Ik vertrek

Ik zeg bij alles hardop 10 JAAR VOORBEREID?
Paar details over t hoofd gezien dan :grimacing:

1 like

Ja haha, dit is altijd zo!

1 like

Ze zijn bijna net zo snel terug als die twee vrouwen die hun viskraam hadden verkocht en naar Spanje vertrokken :sweat_smile:
Dat duurde maar twee weken hahaha

7 likes

Best sneu idd hoe het nu loopt. Sta je dan tussen de fietsen en met je pakketjes :see_no_evil:

Gelukkig heeft ie zn humor nog.

Geen idee of er vraag naar is maar we gaan gewoon beginnen :see_no_evil::hear_no_evil::speak_no_evil:

8 likes

Tof dat ze een nieuwe uitdaging hebben gevonden!

1 like

Ik ook nietā€¦

Mā€™n vriend vond net iets over floatcentrum Gieten ofzo. Dat was ook aan hun naam gekoppeld zei hij.

Hier is een updateā€¦ Pand in Roden ging niet door, nu proberen ze het in Gieten. En iedereen de schuld geven, behalve zichzelfā€¦

5 likes

Ze doen nu eigenlijk nog niets dus.

Maar ik vraag me wel af, hebben ze dan zelf helemaal geen geld? Ze hadden volgens mij de fietsenwinkel en hun bovenwoning verkocht

Ik denk dat ze een groot deel van dat geld gebruikt hebben voor in Noorwegen

1 like

Ik begrijp niet dat ze eerst onderzoek doen of er Ć¼berhaupt interesse is in zoā€™n floatcentrum. Ook had ik niet echt het idee dat ze echt doorzetters waren, een tegenslag en dan maar weer naar Nederland.

Die Andrea huilde wel echt om veel dingen.

5 likes

Dat vraag ik me ook af. En ze hadden toch een deel van hun plan kunnen uitvoeren met minder geld en dan later verder bouwen.

1 like

Holyā€¦
Dit is een quote

Ik voelde dat die bank aan het discrimineren was. Waarom wel in het Westen investeren en niet in het Noorden?

ā€¦ wat een calimeroā€™s hahaha

14 likes

Dit vond ik ook een van de betere statements uit het verhaal :joy:

1 like

Ze hebben ook echt naar hun eigen tips geluisterd:

zorg dat je goed voorbereid bent op het land waar je naar toe gaat
zorg dat je de taal goed onder de knie krijgt en hou rekening met dialect
zorg dat je werk hebt en dus een inkomen. Dat helpt bij leningen en je P-nummer
wacht met je uit te laten schrijven uit Nederland!

2 likes

Misschien moet ze weer een bezoekje brengen aan het spiritualiteit cafe, knapt ze vast van op

5 likes

Vooral ook omdat ze deze ā€˜droomā€™ al 10 jaar voorbereid hebben en na 1 tegenslag meteen Noorwegen helemaal afkraken.

1 like

Ik vind het wel een bijzonder, maar toch ook eerlijk artikel. Het is inderdaad vooral negatief, maar ik denk ook dat dat is hoe zij het zien. Ze schuiven het vooral af op de bureaucratie, maar ik denk dat dat ook een grote rol heeft gespeeld. En als de bank je geen lening wil geven, dan houdt het wel op. Anderzijds benoemen ze ook dingen die ze anders hadden moeten doen. Zoals zich verdiepen in de taal die er in dat gebied gesproken wordt en je niet meteen uit laten schrijven uit Nederland. Daar zijn ze zich dus nu wel van bewust. Vind het wel sneu dat het zo negatief heeft uitgepakt voor ze.

Maar toch heb ik ook ergens het idee dat ze er te naĆÆef over denken/dachten en (te) slecht voorbereid van start gaan. Zoals het willen oprichten van een floatcentrum in Roden. Dat ging uiteindelijk ook weer niet door. Nu dan maar weer proberen in Gietenā€¦ Maar daar is wel weer een crowdfunding voor nodig om het geld bij elkaar te krijgen. Ik snap dat ze nu ook weinig zullen hebben om van rond te komen, maar dan is de vraag of je (nu) wel weer zoiets moet opstarten. En of er dus inderdaad wel mensen zullen zijn die hun ā€œsponsorenā€. Daarom zoeken ze nu natuurlijk ook de publiciteit op en vermelden ze hun blog. In de hoop dat die vele kijkers van Ik Vertrek het hun alsnog gunnen en gaan doneren. Maar persoonlijk denk ik dat dat ze ook tegen gaat vallen :grimacing:

Maar ja, zo denk ieder er het zijne van. Toch hoop ik uiteraard op het beste voor ze. Het lijken me namelijk wel echt twee hele lieve mensen die er het beste van willen maken met elkaar. En ze hebben het toch samen allemaal nog gered!

Zo, een heel verhaal, maar ik wilde toch nog even wat uitgebreider reageren :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like