Ik pas - 30 dagen geen alcohol

Pff ik ben nu bij mn vader en dat staat normaal gelijk aan wijn drinken. Nu had ik wel graag een glaasje wijn gehad. Maar ik ben sterk :+1:

2 likes

So far so good, maar ik ben pas maandag begonnen haha. Had donderdag een werkborrel, maar aan de radler 0.0 gegaan. Zou wel echt zin hebben in een glas rode wijn, maar ivm sporten morgen zou ik t sowieso niet gedaan hebben vanavond denk ik.

Ik heb gisteren een paar wijntjes gehad en ik ga vanavond ook uit, waar ik ook wel wat zal drinken maar niet zo veel als normaal. Niet zoals dit topic bedoeld is, maar ik besef me nu wel hoeveel en vaak ik drink en het geclassificeerd zou kunnen worden als een probleem (biecht maar omg mag)
Het is niet dat ik het gisteren “nodig” had, maar ik vind dit eerlijk gezegd al heel wat voor mezelf. Dus ik ben flink aan het afbouwen en dan over een maandje even echt niks
Ik weet dat veel mensen dit misschien zien als “er is altijd wel een excuus”, maar ik ben blij :blush:

Ik heb gefaald :frowning: ik ben uit en beetje drunk

Ik ben nu 2.5 weken bezig ongeveer en echt moeilijk is het niet geweest, maar oke zo extreem lang is het niet? Merk eigenlijk ook nergens verschil aan en zou wel echt heeeeeeel veel zin hebben in een glas rode wijn nu :weary:

Ik ben helemaaaal klaar met deze maand. Ik mis echt niet het zuipen maar dat ene wijntje bij een kaasje of als je gezellig in de stad wat gaat drinken. Beleef echt minder lol aan een avondje weg. Vind deze conclusie best wel confronterend haha. Ik link wijn echt aan gezelligheid en lekker eten en laat ik daar nou net ZO van houden.

Dit was echt eens en nooit weer :joy: (als ik nu zwanger raak is het wel echt extra kut dat ik deze maand een alcoholvrije maand heb gehouden OMG).

Edit: ik merk ook 0 verschil maar dat komt dus ook omdat ik helemaal niet super veel drink. Mn vriend (die elke avond wel een biertje dronk) merkt wel echt mega veel verschil (slaapt beter, meer energie, minder buikpijn, betere kwaliteit poep hha sorry tmi)

3 likes

Ja geen idee. Hoe kom je daar achter? Hij eet daarbij ook gezonder dus het is moeilijk om dat alleen aan het bier te wijten

Thanks! Zal het em doorgeven, maar benieuwd of ie daar nog trek in heeft na deze alcoholvrije maand :no_mouth:

Normaal is best een moeilijk woord voor mn vriend haha maar zal het em iig zeggen wie weet reageert ie wel heel anders als hoe ik nu denk!

1 like

Hoe is het jullie allemaal vergaan? Hebben jullie het gehaald?
Ik wel en ik ga zelfs nog iets langer door terwijl ik eigenlijk had afgesproken om morgen op een feestje weer wat te drinken, maar ik ga het toch niet doen. Misschien een beetje overdreven, maar ik ben best trots op mezelf haha.

@Goldenmilk Dat is ook mijn voornemen als ik weer ga drinken, alleen maar lekkere wijn waar ik ook echt van geniet. Niet sloten vieze chardonnay (vind ik heel vies) op een feestje, want dat vind ik het eigenlijk niet waard. Ga je nog proberen om nog een langere tijd te stoppen?

4 likes

Ik heb wel een lekker biertje meegenomen voor mezelf voor morgen, maar ik weet nog niet of ik die ook echt ga drinken. Heb er niet perse behoefte aan merk ik. Maar het is ook geen doel van me om langer door te gaan met niet drinken.
Maar de maand is me hartstikke meegevallen!

3 likes

Het is nog geen 00.00 maar zo klaar ermee. Heb een rode wijn (primitivo) ingeschonken, heeeerlijk!

1 like

Ik was de 7e pas begonnen dus ga nog een weekje door

Ik heb het dus niet gehaald, heb het maar 2 weken “volgehouden”. Maar ik drink wel veel minder en ben er bewuster van!

1 like

Ik wil graag meedoen!

1 like

Ik doe mee. De zomer is veel te dol geweest.
Ik ben nu een week gestopt met roken ( na 15 jaar) en het valt me eigenlijk niet zo zwaar, tot ik een wijntje neem. Bij alcohol schreeuwt m’n lichaam om nicotine.
Dan kan ik maar beter met allebei stoppen.

1 like

Ik doe mee! Ik ga ook al niet shoppen en niet uit eten/thuisbezorgd dus dit kan er ook nog wel bij.

4 likes

Ik doe ook mee! Dit herken ik zo erg. Bij alcohol hoort nicotine. Ik moet die gedachten ook nog doorbreken.

Ah ik ga dit in september ook maar eens doen :slight_smile: dacht eerst aah nee super veel borrels en evenementen van werk etc de komende week, maar dat is juist een goede reden om het wel te doen denk ik.

Zijn er meiden die deze januari meedoen?

1 like