Ik pas - 30 dagen geen alcohol

Thanks! Zal het em doorgeven, maar benieuwd of ie daar nog trek in heeft na deze alcoholvrije maand :no_mouth:

Normaal is best een moeilijk woord voor mn vriend haha maar zal het em iig zeggen wie weet reageert ie wel heel anders als hoe ik nu denk!

1 like

Hoe is het jullie allemaal vergaan? Hebben jullie het gehaald?
Ik wel en ik ga zelfs nog iets langer door terwijl ik eigenlijk had afgesproken om morgen op een feestje weer wat te drinken, maar ik ga het toch niet doen. Misschien een beetje overdreven, maar ik ben best trots op mezelf haha.

@Goldenmilk Dat is ook mijn voornemen als ik weer ga drinken, alleen maar lekkere wijn waar ik ook echt van geniet. Niet sloten vieze chardonnay (vind ik heel vies) op een feestje, want dat vind ik het eigenlijk niet waard. Ga je nog proberen om nog een langere tijd te stoppen?

4 likes

Ik heb wel een lekker biertje meegenomen voor mezelf voor morgen, maar ik weet nog niet of ik die ook echt ga drinken. Heb er niet perse behoefte aan merk ik. Maar het is ook geen doel van me om langer door te gaan met niet drinken.
Maar de maand is me hartstikke meegevallen!

3 likes

Het is nog geen 00.00 maar zo klaar ermee. Heb een rode wijn (primitivo) ingeschonken, heeeerlijk!

1 like

Ik was de 7e pas begonnen dus ga nog een weekje door

Ik doe mee. De zomer is veel te dol geweest.
Ik ben nu een week gestopt met roken ( na 15 jaar) en het valt me eigenlijk niet zo zwaar, tot ik een wijntje neem. Bij alcohol schreeuwt m’n lichaam om nicotine.
Dan kan ik maar beter met allebei stoppen.

1 like

Ik doe mee! Ik ga ook al niet shoppen en niet uit eten/thuisbezorgd dus dit kan er ook nog wel bij.

4 likes

Ik doe ook mee! Dit herken ik zo erg. Bij alcohol hoort nicotine. Ik moet die gedachten ook nog doorbreken.

Ah ik ga dit in september ook maar eens doen :slight_smile: dacht eerst aah nee super veel borrels en evenementen van werk etc de komende week, maar dat is juist een goede reden om het wel te doen denk ik.

Zijn er meiden die deze januari meedoen?

1 like

Ik zelf niet, maar heb je toevallig Roes gezien? Is docu op 2doc hierover

Nee, maar bedankt voor de tip! Ik wil misschien zelf meedoen

1 like

Ik doe mee!

1 like

Ik doe mee! Ik ben sowieso al drastisch geminderd met drinken, maar onder de streep drink ik altijd nog wel 1 avond per week, al is het maar één wijntje. Wil nu echt eens voor langere periode helemaal niet drinken.

1 like

Ik doe mee! Eigenlijk vaste prik al een paar jaar.

1 like

Yes! Doe mee! Afgelopen maand 2 keer gedronken, dus ben al flink geminderd! Maar vaste prik!

Voor iedereen die het vorig jaar heeft gedaan, waar liep je het meest tegenaan in het volhouden en hoe merkte je verschil na een maand geen alcohol?

Ik doe mee! In oktober ook gedaan en spijt dat ik niet volledig gestopt ben :slight_smile:.

Vorig jaar was ik op 5/6 jan begonnen en net geen maand volgehouden volgens mij. Ik ga nu als het goed is nog een paar dagen weg dus misschien begin ik daarna. Of wel gewoon vanaf 1. Nog even kijken. Ik wilde sowieso maart ook geen alcohol dus misschien trek ik het helemaal door, maar dat lijkt me wel heftig 3 maanden :sweat_smile: