Ik pas - 30 dagen geen alcohol

Ik zelf niet, maar heb je toevallig Roes gezien? Is docu op 2doc hierover

Nee, maar bedankt voor de tip! Ik wil misschien zelf meedoen

1 like

Ik doe mee!

1 like

Ik doe mee! Ik ben sowieso al drastisch geminderd met drinken, maar onder de streep drink ik altijd nog wel 1 avond per week, al is het maar Ă©Ă©n wijntje. Wil nu echt eens voor langere periode helemaal niet drinken.

1 like

Ik doe ook mee!

1 like

Ik doe mee! Eigenlijk vaste prik al een paar jaar.

1 like

Yes! Doe mee! Afgelopen maand 2 keer gedronken, dus ben al flink geminderd! Maar vaste prik!

Voor iedereen die het vorig jaar heeft gedaan, waar liep je het meest tegenaan in het volhouden en hoe merkte je verschil na een maand geen alcohol?

Ik wil ook meedoen! Vorig jaar heb ik redelijk snel gefaald dus we gaan het zien.

Vorig jaar heb ik het dus 13 dagen volgehouden :stuck_out_tongue: Ik deed samen met een vriendin en zij had na 4 dagen alweer opgegeven.

Ik doe mee! In oktober ook gedaan en spijt dat ik niet volledig gestopt ben :slight_smile:.

Vorig jaar was ik op 5/6 jan begonnen en net geen maand volgehouden volgens mij. Ik ga nu als het goed is nog een paar dagen weg dus misschien begin ik daarna. Of wel gewoon vanaf 1. Nog even kijken. Ik wilde sowieso maart ook geen alcohol dus misschien trek ik het helemaal door, maar dat lijkt me wel heftig 3 maanden :sweat_smile:

Vorig jaar deed ik een soort dry february en heb dat tot iedereens verbazing weten vol te houden! Ik denk dat ik dit jaar ook wel weer een poging wil doen. Heeft die app nog meerwaarde trouwens?

1 like

Ik vond dit trouwens echt een lekker alcoholvrij biertje!

2 likes

Ik heb dit 2 jaar geleden eens gedaan, niet per se vanaf 1 januari maar gewoon op een random moment. Ik wilde vooral kijken hoevaak ik nou uit ‘sociale druk’ een drankje dronk. Niet dat ik geen nee tegen vrienden durf te zeggen oid, maar wel vaak dat je uit ‘gewoonte’ ook een wijntje bestelt wanneer de rest dat doet, terwijl ik achteraf dacht ‘ik had meer zin in ice tea’.

Ik vond het echt een leuk experiment, tegenwoordig drink ik nog maar enkele keren per maand (en dan misschien max 2 glazen wijn en hooguit nog 1 cocktail ofzo). Ik koop nu ook liever een wat duurdere fles wijn, omdat ik er verder toch niet zoveel aan uitgeef. Maar het ‘leukste’ vind ik vooral hoe makkelijk het eigenlijk is om niet of minder te drinken. Het valt me op dat er steeds meer alcoholvrije biertjes en cocktails te verkrijgen zijn die echt lekker zijn.

Als ik nu nog drink doe ik dat echt omdat ik daar zelf zin in heb, ongeacht wat de rest doet. Kan het echt aanraden!

Ik weet niet hoe strikt je wil zijn, maar die is niet helemaal alcoholvrij, 0,5%. De 0.0 IPA van Bavaria en Brand vind ik zelf lekkere alcoholvrije alternatieven.

Ik heb dit eerder random geprobeerd en toen ben ik ook na een week gefaald. Dit jaar begin ik met emdr in januari en ik zat eerst te hengelen bij mijn psych of het echt kwaad kon om te drinken. Tot ik me bedacht dat het echt veel beter is om het gewoon te laten.
En ik voel me echt veel fitter als ik gewoon niet drink.

Ik vind m’n alcoholgebruik op zich niet eens echt zo erg trouwens, over het algemeen valt het wel mee. Alleen dan bijvoorbeeld laatst met het kerstfeestje van werk, in plaats van dat ik het bij 2-3 glazen wijn houdt worden het er dan weer 6 ofzo en dan denk ik de volgende dag wel ‘moest dat nou’ :roll_eyes:
Het is niet dat ik me dan misdragen heb ofzo en het is ook niet dat ik altijd als ik wijn drink ik per se door moet blijven drinken, maar toch.

2 likes

Ik wil ook meedoen! Ik drink eigenlijk best weinig voor een ‘student’, maar ik ben benieuwd of ik het volhoud tegen sociale druk. Ook komt er een hele drukke periode voor me aan, dus lijkt me wel fijn om dan volledig me te kunnen focussen daarop.

Ik doe ook mee! Heb het afgelopen jaren ook gedaan (niet perse in Januari maar een andere maand die uitkwam). Heb nooit echt positieve dingen Ervan gemerkt helaas, behalve dan geen kater hebben. Het moeilijkste vond ik onverwachte gezellige momenten, om dan nee te zeggen als de rest wel allemaal drinkt.
Ik drink als ik uitga some echt te veel en vind dit nogal stom van mezelf. Daarom een maand detoxen wel een goed idee altijd.