Ik voel mij het meest vrouwelijk als

Ik voelde me vandaag vrouwelijk omdat ik het met mijn date had over dat ik nu ik een paar dagen alleen ben op vakantie niet ‘s avonds iets durf te ondernemen. Omdat ik overdag al de hele dag word nageroepen en me ongemakkelijk voel. Toen ik alleen in de stad liep waren er drie vrij oude mannen die erg vasthoudend waren in dat ze wilden dat ik een biertje met ze zou drinken. Mn date zag het probleem niet zo, want dan krijg ik toch gratis drankjes, lekker makkelijk om vrouw te zijn. Ik heb in het verleden dingen meegemaakt en hoe het is om als vrouw eigenlijk altijd de zwakste partij te zijn en alert te moeren zijn en als object gezien te worden en het constante besef daarvan terwijl mannen zich daarin niet eens kunnen verplaatsen, dat maakte dat ik me heel vrouwelijk (en verdrietig) voelde.

8 likes

Herkenbaar :disappointed:

1 like

Inderdaad heel herkenbaar!
Ik zou willen zeggen dat je je er niet door moet laten tegenhouden, maar ik weet niet waar je bent en of je gevaar loopt als je het doet. In Amsterdam roep ik inmiddels gewoon: ‘Fuck you!’

Straatintimidatie is zo schadelijk. Ik probeer dat ook steeds aan mannen duidelijk te maken die het niet snappen. Je verspilt zo veel energie in nadenken wat je aantrekt, waar je fietst of loopt en ‘groepjes’ ontwijken.

Het is ook nooit vrijblijvend. Chill ja, dat je gratis drank krijgt, maar daar wordt wel iets voor terug verwacht en als je dat niet geeft weet je niet wat je kan overkomen.

Je hele leven alert zijn. Echt vermoeiend.

4 likes

Als ik seks heb en een man heeft alle aandacht voor mijn genot.

Als ik me voor het uitgaan heb opgetut en aandacht krijg van mannelijk schoon (muahah dit woord). En dan meteen de negatieve tegenhanger waarin ik me ook erg bewust ben van mijn vrouw-zijn; terug op de fiets en keihard willen/moeten fietsen door (mannelijk) gespuis op straat.
(Ik durf ook niet goed alleen op reis hierdoor, ben wantrouwig en dat uit zich vooral naar mannen toe. Mijn grootste angst is denk ik wel verkracht worden. Soms wil ik heel graag een man zijn zodat je deze angst minder kent.)

Als ik kan janken van de pijn door menstruatie.
Als ik pijn ‘down under’ heb. Ik weet niet of dit per se vrouwelijk is, maar ik ben dan in ieder geval erg bewust van mijn biologische geslacht.

2 likes

Ahhh :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts: you’re making my day! Ik vind dit echt leuk om te lezen en ik vind het extra leuk dat het van jou komt, je valt me altijd positief op en volgens mij heb ik vannacht nog op je story op ig gecomment dat ik je vet leuk vind, haha! :cupid:

1 like

Ik voel me het meeste vrouwelijk als:

  • Leuke kleren aanheb.
  • Leuke make-up opheb.
  • Als ik naakt ben.
  • Als ik mooie lingerie aan heb.

en toch ook als ik aandacht krijg van mannnen.

1 like

Haha hoe kwam je opeens bij dit topic?

1 like

haha verveling.

1 like

Als ik een goede bh aanheb :upside_down_face:

2 likes