Huizentopic

oei oei zo spannend, mijn vriend en ik willen binnenkort ook graag een huisje gaan kopen! zijn nu bezig met alle voorbereidigen zoals hypotheekadvies en overlijdensrisicoverzekeringsgezeur haha. ik zie soms door de bomen het bos niet meer van dingen die we moeten aanvragen en aanleveren

vrijdag eerste gesprek met onafhankelijke hypotheekadviseur, dus ben benieuwd waar hij mee gaat komen en of t bedrag een beeeetje overeen komt met wat we zelf hadden bedacht… heel veel zin in! kan niet wachten tot we eindelijk een huisje voor osnzelf hebben :slight_smile:

1 like

Heb dit destijds bij m’n stiefvader geprobeerd aan te sluiten nadat ze bij MM aangaven dat dat wel moest kunnen, maar het werkte dus niet. Bij de Ziggo klantenservice gaven ze ook aan dat dat niet kon. Dus gek dat het bij jou wel werkt! Maar sowieso heb ik slechte ervaringen met Ziggo helaas.

Ik zit bij KPN en dit hellegat heeft nog geen glasvezel, maar die draadloze verbindingsdingen van de superwifi werken als een tiet hier. Wel lekker door de monteur bij algehele installatie mee aan laten sluiten.

1 like

Wat gek zeg! Mocht je de info ooit nodig hebben, wij hebben een set van Devolo en die werkt tot nu toe op Ziggo, Tele2, Telfort en T-Mobile (allemaal geen glasvezel). Hij is al iets van 10 jaar oud, vandaar de verschillende providers haha.

1 like

Ik kijk dus, naast koophuizen, ook naar huurhuizen. Had vrijdag ergens op gereageerd, maar dat huis heeft nu al meer dan 200 reacties :sweat_smile:

Hoe bedoel je dat precies? Heb je die superwifi punten laten aansluiten als draadloze verbindingsset? Of werkt de wifi gewoon heel goed door die superwifi punten?

Ik heb geen idee wat het verschil tussen die 2 dingen is, maar mijn wifi is echt perfect. Waar ik eerder woonde was het echt ellende en ook gewoon goed door een monteur aangesloten en geen betonnen muren etc en hier juist wel. Ben een van de enige mensen op kantoor die nu thuis op de wifi kan werken zonder haperingen in elk geval!

Ah zo! Een draadloze verbindingsset is bedoelt voor televisiesignaal zonder overal kabels te hoeven trekken. Je sluit er één aan op het modem in de meterkast en doet de ander in het stopcontact bij de tv. Die verbindt je met een ethernetkabeltje met de interactieve ontvanger en dan heb je tv. Vooral voor de slaapkamers is het ideaal. Maar in mijn beleving kon dat dus alleen als je wel glasvezel hebt omdat het tvsignaal daarbij via een ethernetkabel loopt, niet via een antennekabel haha. Fijn dat die superwifi zo goed werkt! Wij willen op zolder een kantoortje maken dus wel handig als je dan goed signaal hebt.

Ohnee zo’n set had ik eerst icm een wifi versterker, maar ik heb nu alleen nog internet en geen tv meer XD.

1 like

Nu snap ik de verwarring haha! Maar bij ons gaat de televisie ook over ethernet, ook al hebben we geen glasvezel. De meeste providers bieden tegenwoordig televisie aan via een digitale ontvanger en niet meer via de coax. Mijn ouders hebben thuis bijvoorbeeld nog coax en die hebben al bericht gekregen dat die er het komende jaar uit zal gaan en ze dan over moeten op digitale televisie.

1 like

Coax wordt gebruikt door Ziggo, en hierop kwam de analoge tv binnen . De digitale tv van Ziggo gaat ook nog via coax, maar kan ook met ethernet (met de duurste box). De hoofdbox is dan op de coax aangesloten en de andere boxjes gaan via utp. Als je de goedkopere box neemt moet je naar elke plek in huis een coax kabel trekken.

Alle andere providers in NL gaat via adsl/glasvezel en hebben in principe dezelfde techniek.

(Heb een tijdje bij ziggo gewerkt :stuck_out_tongue: )

2 likes

Thanks voor de uitleg! Mijn ouders zitten nu bij Ziggo en daar hebben ze aangegeven dat analoog via de coax er volgend jaar uit gaat, maar misschien dat ze dan dus alsnog een digitale met coax krijgen haha.

Ik werkte tot 2 jaar terug bij ziggo, toen was het uitschakelen van analoog in volle gang, maar dacht eigenlijk dat dat afgerond was :upside_down_face:
Zodra ze bericht krijgen kunnen ze 1 gratis decoder krijgen en extra voor 20 euro ps.
Deze kastjes hebben geen bijzondere functies, geven tv beeld en de gids op het scherm

@George @Bucky ah duidelijk! Wat ik wel gek vind is dat ik vorige maand nog in discussie was met een verkoper van Ziggo. En hij gaf ook aan dat we voor gebruik van een draadloze verbindingsset voor tv niet bij Ziggo moesten zijn. Maar dit is dus typisch mijn ervaring met Ziggo haha, ze zijn zo vaag en iedereen roept wat anders. Bij KPN is het chill dat je die mediaboxen huurt, je betaalt dan wel maandelijks €5 maar als er wat mee is krijg je direct een nieuwe. En je kan er veel meer mee dan met die goedkope boxjes van Ziggo.

1 like

Bij ziggo kan je nu ook boxen huren, HD , opnemen, on demand. Ze doen dat ook.

Vroegah, kon je gewoon de kabel in je tv prikken, naar zenders zoeken en je had beeld.
Dat stopt nu, en om dat op te vangen kan je gratis 1 box krijgen en extra kopen, of over naar (echt) digitaal met smartcard en deze wordt dan gehuurd.

1 like

Ben benieuwd, mijn omaatje heeft daarom nog tv via ziggo omdat het analoog is. Heb niks gehoord dat zij al een brief oid heeft gehad, maar voor hetzelfde geld heeft ze al een decoder? Zit dat in de tv, of hoe werkt dat?

De moderne tv’s hebben een digitale decoder ingebouwd. Hiermee kan je ook digitaal kijken zonder kastje. Hieronder kan je controleren hoe het met haar regio staat :blush:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken

De regio’s worden 1 voor 1 afgebouwd om stormloop op de klantenservice en monteurs te voorkomen.

Wij zijn dus vergeten een coax verbinding in ons nieuwe huis te laten aanleggen. Zijn nu aan het zoeken naar mogelijkheden om draadloos via Ziggo TV en internet te hebben aangezien we niet zoveel zin hebben om te moeten boren in huis. Een andere provider is geen optie Iemand tips hiervoor? Ik zie wat over een draadloze verbindingsset, wat zijn de aanraders hiervoor?

Zou een Chromecast een optie zijn? Zo kijken wij KPN tv, via app op telefoon casten.
Zie nu alleen dat je ook geen internet hebt? Dan helpt dit niet echt. Voor tv zou het en optie zijn

Wij hebben kpn en de tv komt over de internetverbinding.