IKEA topic

Weet iemand hoe deze kruk heet? Ik kan hem niet meer vinden op de site
image

2 likes

IKEA TRANARÖ Stool ?

2 likes

Wat @Nox inderdaad zegt. De volgende keer kun je een reverse image search proberen, kijk:

3 likes

Nouuu boomer-alert, ik zocht al via google maar er kwamen andere blauwe krukjes uit :smiling_face_with_tear: thanks!

5 likes

Mocht het je geruststellen, boomer is mijn bijnaam (en dan ga je dat ook langzaam zo voelen, wanneer het maar vaak genoeg tegen je wordt gezegd) en het is mij ook gelukt. :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

Klinkt goed, en slim van de bladzijdes op het raam plakken!

Iemand ervaring met leveren? We hebben nu een pax kast en keuken die we tegelijk willen laten leveren, de dag na onze sleuteloverdracht. Nu kan alleen een deel van de pax en alle apparatuur alleen vanuit de winkel worden geleverd en dit zou volgende week al zijn. We hebben uiteraard nog geen sleutel, maar de huidige eigenaresse woont er al een tijdje niet meer dus staan alleen meubels in die ze nog moet verkopen.

Is het nu een kwestie van elke week de klantenservice bellen om te zien of alles uit het distributiecentrum geleverd kan worden op 1 specifieke datum of moeten we het maar gewoon laten bezorgen en dan de huidige eigenaresse vragen of we het alvast in de woning mogen zetten? Of is dat heel ongebruikelijk? We hebben maar 2 weken na de sleuteloverdracht, daarna gaan we al verhuizen dus zonder apparatuur zitten we liever niet.

1 like

Oke heeft iemand zijn PAX-kast misschien een stukje afgezaagd aan de onderkant? We hebben een hoge grote PAX die mogelijk niet in mijn nieuwe huis past qua hoogte :cry: op echt cm-werk na… kan ik heel secuur een stukje van die voet afzagen zodat hij 2 cm korter wordt of zo?

2 likes

Ik heb mijn pax kasten ingekort, maar wel juist aan de bovenkant. Dat ging verder prima en ze staan gewoon stevig.

2 likes

Huh aan de bovenkant? Heb je dan de bovenste plank een gaatje lager gezet? En dan past je deur niet meer, denk ik toch

Oja tuurlijk, totaal niet aan gedacht. Wij hebben geen deuren inderdaad :joy:

1 like

Ligt er echt aan hoeveel je eraf wilt halen. In principe wordt het wel afgeraden omdat je een stuk stevigheid kan gaan verliezen. Als je het doet, houd dan rekening met de bevestiging van de plint, hoger dan dat kan je niet afzagen. De stel pootjes kun je verder indraaien dus dat zal niet zo snel het probleem zijn. Je garantie komt wel te vervallen.

1 like

Wij hebben 2 paxkasten aan de bovenkant ingekort, om dezelfde reden. In het nieuwe huis zijn de plafonds net te laag op de meeste kamers (niet op alle om het makkelijk te maken). 3cm eraf aan de bovenkant, ook bij de deuren. En dan de plank van de bovenkant een stukje lager gezet (dus eerst even dat uitmeten voordat je hem inkort). Hadden de kasten overigens al, anders was ik voor de lagere variant gegaan nu.

Ze staan bij ons vrij stevig. Wij hebben ze wel verankerd aan de muur, met name onze oudste klimt er nog wel eens in als ze iets wil wat bovenin ligt :dizzy_face: en alhoewel in theorie de kast niet om kan vallen omdat er maar een cm tussen bovenkant kast en plafond zit, willen we het risico niet lopen.

1 like

Weet iemand of deze schoenendozen een beetje stevig zijn en of je ze goed kunt stapelen? Dus dat de bovenste goed blijft staan als je uit de onderste een paar schoenen pakt?

1 like

Ik heb deze gehad maar vond ze heel onhandig, omdat ze zo glad zijn gleed er altijd wel een doos mee als ik er een wilde pakken. Ik had ze ook 2x4 in de kast staan, net als dat plaatje, dus weet niet of het beter is als je er bijv meer op elkaar hebt staan.

1 like

Mwah, niet echt eigenlijk. Het is dat ik een paar van die dozen heb ingebouwd tussen twee muren maar als ze ergens los staan zakken ze in.

1 like

Is een standaard Billy in elkaar zetten veel werk? Ofwel, zou het iets zijn wat ik in mijn eentje binnen twee uur gedaan heb? Het liefst zet ik 'm vanavond nog in elkaar namelijk, maar kan slecht inschatten of dat een prima of juist waardeloos idee is.

1 like

Ik denk dat dat prima moet lukken. Hij is alleen wat zwaar om alleen te tillen/verplaatsen voor mij. Dus dat kan ik moeilijk voor iemand anders inschatten

4 likes

Dat is echt prima te doen hoor. Wat ik vaak doe is een deken op de grond leggen en het daarop in elkaar zetten. Mijn vriend denkt dat je er 15 a 20 minuten mee bezig bent, maar ik denk dat dat vrij vlot is :joy:

2 likes

Ik heb een lamp gekocht bij de ikea en daarbij blijkbaar maar 1 doos meegenomen. De 2e doos heeft een andere naam.

Ik heb alleen de regnskur doos meegenomen.
Ik heb de bon nog. Kan ik gewoon naar de winkel gaan (met klantenservice afspraak) en dan de andere doos vragen? Of zal ik dat alsnog moeten kopen?

1 like

Ja joh makkelijk!

2 likes