IKEA topic

Mijn grootste bestelling was €1500 bij ikea. Ging helemaal goed!

1 like

Oké dan hou ik het in de gaten, bedankt voor de info!

1 like

Jaaaahaaaa. Ikea Breda, Ikea Utrecht & online shoppen, maar ik heb alles van de gladelig lijn wat ik wilde hebben! :smiley:

7 likes

Bij ons ging het zeer matig. We hadden ook een pax-kast besteld, rond de 700€ dacht ik. Deze was maar deels leverbaar en sommige onderdelen nog steeds niet. Maar dat kan inderdaad, want coronatijd en moeilijke levering. Wat vervelend was, was dat de zending met twee vrachtwagens zou komen waarvan maar over een vrachtwagen gecommuniceerd werd over de levering. Over die tweede konden ze niets zeggen, maar het transportbedrijf zelf ook niet. Nou een deel is aangekomen na twee dagen wachten op een vrachtwagen die niet kwam. Het tweede deel was toen ‘kwijt’ en daar konden beide bedrijven niets aan doen. Uiteindelijk nog twee weken moeten rondbellen tot de rest geleverd werd. Als ik het had geweten had ik 100% een bus gehuurd en het zelf opgehaald. Vond het echt onkunde, zeker met een dergelijk bedrag. Plus je betaalde iets van 50€ voor levering? Dan vind ik wel dat dit (bijna) vlekkenloos mag gaan.

1 like

Ik heb hem binnen en hij is compleet inclusief Pax kast en Hemnes commode :smiling_face_with_three_hearts:

7 likes

Fijn!!! :smiley:

3 likes

Weet iemand toevallig als bij een product op internet staat: Wordt momenteel niet online verkocht
Komt deze dan nog wel een keer online te koop (was een tijdje geleden wel zo) of komt deze dan niet meer online?

1 like

Ligt aan het product volgens mij. Pax deuren: niet meer online gezien. Tuintafeltje: tussen april - augustus niet online verkocht, net in januari gewoon kunnen bestellen.

1 like

Ik kocht altijd de Bomull stof voor naai projectjes alleen is dat uit de winkel gehaald.
Ik kan wel janken! Het was heel fijn en supercheap om oefen kleding mee te naaien :sob:

3 likes

Ik had servies besteld en het is zojuist bezorgd. Doe ik de doos open, ontbreekt gewoon meer dan de helft. Dus ik nog controleren of ze het misschien in delen zouden bezorgen, maar ik krijg nu een bevestiging dat de hele bestelling is bezorgd. Hoop dat die klantenservice niet moeilijk gaat doen nu. Helemaal geen zin om hier maandag achteraan te moeten, terwijl ik op bevallen sta :weary:

Ik hoorde ook pas na bezorging dat een deel van de bestelling niet leverbaar was. Ik kreeg daar wel heel snel na levering al een mailtje over. Hopelijk is het bij jou gewoon een foutje geweest dus en volgt de rest nog snel!

2 likes

Was het met de pakketpost? Soms komt het dan wel in meerdere delen, ook als je al een mailtje hebt gehad dat alles bezorgd is.
De systemen van IKEA zijn niet altijd gelijk met die van de pakketpost.

Anders doet de klantenservice nooit moeilijk met manco’s en sturen ze je gewoon nieuwe op. Het enige “vervelende” is dat je dan contact op moet nemen.

3 likes

Jaa ik hoop het, kan het me haast ook niet anders voorstellen omdat zo’n groot deel ontbreekt namelijk.

2 likes

Waar woon je? Ik kom er morgen na werk praktisch langs gereden. Woon in de buurt van arnhem.

2 likes

Heb je even gedmt!

5 likes

Iemand ervaring met producten die “momenteel niet leverbaar” zijn? Is dat een maanden, weken, jaren plan?
Ik zoek die Knagglig kisten, groot. Maar zijn kennelijk nergens te koop…
Ik wil ze dus zo graag dat ik op het punt sta ze voor 75€ op Amazone te kopen🤣

1 like

Bij de meeste producten staat er een datum als ze snel weer leverbaar zijn. Bij producten die geen datum hebben, duurt het volgens mij langer. Maar hoeveel durf ik ook niet te zeggen. Ik ben al maanden die pax ladeverdeler in de gaten aan het houden bijvoorbeeld🥲

Mijn pakket bestond achteraf inderdaad uit twee delen, mocht Ikea vooraf wel wat duidelijker over zijn. Maar blij dat het er is!

1 like

Ja ik ben dus ook bang dat dit maaaanden gaat duren, want ik zie bij het kleinere kratje staan ‘binnen 10wkn verwacht’, dan vul ik mn hoofd al in: oke dit gaat dus langer dan dat duren :’)

Op het moment liggen een aantal productie ketens op z’n gat vanwege Corona. Eigenlijk is bij alles de rode draad: de vraag is groter dan ooit en IKEA kan er niet aan voldoen door tekort aan arbeidskrachten, tekort aan grondstoffen en de stijgend hoge prijs van transport (zeecontainers). Bij sommige producten hebben we het over maanden tot 1 jaar, maar vaak is het onduidelijk hoe lang de productieproblemen aan houden. Als ik eraan denk kan ik het morgen even voor je checken!

1 like

Bij een hoop vestigingen zit er iets aan te komen volgende week, alleen het is geel en dat betekent dat het nog onzeker is. Er zit een capaciteitsprobleem op tot mei, beperkte levering daardoor. Zou toch nog even wachten met alternatieven zoeken, meestal komt het binnen afzienbare tijd binnen als het geel is.

1 like