IKEA topic

Ik heb een ladekast van de Ikea die niet tegen de muur staat. Achterkant staat wel tegen mijn bed… dus een halve muur? Kast is een meter breed ongeveer en staat naar mijn idee stabiel.

ik heb zelf ook een malm met 3 lades, en heb totaal niet het idee dat die wankelig is of zou kunnen omvallen. misschien als je de lades echt vol doet met zware dingen (had zelf een la vol met boeken en dat ging prima) of als je er aan gaat hangen, wat kinderen kunnen doen. vind het zelf echt een stevige kast.

Ik heb een hemnes met 8 lades en die staat ook prima hoor. Heb ook zo’n kleinere malm gehad, ook niet aan de muur bevestigd. Ik vraag me sowieso altijd af of mensen dat echt doen (aan de muur bevestigen) maar misschien is dat wat naïef?

Het is toch meer om henzelf in te dekken?

1 like

Bij die Malm is het belangrijk dat je niet alle laden tegelijkertijd open doet (en die heel zwaar beladen hebt). Mijn moeder heeft deze en niet aan de muur bevestigd, zwaar beladen (veel papier erin) en een keer werd hij instabiel toen ze een lade open had en een tweede lade ook open trok. Dan kan de kast naar voren vallen. Als jij geen kinderen hebt, de discipline hebt om niet achteloos 2 laden open te doen, dan is die kast niet levensgevaarlijk hoor. Ik geloof ook dat die kinderen in de lades waren geklommen, tja, dan wordt iedere ladekast instabieler.

4 likes

Dit denk ik indd eigenlijk ook

Goed om te weten, bedankt!

Ik heb de kast ook en merk alleen dat hij wat wankel wordt als ik meerdere lades tegelijk open, zodat het gewicht te ver naar voren komt. Als je de kast verder normaal gebruikt moet dat prima kunnen hoor!

2 likes

image

Ik heb twee van deze kleine theedozen gekocht en ook twee langwerpige. Ik drink vrijwel geen thee. Ik vind ze gewoon mooi. :sweat_smile: Nog maar even uitpluizen wat ik er dan in kan doen.

7 likes

Heeft iemand die boxen van Bose x IKEA al gekocht? Ben heel benieuwd naar ervaringen, zit te twijfelen om er één te kopen.

Edit: Sonos dus, dah

Kruiden?

1 like

Zijn kussen van ikea chill?

Ze zijn mooi he! Ik wacht even af tot ik wat meer geld over heb (verhuis morgen en moet heel wat nieuwe meubels aanschaffen), maar ga er mits de reviews goed zijn over een paar maanden denk ik wel 1 halen

1 like

Ik heb vorige week deze review gekeken en die vond ik wel fijn!

1 like

Niet gekocht, wel gezien (en geluisterd) vanmiddag. Vind het wel een leuk ding, klonk ook wel goed.

1 like

Een vriendin heeft die, ik was wel verbaasd over de kwaliteit eigenlijk :smile:

Mijn vriend wilde vanmorgen alsnog de IKEA x Sonos lamp halen, gisteren om 23:00 ofzo stonden er nog vier op voorraad in Zwolle en voor de openingstijd stond ie opeens op 0. :sweat_smile: Aan de telefoon geeft zo’n computerstem aan dat Hengelo wel voorraad heeft, maar online staat dat geen enkele winkel die dingen nog heeft.

Wij hebben er 1, vinden het goed klinken.

1 like

Heb je de platte of de lamp?

De platte. Wij hebben gewoon ééntje in de woonkamer op een kast liggen om radio/Spotify af te spelen.