Huizentopic

Coax wordt gebruikt door Ziggo, en hierop kwam de analoge tv binnen . De digitale tv van Ziggo gaat ook nog via coax, maar kan ook met ethernet (met de duurste box). De hoofdbox is dan op de coax aangesloten en de andere boxjes gaan via utp. Als je de goedkopere box neemt moet je naar elke plek in huis een coax kabel trekken.

Alle andere providers in NL gaat via adsl/glasvezel en hebben in principe dezelfde techniek.

(Heb een tijdje bij ziggo gewerkt :stuck_out_tongue: )

2 likes

Thanks voor de uitleg! Mijn ouders zitten nu bij Ziggo en daar hebben ze aangegeven dat analoog via de coax er volgend jaar uit gaat, maar misschien dat ze dan dus alsnog een digitale met coax krijgen haha.

Ik werkte tot 2 jaar terug bij ziggo, toen was het uitschakelen van analoog in volle gang, maar dacht eigenlijk dat dat afgerond was :upside_down_face:
Zodra ze bericht krijgen kunnen ze 1 gratis decoder krijgen en extra voor 20 euro ps.
Deze kastjes hebben geen bijzondere functies, geven tv beeld en de gids op het scherm

@George @Bucky ah duidelijk! Wat ik wel gek vind is dat ik vorige maand nog in discussie was met een verkoper van Ziggo. En hij gaf ook aan dat we voor gebruik van een draadloze verbindingsset voor tv niet bij Ziggo moesten zijn. Maar dit is dus typisch mijn ervaring met Ziggo haha, ze zijn zo vaag en iedereen roept wat anders. Bij KPN is het chill dat je die mediaboxen huurt, je betaalt dan wel maandelijks €5 maar als er wat mee is krijg je direct een nieuwe. En je kan er veel meer mee dan met die goedkope boxjes van Ziggo.

1 like

Bij ziggo kan je nu ook boxen huren, HD , opnemen, on demand. Ze doen dat ook.

Vroegah, kon je gewoon de kabel in je tv prikken, naar zenders zoeken en je had beeld.
Dat stopt nu, en om dat op te vangen kan je gratis 1 box krijgen en extra kopen, of over naar (echt) digitaal met smartcard en deze wordt dan gehuurd.

1 like

Ben benieuwd, mijn omaatje heeft daarom nog tv via ziggo omdat het analoog is. Heb niks gehoord dat zij al een brief oid heeft gehad, maar voor hetzelfde geld heeft ze al een decoder? Zit dat in de tv, of hoe werkt dat?

De moderne tv’s hebben een digitale decoder ingebouwd. Hiermee kan je ook digitaal kijken zonder kastje. Hieronder kan je controleren hoe het met haar regio staat :blush:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken

De regio’s worden 1 voor 1 afgebouwd om stormloop op de klantenservice en monteurs te voorkomen.

Wij zijn dus vergeten een coax verbinding in ons nieuwe huis te laten aanleggen. Zijn nu aan het zoeken naar mogelijkheden om draadloos via Ziggo TV en internet te hebben aangezien we niet zoveel zin hebben om te moeten boren in huis. Een andere provider is geen optie Iemand tips hiervoor? Ik zie wat over een draadloze verbindingsset, wat zijn de aanraders hiervoor?

Zou een Chromecast een optie zijn? Zo kijken wij KPN tv, via app op telefoon casten.
Zie nu alleen dat je ook geen internet hebt? Dan helpt dit niet echt. Voor tv zou het en optie zijn

Wij hebben kpn en de tv komt over de internetverbinding.

KPN hebben wij nu ook, maar we gaan verhuizen naar een nieuwbouwwoning en KPN heeft daar alleen een mega trage verbinding. We moeten dus soort van ‘verplicht’ overstappen op Ziggo.

@MeLama dan heb je helaas altijd een vertraging in je tv zitten en terugkijken/opnemen enz kan niet. Online staat ook dat je via de Ziggo App kan kijken, mocht je een smart tv hebben, maar dat werkt dus ook met een vertraging. Helaas ook niet ideaal.

Het is echt teleurstellend wanneer een leuk huis aan mijn neus voorbij gaat. Ik heb inmiddels al een stuk of 10 huizen/appartementen in gedachten ingericht, maar ik heb nog geen geluk gehad. Ik wil heel graag in de zomer verhuizen, maar ik ben nog niet bereid om mijn locatie voor 100% op te geven. Als ik dat doe, dan moet het wel echt prachtig zijn en tot nu toe was 1 huis dat.

1 like

Mijn vriend en ik hebben vrijdag eerste gesprek met de onafhankelijke hypotheekadviseur gehad, en was heel veel gunstiger dan we hadden gedacht! :clap:t3: Dus zijn nu helemaal enthousiast van de mogelijkheden haha. Vandaag direct verschillende buurten doorgereden en huizen van buiten bekeken. Vanaf nu veel gerichter en serieuzer op zoek :partying_face:

7 likes

Ik stuur je een pb!

Na op 10+ huizen gereageerd te hebben, mag ik een appartement (huur) bezichtigen! Zo blij. Het is wel een klein beetje boven mijn budget en niet de locatie die ik wil, maar het ziet er mooi uit. Het is van een woningcorporatie, dus ook nog eens relatief goedkoop voor de vrije sector hier :grinning:

5 likes

Ik wil (moet nog) een inboedelverzekering afsluiten maar door de bomen zie ik het bos niet meer. Of is alles wel prima? Via zo’n vergelijksite kom ik op allianz

Wanneer zouden jullie de makelaar bellen om te vragen of er al iets bekend is van de kopers?
Ze hebben nog 1.5wk voor de financiering maar hebben niks meer gehoord…

Bellen kan geen kwaad toch? Zou ik gewoon doen

1 like

Wij hadden het inderdaad via Independer (vergelijkingssite) gedaan, daar staan ook recensies bij dus ik vond dat wel een duidelijke site!

@Fishing Je kan altijd even polsen, wij hadden 6 weken om de financiering rond te krijgen en het heeft ook zo goed als 6 weken geduurd, dus ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken! Er ging gewoon tijd overheen met dingen aanvragen, bepaalde papieren aanleveren e.d.

1 like

Wij zijn nu zelf bezig met het rond krijgen van de financiering, maar door corona duurt het ook gewoon allemaal langer. Makelaar gaf al aan dat hij eigenlijk voor iedereen in deze periode uitstel moet vragen na die zes weken. Dus dat zou het ook nog kunnen zijn! Maar bellen kan idd geen kwaad. Ik twijfel ook een beetje wanneer en of we moeten laten weten hoe ver we al zijn aan de makelaar/verkopers.

Wij dachten bij ons dat de financiering best makkelijk zou worden, omdat we onder budget kopen. Maar omdat mijn ik voor baan dus nog een opleiding ernaast volgt blijkt dat ineens niet te tellen, echt super kut. Hypotheekadviseur wilde de opdracht wel aannemen en zag wel mogelijkheden, maar ik ga echt huilen als het niet doorgaat hierdoor. Vind het zo oneerlijk, met tijdelijke contracten en ZZP kan allemaal wel. Maar een opleidingscontract voor 6 jaar + intentieverklaring voor vast contract + vriend met vast contract is een te groot risico ineens.