IKEA topic

Misschien kan je even op pinterest zoeken naar besta. Daar staan heel veel voorbeelden van combinaties. Misschien kan het toch wel hoe je het zou willen?

Ik heb mijn PAX kast besteld :tada: Volgende week wordt het bezorgd, en dan nog alles in mekaar zetten hehe

2 likes

Ik heb precies deze combinatie, maar dan met pootjes eronder, alle deurtjes dicht en zonder de glazen kast er nog op. Dus gewoon 4 lage en 2 hogere ernaast. Mijn tv staat er ook op.
Ik vind het er echt totaal niet raar uitzien en er is ook nooit commentaar op gekomen.
We hebben het trouwens gedaan omdat we in de hogere kastjes de kattenbak hebben gemaakt, met een luikje aan de zijkant. In die hogere kastjes staat dus de bak en er ligt een uitloopmat in. Ideaal.

41 likes

Ziet er goed uit, maar vooral awesome dat je je avatar aan de muur hebt hangen :smile:

17 likes

:grin:

1 like

Wij hebben ooit 2 grote planten gehaald. Dit is denk ik 7 jaar geleden en die doen het nog steeds super goed. Ik ben nu niet thuis, maar wil anders best een foto maken.

1 like

Ik heb ongeveer 4 jaar die grote plant met de stam in een vlecht (weet ff de naam niet) gehad en deed het top! Vrienden van mij hebben ‘m al langer. Heb nu een grote palm en doet het tot nu toe ook erg goed in een donkere ruimte.

1 like

Ja hebben het allemaal prima gedaan! Waren wel allemaal makkelijke planten

1 like

Ik heb vandaag m’n pax kasten in elkaar gezet! 2 kasten van een meter breed en 2.36 ofzoiets hoog. Vond het goed te doen, in 2 uur hadden we ze staan, met planken en lades erin!

7 likes

Ik ben een keer beledigd door iemand die het raar vond dat ik geen waterkoker heb en dat ik twee opties heb om thee te maken: 1. de kraan wordt gloeiend (bijna kokend) heet. 2. de magnetron warmt ook water op. Ik snap niet wat daar raar aan is? Lauw is niet lekker nee, maar goed heet laten worden en dan een zakje erin klaar. :joy:

Wow, thanks voor dit! Ik heb momenteel een losse bedlade waar ik vanaf wil omdat het inderdaad stoffig wordt. Dus ik dacht eraan dat als ik een nieuw bedframe wil kopen (ik wil er eentje met hoofdbord omdat mijn hoofd vlekken op de muur achterlaat ??, dat ik er dan een met ingebouwde lade wil als dat minder stoffig is. Maar nu ik dit lees zie ik er toch maar vanaf. Dan liever een normaal frame waar ik goed rondom kan schoonmaken. En sparen voor een PAX zodat ik alles daarin kwijt kan.

Ik vind het helemaal niet storend dat de kastjes verschillen in hoogte! Erg leuk ontwerp en leuk dat het hoge deel een andere kleur heeft.

2 likes


Hier ook een kastje wat hoger

3 likes

Haha jaa braaf elke race voor de tv!

1 like

Hier 2 besta kastjes.

Maar ik zou hoogte verschil geen probleem vinden.

3 likes

Thee uit de kraan? :scream: is me altijd ingestampt dat je het hete water uit de kraan niet mag drinken. https://www.gezondwater.nu/is-waarom-nooit-warm-water-kraan-moet-drinken/

1 like

Die planten zijn sowieso heel gevoelig, dus dat hoeft niet aan ikea te liggen. Ik heb hier best wat planten vandaan en op een enkele verwaarlozing van mijn kant na leven ze allemaal nog. Mijn palm groeit zelfs als kool, en die was nog geen 20e!

1 like

Mijn monstera komt van de Ikea. Die is niet te stoppen haha

1 like

Dit geeft mij moed, ga ik de komende week ook doen :grimacing:

Heeft er iemand ervaring met het tuinmeubilair van Ikea? Ik zag bijvoorbeeld de ÄPPLARÖ:
afbeelding

Of de KLÖVEN:

Iemand ervaring met de kwaliteit en het comfort?

Hmm ja ik wil ook lekker kunnen hangen en wegzakken met een boek eigenlijk. Ik zag in dezelfde reeks ook nog wel deze, die je ook naar achter kan klappen zodat je een soort ligstoel hebt:
afbeelding

Heb je die toevallig getest? Of heb je soms aanraders die je wel goed vond zitten (hoeft niet per se van Ikea te zijn)? :blush:

Wij vonden het echt goed te doen. Het enige waar je even op moet letten is hoe hoog ie is. Mijn kast is dus 2.36 ofzoiets en mijn plafond is 2.60 dus ik kon ‘m liggend in elkaar zetten, maar als je plafond niet hoog genoeg is voor die kantelbeweging moet je ‘m staand in elkaar zetten. Succes!

1 like

Slim, had ik nog niet over nagedacht! Thanks :blush: