Ik pas - 30 dagen geen alcohol

Ik heb sinds 1 januari niks meer gedronken, en ben stiekem al best trots op mezelf. Ik dronk 2 dagen per week de laatste maanden, maar heb daarvoor ook een periode gehad dat ik bijna dagelijks dronk omdat ik mentaal niet lekker in mijn vel zat.

Ik heb het er soms wel een beetje moeilijk mee, puur omdat het zo’n gewoonte van mij was geworden om te drinken. Ik merk nu bijvoorbeeld dat ik ineens meer frisdrank ben gaan nuttigen haha.

Deze maand wil & ga ik sowieso lekker afmaken, en misschien dat ik wel langer niet meer wil drinken!

13 likes

Goed bezig!!

2 likes

Ik vind deze dry January echt lekker gaan. Dit weekend een straatfeest gehad en afgelopen jaren was ik echt brak en hanxiety en voel me nu, ondanks het korte nachtje, zo lekker fris.

6 likes

Wat goed! Herken het wel die frisse ochtenden. Je hebt zoveel meer aan je dag zonder die brakheid. Merk wel dat ik ‘het avontuur’ een beetje mis. Normaal voelt het weekend altijd wat meer open en zie ik wel waar ik beland. Nu vind ik het na een paar drankjes ergens wel prima om naar huis te gaan. Voelt een beetje dubbel.

1 like

Ik heb <0,5% alcohol op en dat voelt toch ergens als een beetje jammer. Ik had graag nul komma nul alcohol willen drinken om het 100% dry january te noemen :smiley: Houden jullie daar rekening mee of vind je een minimaaaaal percentage ook OK?

Ik drink amper maar het was er toch weer meer ingeslopen laatste maanden van 2025, dus ik vond januari een goede reset en ik ga ermee verder. Meer mensen?

Ik drink geen alcohol vrije dranken omdat ik dan eigenlijk de versie met alcohol wil.

Er zijn toch geen regels voor?
Die kies je zelf.

1 like

In een banaan zit ook een heel klein percentage alcohol dus ik heb daar geen moeite mee

2 likes

In fruitsap zit al snel zoveel % geloof ik, zou dat zelf gewoon als 0 zien.

1 like

Ik ga sowieso door tot half feb maar ik denk nu over tot eind maart. Ik merk dat het positief doorwerkt op mn energielevel, waardoor ik weer meer ga sporten, waardoor ik weer gezonder wil eten. Soort positieve sneeuwbal.

Ik heb wel een beetje die alles of niets mentaliteit dus als ik bij een etentje weer wat ga drinken dan doe ik dat gedachteloos de volgende sociale gelegenheid weer.