IKEA topic

Oh je hebt gelijk, dat is jammer. Had ik mij nog niet beseft

4 likes

Ik wil echt deze 1 meter lange beer van Ikea :joy: Hij is echt heel leuk, heel die collectie, maar wat moet ik ermee
 Heb geen kinderen en ben geen type dat knuffels in huis heeft liggen. Dus ik ga hem niet kopen, maar als ik een kind had dan had ik hem wel ‘voor mijn kind’ gekocht haha

10 likes

Ook geen huisdier ofzo?:relaxed:

2 likes

Nee helaas niet, en ik woon ook heel klein.

Vanaf vandaag is er trouwens een Pax kortingsactie. 10% op de kasten zelf en de inrichting (dus niet de deuren). Voor de geĂŻnteresseerden :grin:

4 likes

Omg heb vorige week voor 1200 euro aan pax/komplement kasten gekocht

Volgens mij krijg je die korting nog wel als je binnen 14 dagen voor de actie hebt gekocht. Je zou het kunnen proberen

3 likes

Ik dacht dat dit bij prijsverlagingen is en niet bij tijdelijke acties. Maar wel benieuwd. Proberen kan iig altijd ja.

Ja, ik heb dit toevallig contact over gehad en gekregen!

3 likes

Heel chill! Online of in de winkel gehosseld?

Door te bellen!

4 likes

De beller is sneller :star_struck::money_with_wings:

2 likes

We hebben gedoe met IKEA keuken

we hebben het frame daar besteld en de rest elders (studio Fedde). Er moet ook een koof om de keuken heen gebouwd worden. De bestelling bij Fedde en de koof hebben we gemaakt/ besteld op basis van de technische tekening van IKEA.

Maar van de week is me ineens opgevallen dat daar een plint hoogte va 80 staat, ipv 110. Op de product lijst staan wel de poten van 11cm

maar op de technische tekening dus niet.
Daar staat het zo:

IMG-0350

IKEA gemaild en na 3 dagen antwoord:
Alle onderdelen staan technisch goed in de tekening.
Alleen niet in de tekening inderdaad. Dit is een tekortkoming in het tekenprogramma. (??? Wat is dit voor zin)
Jullie wens was geen plinten (eigen plinten) daarom heeft het programma de hoogte niet aangepast.
De 80 mm moet 11,4 mm zijn (SEKTION poten 11cm.)

Ja leuk en aardig maar ik zit nu met een koof die opengebroken moet en een verkeerde panelen bestelling bij studio Fedde?
What to do? Wat een onzin dat, omdat ik een eigen plint neem, het tekenprogramma niet d e juiste poten kan intekenen :smiling_face_with_tear:

1 like

Super klote maar je besteld wel iets bij een partij die bepaalde standaard dingen aanbiedt en geen partij die maatwerk levert, denk dat dit soort afwijkingen wel een beetje eigen risico zijn als je die keuze maakt. Daar zijn hun systemen niet op ingericht.

8 likes

Nee die poten van Sektion zijn gewoon een van hun 2 standaard opties :sweat_smile:? Daar is niks maat werk aan

1 like

Oh als in je kon wel gewoon die poten standaard met/zonder plint laten intekenen op die 11,4? Dacht dat jullie zelf een afwijkende plinthoogte wilde van die 8cm en Ikea daarom had ingetekend met geen plint en de standaard plinthoogte werd gepakt door t systeem

2 likes

Nee je kan idd kiezen tussen 2 soorten pootjes die dan de hoogte van je keuken bepalen, en wij kozen de hoogste.
Maar omdat we dus niet ook ene plint bij hun afnemen kan het tekenprogramma niet de hoge (1 van de 2 standaard keuzes?) intekenen.

En dat dat niet kan: okeee. Maar
 dat meld je dan toch?:sweat_smile:

3 likes

Dit was op mijn tekening ook inderdaad, maar K14 had dit voor mij opgemerkt en de afmetingen aangepast.
Heel irritant, maar hoe belangrijk vind je die 3cm? Die panelen zijn zo een paar honderd euro per stuk, de plinten zou je zelfs nog wel zelf smaller kunnen zagen als je een beetje gereedschap hebt.

1 like

Wij hebben als logeerbed een eenpersoons boxspring (LyngĂŒr) bij IKEA gekocht; nu wil mijn vriend er ook nog een topper en matrasbeschermer op, ipv alleen een hoeslaken. Is dat echt nodig?

1 like

Matrasbeschermer zou ik sowieso doen, maar een topper lijkt mij niet nodig? Ik heb geen ervaring met deze specifieke boxspring maar tenzij je vaak logees hebt die een week of langer blijven zou ik mij niet perse druk maken over een topper. Want ik neem aan dat het vooral om comfort gaat dan? Een regulier matras lijkt mij comfortabel genoeg voor een logee (ik bedoel als je geld genoeg hebt en je wil extreem gastvrij zijn dan is het leuk om te doen natuurlijk)

edit: @Hans_Kazan is dit een boomerduim of een forumduim? :laughing: want in het geval van het laatste snap ik niet waarom :cry:

2 likes

Het is een ‘dank voor het goede advies’-duim :rofl: Boomer dus!!

5 likes