IKEA topic

Wij hebben er een kast van gemaakt in de woonkamer. Als je doorhebt hoe je het in elkaar zet valt het reuze mee. Het is alleen een beetje wennen aan dat je de zijkanten haaks op elkaar schuift.
We zijn er blij mee! Zeker voor de prijs.

12 likes

Wij hebben er een hele kast mee gebouwd en door de jaren verder uitgebouwd. Heel blij mee.

Hmmm ook hier wisselende ervaringen dus. Maar bedankt! Ik ga er nog eens over nadenken.

1 like

Wij hebben dit toevalligdit weekend gedaan! Meerdere open en gesloten naast elkaar gehangen in onze slaapkamer. Bij ons helemaal prima gegaan en ziet er heel leuk uit vind ik!

1 like

Ik zie dit toevallig net op insta voorbij komen:

Nou ja haar laatste filmpje, geen idee waarom ik het niet kan linken:

4 likes

Heeft iemand ervaring met Het Tarva (of Neiden) bed? Dat goedkoopste Grenen bed. En heb je daar een andere lattenbodem in dan die goedkoopste Luroy? Ik heb zelf de Leirsund lattenbodem gekocht, want de Ikea medewerker vertelde mij dat dat zou passen, alleen zie ik nu op de website dat de bodem te hoog is en gaat uitsteken. Merk je dat veel?
Ik heb het Tarva bed nog niet aangeschaft, dus ik weet niet wat nu wijsheid is.

Tarva bed wel en bevalt prima, andere lattenbodem heb ik niet (vind die simpele dus ook prima…) dus daar kan ik niets over zeggen.

2 likes

Mij lijkt het storend als deze zwarte dingen uitsteken boven het bed en de onderkant van je matras dus niet in het bedframe valt.

2 likes

Ik heb de tarva met een ‘hoge’ latetenbodem (alleen niet van ikea, maar lijkt er precies op) en die steekt er idd bovenuit. En mijn matras ligt dus niet tussen het hout van het bed.

Matras valt er niet uit trouwens maar mooi is anders.

2 likes

Heeft iemand het Schersmin dekbedovertrek? Ik lees online wat recensies dat hij best erg pluist, maar hij voelde in de winkel wel heerlijk aan, Als iemand tips heeft voor vergelijkbare overtrekken dan houd ik me ook aanbevolen, want die textuur is echt top. Schersmin is nu nergens meer te krijgen (terwijl het een nieuw product is?), dus mogelijk moet ik alsnog op zoek naar alternatieven.

Ik had altijd het wafeldekbedovertrek van de Hema, maar die is uit het assortiment :smiling_face_with_tear:

Zijn er ervaringen met het IKEA badmeubel (ÄNGSJÖN). Volgens de badkamer zaak is het natuurlijk vreselijke kwaliteit. En moet je het na 5-6jr vervangen. Maar dat van hun is 3x zo duur en willen ze graag verkopen dus hoe betrouwbaar is dat haha

Het is een redelijk nieuwe serie dus niemand kan je vertellen hoe het eruit ziet na 5-6 jaar.
Er zit wel 10 jaar garantie op, maar dat zal natuurlijk niet zijn voor schade die je zelf aanbrengt. Al ken ik ook geen badmeubel waarbij dat wel is.

2 likes

Ik heb deze besteld https://applink.ikea.com/aa5k6N6q3L. Hij komt zaterdag binnen. Ik kan je na het ophangen wel een update sturen.

Ik weet niet hoe snel je van plan om je badkamer te veranderen. Wellicht dat je na 5/6 juist iets anders wil qua kasten en dergelijke.

1 like

Zij beweren vooral dat het keramiek van zeer slechte kwaliteit is en IKEA elke schade afdoet als gebruikersschade en dus buiten de garantie vallend…
maar ik moet eerlijk zeggen dat je voor dit geld bijna beter elke 5jr je meubel kan vervangen dan een dure van de badkamerzaak bestellen

4 likes

Wie verandert nou weer elke 5-6 jaar van badkamer???

18 likes

Je hebt van die mensen :joy:, ikzelf niet overigens.

2 likes

Ja in roze en is heerlijk

2 likes

Ik heb geen ervaring maar ik denk dat het prima kwaliteit is, net als de keukens. In ons nieuwbouwhuis zaten we vast aan een leverancier of casco oplevering (en we wilden de badkamer en wc wel gewoon opgeleverd hebben bij oplevering) en wij vonden de prijzen van die badkamermeubels ook echt debiel :smiling_face_with_tear: ik heb toen wat research gedaan en ik dacht dat IKEA prima zou moeten zijn, dus wij wilden eigenlijk dat ze het zonder wasbak zouden opleveren en dan waren we van plan zelf een IKEA meubel te installeren, maar dat mocht niet dus nu hebben we zo’n basic wasbak met het plan het ooit nog te upgraden naar iets van IKEA

2 likes

Ja misschien als je nu een budget standaard uit de bouw badkamer neemt dat je over 5-6jr een “mooie” badkamer kiest ofzo.
Maar ik hoop er iets langer mee te doen

nieuwbouw badkamer

2 likes

Ik heb een ander badkamermeubel van IKEA (oudere serie, maar qua materiaal hetzelfde) en na 3 jaar is er nog niks mee na na normaal gebruik. Ben zelf iemand die erg kritisch is op kwaliteit haha maar zou niet weten wat hier na nog eens 3 jaar kapot aan zou moeten gaan.

2 likes