Ik voel mij het meest vrouwelijk als

Een hand (niet de mijne) in mijn taille.
Als ik mooie lingerie aanheb.
Soms ook wanneer ik samen ben met andere vrouwen en we samen verder komen, op watvoor manier dan ook.

3 likes

maar wat is het dan wel voor jou? kun je antwoord geven op de vraag van het topic?

ben benieuwd :stuck_out_tongue:

1 like

Nvm

1 like

Ah sorry op die manier. Dan neem ik wat ik zei terug!

(Ik heb het even weggehaald omdat ik er verder geen reacties mee wil uitlokken.)

Zelf vind ik het heel moeilijk om te bepalen wat echt uit mezelf komt en wat een ‘social construct’ is. Daarom probeer ik een beetje voor balans te zorgen. Als ik me bijv. super vrouwelijk voel door mijn benen te scheren dan vindt ik dat ok zolang ik me maar niet super kut en lelijk voel/me niet durf te vertonen als ik het niet heb gedaan.

Ik vatte het dus inderdaad op als dat je je zo niet mag voelen. Als je dat wel vindt omdat je vindt dat het bijv. schadelijk is dan mag je dat natuurlijk nog steeds vinden maar ik ben een beetje bang dat mensen hier misschien niet eerlijk meer durven te zijn als dit een mega hard discussietopic is. Aan de andere kant moet je ook gewoon je mening kunnen geven dus het slaat denk ik nergens op dat ik dat wilde sturen.

Voor mij is het niet per se een kwestie van me mooi voelen maar meer dat ik me vrouwelijk voel als ik me zelfverzekerd en ‘empowered’ voel. Sommige dingen die in de maatshappij als mooi worden beschouwd geven me zo’n gevoel, maar sommige van die dingen laten me juist heel ‘meisjesachtig’ voelen en zelf associeer ik dat dan juist weer minder als vrouwelijk en krachtig. Ik voel me bijv. veel vrouwelijker in een pak dan in een jurkje.

(Dan bedoel ik overigens niet dat meisjes minder krachtig zijn dan jongens maar dat meisjes minder krachtig/volwassen zijn dan vrouwen.)

Maar denken jullie dan soms ook bij jezelf op de momenten die hier genoemd worden; ik voel mij vrouwelijk?

Ja dat laatste denk ik sowieso wel hoor. Ik vind het heel belangrijk dat de maatschappij vrouwelijk en krachtig als ‘synoniemen’ gaat zien (ipv vrouwelijk staat gelijk aan te gevoelig, minder goed in sport en niet ambitieus) en probeer dat dus zelf ook heel erg toe te passen. Bij het woord mannelijk doen de meeste mensen dit al.

Jezelf vrouwelijk voelen zegt imo iets over jezelf, niet over mannen. Mannen voelen zichzelf misschien zelfs mannelijk als ze dezelfde dingen doen als waardoor ik me vrouwelijk voel.

*waarom ik me bijv. heel vrouwelijk voel als ik ‘een goed’ decolleté heb is omdat ik ongeveer sinds mijn 14e (toen voor mijn leeftijd nu gewoon) bovengemiddeld grote borsten heb en me daar altijd intens voor schaamde. Ik liep altijd een beetje voorover en was bang dat ik verkeerde aandacht van jongens zou trekken en dat dat dan mijn schuld en die van mijn grote borsten was. (Mensen zeiden dan letterlijk dat ik ze moest bedekken want anders zouden jongens daar geil van worden en me misschien wel aanranden.) Ik kon imo bijna niets dragen want in bijna ieder kledingstuk vielen ze op. Nu draag ik dingen die ik mooi vind en verstop ik ze niet meer en niemand heeft het recht om mij anders te behandelen/intimideren/aan te raken omdat ik grote borsten heb.

Me een meisje voelen associeer ik dus met dat eerste en me vrouwelijk voelen met dat laatste.

5 likes

Als ik met mijn 1.82 op hakken loop, m’n rug recht en als een mega vrouwenbaas met al m’n langheid en grootheid door het kantoor loop. En dat je dan zo heel hard “klak, klak, klak” hoort. En dat iedereen dan bang voor me is.

16 likes

Ik ben hier dus al de hele dag over na aan het denken! Moeilijke vraag.

Zoals vaker benoemd; ik voel me nu ik zwanger ben super vrouwelijk. Vind de vorm van m’n buik en grote borsten super mooi ( vooral naakt).

Maar sowieso voel ik me naakt het meest vrouwelijk denk ik. En dan niet zozeer ‘sexy’ naakt in bed oid, maar ook als ik naakt rondloop in de sauna. Dan ben ik me bewuster van mijn lichaam en dus de vrouwelijkheid daarvan.

3 likes

Zo’n leuk topic dit!

Goed: Ik voel me vrouwelijk als ik mezelf bloot zie en mezelf aanraak. En als ik een soort vriendinnending doe waar mannen niks mee te maken hebben: gewoon vrouwen onderling die dingen delen. Oh en ongesteld zijn.

Minder goed: Bij bevestiging van mannen. Als ik iets makkelijker geregeld kan krijgen bij een man omdat ik er lief bij lach. Een buschauffeur die me nog even nakijkt. Weten dat je ‘vrouw-zijn’ een effect op iemand anders heeft.

1 like

Ik voel mij het meest vrouwlijk als ik moeite doe voor mijn outfit, make-up en haar. Wat inhoudt een strak shirtje, strakke broek en wat zwaarder aangezette make-up. Ik draag normaal vaak wat wijdere kleding en ben in 5 minuten klaar met mijn make-up.

Ik voel me vandaag heel vrouwelijk in een flared jeans en een off shoulder wollen trui, dus met blote sleutelbenen en nek. Maar ik geloof dat dat voor mij ook wel per dag verschilt, ook in hoe bewust ik me er van ben.

Luister trouwens op dit moment die bonus aflevering van Damn Honey de podcast!!

Oh ja het sleutelbeen vind ik ook één van de vrouwelijkste kenmerken aan een lichaam.

3 likes

Als ik net alles geschoren heb en dan weer schone lingerie aantrek :heart_eyes:

Misschien kan ik beter meteen door naar het biechttopic hoor, maar:

Wanneer mijn vriend en ik samen zijn, en automatisch in een soort man-vrouw rolverdeling vallen. Voor mij voelt dat heel natuurlijk en “klopt” er iets gewoon.

4 likes

@Rilah Same, snap wat je bedoelt :grin:

Ik voel me het meest vrouwelijk als:

  • In hakken / laarzen
  • Als ik lach. Klinkt weird maar als ik écht moet lachen heb ik (ook volgens anderen) een hele vrouwelijke lach.
  • In bed. Niet alleen tijdens de sex, maar als mijn vriend me voor het slapen gaan stevig vastpakt (grote lepel) en zijn neus in mijn haar doet en zijn hand op mijn heup houdt / of op mijn borst legt.
  • In lingerie
  • Als ik ongesteld ben. Positief en negatief haha
  • Als ik een beetje mascara en wenkbrauwpotlood opheb / lichte moeite doe.
  • Als ik naakt ben.
1 like

Als ik ongesteld ben. Verder niet zo vaak eigenlijk.

HAhaha ik kan even niet lezen of dit nou sarcastisch bedoeld is of niet

Nee niet sarcastisch haha

1 like

Het voelt alsof mijn vrouwelijkheid versterkt wordt door andere vrouwen. Een soort sisterhood, inderdaad. Als je bijvoorbeeld met een onbekende vrouw aan de praat raakt op een leuke manier, of met een groep vrouwelijke collega’s, of met vriendinnen.

5 likes