IKEA topic

Uiteindelijk moest ik me wel gewoon bij de winkelingang (boven) melden, je wordt gewoon gehaald daar als het tijd is. Je staat dan voor een dichte deur te wachten dus dat is wat verwarrend, maar het werkt wel gewoon. Ook zalig trouwens om door een lege IKEA te lopen.

De keukenplanservice is mij enorm goed bevallen en het personeel van Zwolle ook. De mensen die mij hielpen waren enorm vriendelijk, kundig en behulpzaam. Fijne winkel en de vervolgafspraak heb ik ook weer daar, ook al is het niet de dichtstbijzijnde vestiging.

4 likes

Wij hebben nu 2 dagen de koldgrader aanstaan in onze nieuwe keuken en ben er tot nu toe heel tevreden mee! Zo groot met zoveel plankjes en dingen dat we er gewoon een paar standaard uit moeten laten :joy:. Inbouwovens waren er veel voor metod maar inderdaad voor de koelkasten kwam ik ook niet heel ver. We wilden graag koel en vries samen, no frost en een oke energielabel.

2 likes

Wat goed om te horen! Die heb ik inmiddels ook besteld. :smiley:

Ik moet nog wel een tijd geduld hebben ivm de planning van de aannemer en het feit dat het keukenmodel dat we hebben gekozen, pas vanaf oktober leverbaar is.

3 likes

Long shot, maar een tijdje terug (volgens mij nog wel dit jaar) had IKEA een soort klein vitrinekastje om aan de muur te hangen, van een soort gekleurd spiegelend materiaal. Mignonnus op Instagram had het toen ook gepost. Volgens mij is het inmiddels uit de collectie, ik zie het in ieder geval niet meer op de site. Weet iemand heel toevallig hoe dat ding heette zodat ik het op Marktplaats kan proberen?

2 likes

Bekijk deze GRIMSTORP van IKEA

Hier heb je wat meer informatie:

Spiegel, acrylaat, 18x24 cm

Is het deze?

7 likes

Jaaaa held! Ik had er helemaal niet aan gedacht om bij de spiegels te kijken :man_facepalming: Dankjewel!

3 likes

Ik had deze ooit opgeslagen in mijn favorieten maar keek er nu ook een paar keer overheen :sweat_smile: Graag gedaan :smiley:

5 likes

Heeft iemand deze specifieke ikea hemnesladekast? Echt dit model met 3 lades? HEMNES Ladekast 3 lades, grijs gelazuurd, 108x96 cm - IKEA

En zou die voor mij willen meten hoeveel het blad uitsteekt aan de zijkant? De kamer waar we hem nu willen plaatsen heeft tussen 2 vaste dingen aan de muur 104cm ruimte en ivm schuine wanden is dat eigenlijk de enige plek waar hij kan staan als we hem als commode willen gebruiken. Volgend de tekening op de website is hij 108cm breed, maar dat is inc blad en er staat verder alleen de maat tussen de poten bij.

We hebben zelf de variant met 8 lades en ergens verwacht ik dat binnen dezelfde serie het blad net zover uitsteekt, maar vind het zonde om de gok te nemen en speciaal voor die kast naar ikea te rijden als hij niet past :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Bij mijn oudere versie (andere kleur, zelfde model) steekt het 4,5 cm uit aan beide zijden

1 like

Thanks! Dat is dus al anders dan de 8 ladesvariant die wij thuis hebben staan (die steekt 4cm uit aan de zijkanten). Die is nu 3 jaar oud.

Maar zowel 4 als 4,5cm is genoeg, want we komen 4cm totaal tekort. En het blad steekt hoog boven de radiator uit, dus dat is geen probleem.

1 like

Long shot, maar misschien weet iemand het hier: ik ben op de Ikea-website op zoek naar de handgreepjes op de tweede, vierde en vijfde foto van deze kast, dus die met die kraaltjes erom. Wil iemand me helpen zoeken?

Deze? LAPPMES Handgreep, berken, 112 mm - IKEA Belgiƫ

Toevallig vorige keer een foto van gemaakt in de winkel omdat onze bakken nog geen handgrepen hebben :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Naaaaah geweldig! Dankjewel!

Edit: niet op voorraad zie ik, maar we hebben nog wel even (18 weken ongeveer) en er zijn elders vast ook leuke handgrepen te koop als het nodig is.

2 likes

Waarschijnlijk kreeg je hem daarom niet gevonden, ik krijg hem in de app ook niet naar voren maar kon de naam dus terug zoeken en zo via google gevonden :stuck_out_tongue_winking_eye: als je ze trouwens voor hetzelfde systeem als op de foto wilt gebruiken en ergens een look-a-like vindt; er zitten geen voorgeboorde gaten in, dus dat scheelt!

Het is trouwens gelukt met de Hemnesladekast! Mijn man kwam vanochtend in de buurt van IKEA en inmiddels staat hij in elkaar en hij past met gemak tussen de 104cm die we hebben :+1:t3:

4 likes

Laatst hadden anderen op het forum het er over dat drinken in die kan altijd naar kurk smaakt dus weet niet of het een aanrader is :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

https://www.forumfeminarum.nl/t/wjekw-foto-editie-9/27700/4352 Hier gaat het erover, misschien is het wel een andere kan dan jij bedoelt maar moest er gelijk aan denken

3 likes

Heeft iemand de oat drink barista al geprobeerd?

Ik vond het niet heel bijzonder- smaakt een beetje zoals het merk Mylk. Het is wat zoeter dan Oatly en wat dunner. Morgen zal ik het laatste restje opmaken en even goed ā€œoplettenā€ waar het naar smaakt.

1 like

Ik heb een Ikea keuken met frontjes van houtcuisine, prijzen staan op de site, ik heb hiermee goede ervaringen (maar ken fropt niet), heb je specifieke vragen?

Bobbie Bodt heeft vlg mij ook haar keuken vd Ikea (in de nieuwe woning) met andere frontjes vervangen. Staat nu onder haar Stories

4 likes