Ik vertrek

Ja hier sluit ik me bij aan.

Ik snap dat het zuur is, maar misschien moet je idd eerst weer even werken en wat reserves opbouwen.

Ik zou zon crowdfunding zelf ook nooit steunen.

1 like

Niet specifiek aan jou gericht, maar in Noorwegen was het toch in eerste instantie de bedoeling om een B&B op te zetten? Maar later ging het ineens over dat floatcentrum. Dat heb ik de hele aflevering niet begrepen :thinking:

Als ik de reacties hier mag geloven dan ga ik me vanavond wel vermaken met het kijken van deze aflevering!

3 likes

Lekker dobberen in het water ipv slapen in een bed :sweat_smile:

1 like

Ik kon het niet laten en zit toch al tijdens de lunch te kijken. ‘It feels very warm inside. How you eh eh heette welcome’ hahaha of zei ze ‘heet us welcome’? In ieder geval een prachtige zin. Ik kan bijna niet geloven dat ze echt 10 jaar aan voorbereiding hebben gedaan, dan had je die bureaucratische dingen toch al verder op orde voordat je die kant op ging? Maar goed, wel sneu voor ze dat het niet gelukt is als je het zo graag wil.

3 likes

Ik kan me ook niets voorstellen bij die tien jaar voorbereiding? Waarschijnlijk was het negen jaar lang dromen en werd het het laatste jaar wat concreter.

3 likes

Na alle berichten hier en op FB moet ik deze aflevering gewoon een avondje met mijn moeder terugkijken.

5 likes

Stik lekker in je tarotkaarten

Ik vond Benny nog best een leuke kerel. Zo’n Andrea slurpt toch alle levenslust uit je?

Het is gewoon zo’n typische zure zeurkoe. Die ligt te floaten in azijn.

8 likes

Maar ze waren boos op de gemeente toch? Dat ze opeens besloten om terug te gaan ging mij wat te snel, ik snapte niet wat er mis ging. Behalve die lening dan.

Wat ik uit de blog (http://andreabenny.simplesite.com/437788893) begreep, hebben ze zo’n 4 keer geprobeerd een lening te krijgen, maar was er telkens iets mis qua persoonsnummers, KVK-inschrijving en dingen die ze nog in Nederland moest regelen. Toen ze alles hadden, zei de bank dat ze überhaupt geen 100k kregen omdat ze geen vast inkomen hadden. De gemeente suggereerde dat ze dan maar allebei in een hotel dichtbij moesten gaan werken (zodat ze een lening konden krijgen). Maar daar hadden ze geen zin in en inmiddels voelde ze zich toch al niet meer welkom o.a. omdat de gemeente had gezegd dat ze toch niet goed genoeg Noors konden spreken.

3 likes

Ik zit hier echt al 5 minuten te lachen om ‘wat een calimero’s’ hahahahahaa ja dat zijn ze echt inderdaad.

5 likes

Omggggg dank je wel voor het posten van mijn nieuwe favoriete website.

Edit: deze website zit vol met gouden quotes. Ze denken dat de hele wereld tegen ze is.

Alleen moeten wij nog geld lenen en de banken doen nog moeilijk. Tenminste de eerste. Die wisten wat de floatcentrum in Zeeland en Noord-Holland deden (die hebben een leasecontract met hun) maar ze durven het in Roden niet aan! Discriminatie???

Discriminatie op basis van wat??

Nog een edit: ze hebben ook allebei van een alternatieve genezer te horen gekregen dat ze de ziekte van Lyme hebben. Zijn deze mensen door Jiskefet verzonnen of wat.

15 likes

Het verhaal hangt ook aan elkaar van pareltjes:

In 2005 zijn wij voor het eerst in Denemarken geweest voor een vakantie. Wat vonden wij daar een rust. Heerlijk.

En toen

Het jaar daarop, zeiden vrienden van ons, waarom gaan jullie niet naar Zweden emigreren? Ja, waarom niet.

En vervolgens

Ik kwam toen op het idee om mijn familie in Noorwegen te zoeken.

Wat wil je nou???

16 likes

Heel Scandinavië bij langs :joy:

2 likes

Ja geweldig :joy:
En ze sluiten het verhaal af met

Dit was het verhaal over onze vakanties!
Het vervolg van onze toekomst, plaats ik volgende week.

Het lijkt wel een schoolkrant :rofl:

6 likes

Ze hebben op Mijn Nieuwe Favoriete Website ook een link naar hun crowdfunding geplaatst, alleen dat blijkt wat moeilijk dus nu hebben ze dit:

https://oceanfloatcentergieten.jouwweb.nl/ [NB DIT IS GEEN LINK OP DE PAGINA -red.]
Maak de link blauw met de linker muisknop en ga dan met de rechter muisknop naar de verwijzing naar de website.’

7 likes

Oh die website :joy: lekker kort van stof ook wel. Goed samenhangend verhaal. Top.

huuuh wtf als je op bedrijfsplan klikt, dan hebben ze daar ook al hun persoonlijke gegevens staan. Hun adres, hun telefoonnummer etc.

1 like