en heeft 7 boden binnen een week gehad waarvan de hoogste 431 is en nog een paar van net er eronder. Ze heeft alleen de badkamer verbouwd en wat geverfd. Gewoon 55.000 winst in nog geen jaar. :scream:

Drechtsteden (Rotterdam)!

Echt hè. In Rotterdam zelf gaat het nog harder. Ik woon in een huurhuis met koopoptie. Dat laatste hadden wij nog niet gedaan, maar de prijs is afgelopen jaar met 1 ton (!) gestegen!

1 like

Jaa, het viel mij ook al op. Diezelfde vriendin zoekt nu een huis bij mij in de wijk. Maar als ik kijk naar de vraagprijzen nu, zijn die ook al 20-40 hoger dan toen ik hier 2 jaar geleden een huis kocht en dan word er ook nog zo mega erg overboden. Dat is toch niet meer te doen?

@Broodrooster Echt te gek voor woorden.

Pfff ik word echt zo moe van alle bouwvakkers die elkaars werk afkeuren. De tegelzetter heeft de badkamer betegeld. Komt de loodgieter, zegt die: ja dit kan echt niet, hij had het anders moeten tegelen, nu kunnen we niks blabla. Bel je de tegelzetter, zegt die: ja ik doe het altijd zo, helemaal geen probleem. Okeee dus wie moet ik nu geloven? Wat een gezeik is verbouwen toch :roll_eyes:

3 likes

Niet helemaal on-topic maar ik herken dit heel erg van mijn vriend die loodgieter is hahaha. Altijd loopt er iemand wel in de weg, of is er iemand die écht niet doorwerkt, of iemand die het helemaal fout doet. Lijkt me heel vermoeiend, voor jou maar ook voor de bouwvakkers zelf. Zo’n eeuwig welles nietes spelletje.

Hahaha nou ik hoop niet dat jouw vriend een van mijn loodgieters is, want dit zijn echt de ergste zeikzakken die er tussen lopen. Al die mannen kunnen wel met elkaar overleggen en tot een overeenstemming komen, behalve de loodgieters: die hebben letterlijk altijd wat te klagen (en we hebben een flinke verbouwing bijna achter de rug, dus dan heb ik het echt over al 9 maanden af en aan gezeik haha)

Hahahah nou mocht je in het zuiden wonen, zou hij het kunnen zijn :joy:

Pfff 9 maanden lang. Een verbouwing is al vermoeiend, en als je dan ook nog eens van die zeikerds erbij hebt, bah vreselijk.

Hahaha spreekt hij Grieks of is hij 50+? Zo niet, dan geen zorgen :wink:

Neee dat is hem zeker niet hahaha

1 like

Ik heb vandaag weer even een rondje gebeld en de kans is heel klein dat ik een huis vind op de locatie die ik wil in mijn prijsklasse. Ik vind dat toch wel een nadeel van alleen kopen (huren trouwens ook). De omgeving is super duur en met z’n tweeën heb je toch net wat meer te besteden.

Als ik dan kijk naar de koopwoningen bij mijn ouders in de buurt ben ik jaloers. Veel grotere woningen en meer keuze in mijn prijsklasse. Het is alleen geen optie vanwege werk.

Nou het hielp om hier even te klagen over de woningmarkt, want wij hebben onder voorbehoud een huis gekocht! Waren toevallig de eerste bezichtigers en meteen geboden, waren het ook snel eens met de verkopers, dus super fijn! Nu hopen dat alles komende weken helemaal rond komt en dan vanaf oktober niet meer drie uur reistijd per dag naar mn werk!

15 likes

Zijn er hier ook mensen die zelf een huis hebben laten bouwen? Bijvoorbeeld met een partij zoals S.elekt.H.u.is? Wij hebben een kavel op het oog en zijn aan het oriënteren, maar in mijn omgeving heeft nog nooit iemand zoiets gedaan…

Oh, zou ik jou een DM mogen sturen?

De oplevering van onze nieuwbouw is een half jaar naar voren gehaald! We dachten het al, maar nu verwacht de aannemer het ook en durven ze het uit te spreken :ok_hand:t2:!

Dak zit er nu op (pannen nog niet). Metselen is gedaan tot de 1e verdieping en alle ramen/deuren zitten er in! Ben echt benieuwd! Ze denken deze 2 weken alle trappen ook er in te hebben!

11 likes

Het lukt me niet je een DM te sturen, zou je het eens bij mij willen proberen?

Ik ga binnenkort voor het eerst naar een eigen (huur)huis verhuizen! Dus moet nu ook van alles regelen zoals internet/tv, gwl enzo. Iemand nog tips voor goedkope deals of goede vergelijkingssites?

Je kunt in MediaMarkt filialen een contract afsluiten bij BudgetEnergie, die geven je direct een cadeaukaart €175 voor MM. Handig dus als je voor het eerst op jezelf gaat, hebben wij ook gedaan. Het gaat om een driejarig contract maar na een jaar kun je boetevrij weg, de nieuwe leverancier neemt die boete dan over. Ook kun je ervoor kiezen om bij een Ziggo stand bij MM een abonnement af te sluiten, dan krijg je een MM cadeaukaart van max €200 geloof ik. Scheelt bijvoorbeeld ook wanneer je een abonnement bij Vodafone hebt. Wij hebben zelf voor KPN gekozen omdat zij glasvezel leveren en we daarom draadloze verbindingsets kunnen gebruiken door het huis. Dat scheelt kabels leggen om tv te kunnen kijken. Ik heb zelf ook mijn mobiele abonnement bij KPN dus dat geeft ook weer voordelen. Geloof dat je nu bij KPN kunt kiezen tussen een half jaar €35 betalen of twee gratis super wifi punten. Wij hebben voor dat laatste gekozen. Maar het is natuurlijk ook afhankelijk van of er bij jou glasvezel is aangelegd of waar je goede ervaringen mee hebt.

1 like

Ik heb nu 4 klussen op werkspot gezet haha.
Ineens gaat het zo snel voor m’n gevoel! Tot het officieel was (Q4) durfde we toch niet helemaal te plannen.

Nu maar snel nog 2 ochtenden vrij genomen om naar de woonboulevard te gaan voor vloer en definitieve keuken en badkamer keuzes :crazy_face:

Je kan ook draadloze verbindingssets gebruiken als je geen glasvezel hebt @Sundance. Wij hebben ze ook niet gekocht bij onze internetprovider, maar van een losstaand merk, dat is vaak wat goedkoper.
Verder kan ik je aanraden om op de website gaslicht te kijken voor een goedkope deal, daar heb ik tot nu toe ieder jaar een goede prijs uit gehaald!

2 likes