Door medicijnen mocht ik niet drinken en het idee was dat ik die medicijnen maar twee weken moest nemen. In eerste instantie had ik nog net geen aftelkalender gemaakt met wanneer ik weer een wijntje mocht maar toen de periode medicijnen werd verlengd (en ik eerst baalde) zat ik ineens op 62 dagen geen alcohol.
Drie weken geleden wel wat wijntjes gedronken en de volgende dag voelde ik me zo klote al kwam dit vermoedelijk ook deels door de medicijnen. Terwijl dit al minder dan ‘normaal’ was (mijn normaal was niet normaal). En vind mezelf ook helemaal niet zo leuk ofzo met weer wijn in mn mik.
Ik snap op dit moment vooral heel erg slecht hoe ik het elke dag wijn enzo maar zo normaal vond en hoe vaak ik gaar aan dagen ben begonnen.
Mijn hoop is een beetje om ooit iemand te zijn die een wijntje kan nemen bij een borrel of diner en het daarbij houdt. Mag sinds vandaag stoppen met die medicijnen maar heb nergens nu de drang om een wijntje te pakken. Nu weer 22 dagen zonder. Pak wel een alcoholvrij biertje om het een beetje te vieren. (Het werd een langer en warriger verhaal dan ik in gedachten had )