IKEA topic

Ja, dat wel. Maar ze zei dat elke medewerker over de zeik was en er al petities rond gaan haha! Ze had het over een jaar of 5/10 dus we hebben nog effe. Maar was echt verbaasd!

Vrijdag ga ik naar de ikea om daar een paxkast te ontwerpen. Ik wil een kast met openslaande deuren. Heb dat online ook al even gedaan en mijn favoriete indeling is lades onderin en daarboven planken, en aan de andere kanten ipv planken ook een hanggedeelte.
So far so good. Totdat ik de deuren wilde plaatsen, dan kan dus blijkbaar de onderste lade niet omdat hier de deur scharnieren zitten??? Oplossing zou zijn de lades hoger plaatsen… lijkt erop dat het wel past als je er een la tussenuit haalt. Maar ik krijg daar echt een error van in mijn hoofd.

Iemand ervaring hiermee of een goed idee hoe je dit dan kan oplossen? Of iets wat je dan evt ipv die onderste la daar kan doen :grin:

Hier even een wazige foto van hoe ik de lades zou willen.

Je kan ipv een lade, een schuifmandje vanonder kiezen, dat past wel!

2 likes

Ah top! Dat is wel een goede oplossing.
Helemaal leeglaten vind ik zo raar, haha!

Dankjewel!

Bij mij is het zo dat op het zevende gaatje van onder de scharnier moest zitten, hierdoor kon bij mij inderdaad het onderste laatje er niet in.

1 like

Iemand meningen / ervaringen over het laminaat van Ikea? Ik overweeg om Golv te kopen voor beneden en Tundra voor boven.

Heel toevallig (tenzij google/YT nog slimmer is dan ik denk) krijg ik deze videosuggestie en aan het begin van de video zegt zij er ook wat over. Ongeveer vanaf 1.40.

1 like

Hahah bizar toeval! Thanks! Ga hem straks thuis even bekijken :grin:

1 like

Bij mij ook, maar daardoor heb ik onder de ondersta la precies ruimte voor een rij schoenen! Is misschien ook nog een idee als je draadmandjes niet leuk vindt.

1 like

Ik heb van het weekend met behulp van een medewerker ook een Pax laten ontwerpen (is het geld echt waard) en zij had idd onderste la vervangen voor een mandje.

1 like

Dit is precies hoe ik het ook opgelost heb!

1 like

Goed om te horen! Thanks!

Zo fijn al deze tips :smiling_face_with_three_hearts:

Ik heb prärie boven en vind dat prima! Was ook prima te leggen.

1 like

Heb al 12,5 jaar Tundra liggen, begint nu wel wat af te takelen maar nog steeds prima.

1 like

Weet iemand vanaf wanneer er weer kerstbomen te koop zijn?

Dacht dat ik gelezen had vanaf 28 november, in Delft

1 like

Weet iemand waar de advent kalender in de winkel ligt?

Ik heb 'm op de kerstafdeling zien liggen, bij de kassa’s was dat.

In Amsterdam ligt ie bij het restaurant, kassa, swedish foodmarket, bij de opbergspullen

Vrijdag in Haarlem geweest, daar lag ie op veel plekken. Bij het restaurant, op de benedenverdieping, waar ook magazijn is zeg maar. En ook bij de kassa’s. En volgens mij ook bij het winkeltje met food producten.