IKEA topic

Heeft iemand deze al eens bij de ikea gezien?
4 likes

Wij hebben boven nu 2 jaar Tundra liggen. Bevalt prima!

1 like

Deze zoek ik ook! Ze adverteren hiermee op social media maar kan hem niet in de winkel vinden en ook niet online :sob:

Ohhhh die is perfect

Wij hebben op de hele bovenverdieping Golv-laminaat liggen. Was goed te leggen, je kon de planken met de kopse kant in de vorige plank leggen en dan de hele lengte in een keer erin drukken ipv met zo’n blokje en hamer klooien. En ik vind t heeeel mooi laminaat met die groef.

Ze zijn altijd super behulpzaam op Twitter. Misschien daar vragen?

Ik zit niet op Twitter maar ik heb wel even via Facebook gekeken net en ze zeggen daar in een reactie onder een foto dat hij in december pas in het assortiment komt. Thanks voor de tip :grinning:

2 likes

In Eindhoven vanaf 6 december! Toevallig een foto gemaakt vorige week om naar mijn vriend te sturen :joy:

3 likes

https://www.ikea.com/nl/nl/p/hellested-vloerkleed-glad-geweven-naturel-bruin-10423829/

Ik denk dat ik deze twee ga kopen. De bovenste is nieuw, dus daarvan ben ik wel benieuwd of iemand van jullie 'm al heeft? De onderste heb ik zelf al jaren, maar na waterschade is die eigenlijk wel aan vervanging toe. Ik heb wel het idee dat het kleed niet helemaal hetzelfde is als die ik nu heb, maar ach.

ben echt fan van deze nieuwe serie

5 likes

Ik ben opzoek naar een nieuw kastje in mijn badkamer en zoiets met verlichting lijkt me ideaal:

Maar deze (en alle andere opties bij Ikea) moeten geïnstalleerd worden op de gewone aan/uit schakelaar in de badkamer. Ik heb daar helemaal geen zin in.

Dus nu ben ik op zoek naar zoiets wat gewoon op batterijen of met een stekker gaat ofzo, weet iemand iets?

Weet iemand toevallig of de bakfiets die je bij Ikea kunt huren elektrisch is? En ook hoe groot? Op de website staan er wel veel details over de aanhangwagens, maar vrijwel niks over de bakfiets

Anders zelf , of iemand die een beetje handig is, er een stekker aan laten maken?

Je kan ook een gewoon badkamerkastje kopen en hier een lichtstrip in bevestigen. Ikea verkoopt ze zelf, maar je kan ze ook online bestellen. Bol heeft ook een hele categorie met kastverlichting!

https://www.bol.com/nl/l/wonen/verlichting-lampen-kastverlichting/N/22163/index.html?Referrer=ADVNLGOO002035-MXRBPBMWCNUBG-319605594408&gclid=CjwKCAiA_MPuBRB5EiwAHTTvMaTvcOHVIC-yfOruWO4EEyrXJn_6SDzgKcw1VeEI6qmgBqpzLHeyoBoCBuAQAvD_BwE

1 like

Heb je op de plek waar het kastje moet komen wel een paar snoeren uit de muur die op de schakelaar zitten? Als dat zo is lijkt me die snoertjes aansluiten echt het minst moeilijke onderdeel vergeleken met door tegels boren, de juiste schroeven en pluggen uitzoeken en de kast ophangen.
Als je stroom moet aanleggen die kant op wordt het een ander verhaal. Heb je daar wel een stopcontact oid?

Als er draadjes uitkomen om op een schakelaar aan te sluiten kun je er ipv aan te sluiten op een schakelaar ook een stekker op aansluiten. Eventueel iets verlengen zodat je bij een stopcontact kan komen maar het zijn dezelfde soort draadjes :blush:

Dit is niet hetzelfde als zo’n daglicht/ringlamp toch?

@Merel @Taksi boven het kastje wat er nu hangt zit wel iets van een gat waar draadjes uit komen, afgedekt met een plastic kapje. Waarom het daar hoog zit weet ik ook niet. Mijn lichtschakelaar aan de andere kant van de badkamer zit ook hoog met zo’n trekkoord, dat is misschien hetzelfde dan denk ik.

Dus misschien valt het inderdaad wel mee als er al snoeren uit de muur komen op de plek van de kast. :blush:

Al denk ik bij nader inzien dat ik liever meteen nu ff doorspaar voor een gloednieuwe badkamer dan dat ik nu ga lopen klooien :stuck_out_tongue_closed_eyes: Alles in een keer goed aanpakken en precies zo maken zoals ik het wil.

Maar thanks voor de verheldering, ben wel een stuk wijzer geworden!

Die draadjes moet je dan tegen de tijd dat je dat gaat doen door een gat in de bovenkant van het kastje dat je had uitgezocht steken, en dan legt de handleiding van Ikea precies uit hoe je ze moet aansluiten, eigenlijk helemaal niet moeilijk.

1 like

Wij wachten al weken op de hot dog kits van Ikea… iemand ze toevallig nog gezien? Limburg haha. De broodjes zouden niet leverbaar zijn ofzoiets

1 like

Zijn er ook wel eens matrassen-acties? Wordt hoog tijd voor wat nieuwe maar is zo’n smak geld altijd :frowning: