IKEA topic

Voor de mensen met een PAX kast. Hoe groot is jullie kast en hoe is jullie indeling? Ik zoek inspiratie haha. Weet wel ongeveer hoe en wat, maar vind het wel leuk om verschillende ideeën te zien/horen.

Ik denk dat je goed moet nadenken of je lades wilt of een kleding roede.

Ik heb 1 kast met hang gedeelte en 1 plank eronder en 1 plank erboven.
Eronder staan schoenen erboven liggen handdoeken.
Daarnaast ook 1 kast met een t stuk. In het t stuk heb ik 1 kant lades en 1 kant plannen. Verder de gehele kast planken.

1 like

Wij hebben 3,5m kast (vooral omdat dat precies tussen de muren paste), ik heb 2m, mijn vriend 1m en dan hebben we nog een halve meter voor algemene spullen (beddengoed, badhanddoekken, voorraad douchegel enzo).
Ik heb vooral gekeken hoeveel ik in lades wilde hebben en hoeveel meter aan hangspul ik had, en hoeveel meter aan echt lang hangspul. Daarmee heb ik een indeling gemaakt en dan kwam het zo uit dat er nog 1 plank boven kon waar ik met een beetje tenen staan bij kon (liggen dus truien, pyjama’s, geen dagelijkse dingen) en 1 plank waar ik nauwelijks bij kan (daar liggen van die stoffen opbergdozen met de skispullen etc).

Plaatje

Ik vind de draadmanden trouwens helemaal prima, maar ik had het idee dat er een goedkopere en een iets duurdere versie was, waarvan de goedkope dan wel beroerd rolde. Dat zou je in de Ikea anders even moeten uitproberen.
Als je lades neemt moet je wel genoeg ruimte voor de kast hebben, want de deur moet helemaal open om de la naar buiten te schuiven.

14 likes

Mijn vriend heeft 1 meter, ik heb 1 meter en we hebben een hoek. In de hoek heb ik de onderste roede en hij de bovenste. In de andere kant van de hoek hebben we beddengoed en hebben we kleine lades. Daar heb ik mijn ondergoed, bikini’s, sokken en een lade met een cosmetica/verzorging voorraadje.

Mijn vriend heeft onderin zo’n mand en ik niet. En ik heb uiteindelijk wel spijt. Want het is best diep en dan moet ik zo wat helemaal op de grond liggen om achterin iets te pakken. Dus eigenlijk gebruik ik die ruimte amper.

1 like

Ik heb 1x 1m los, en een stuk met 0,5 m - 1m - 0,5m tegen elkaar. In allemaal zit boven een plank, dan een hanggedeelte en daaronder twee lades. Daarnaast heb ik nog een lage malm voor ondergoed, pyjama’s, thuiskloffies en sportkleren. Mijn vriend heeft het meeste van die losse meter en op de meeste planken liggen handdoeken, beddengoed enzo.
Ik vind het fijn om in 1x overzicht te hebben en heb veel kleding die moet hangen, dus ben blij met zoveel hang en weinig lades. Daarin heb ik shirts, broeken en rokken die niet hoeven te hangen.

1 like

image
Het ziet er allemaal zo mooi georganiseerd en netjes uit!

4 likes

Oh ik snap je helemaal. Ik zit er al weken tegenaan te hikken dat de weckpotten niet meer leverbaar zijn (en ik denk uit het assortiment gaan) en nu moet ik ergens anders een andere weckpot kopen en die is net een beetje anders van vorm. Ik vind het echt heel stom.
Terwijl ze in een la staan en je ze verder niet ziet :joy:

INDERDAAD GEEF KORKEN 1 LITER TERUG

6 likes

Ugh wat is die pax planner frustrerend. In een plank weer niet op een bepaalde plek als ik een deur toe wil voegen, zal wel weer door de scharnieren komen :upside_down_face: Had ik alles goed uitgemeten, moet ik het weer anders doen haha.

Als je eerst de deuren toevoegt, en daarna pas de planken dan geeft de planner volgens mij aan waar de plankjes (en lades) wel en niet kunnen.
Volgens mij is er een knopje om de deuren ‘onzichtbaar’ te maken, zodat je ook nog aan de binnenkant kan werken als je al deuren in je planner hebt toegevoegd.

Ah top, dankjewel! Zie het nu inderdaad!

1 like

Iemand enig idee waarom ik met geen mogelijkheid de kledingroedes geplaatst krijg? Is gewoon de roede van 100 cm. :tired_face:

Het kan zijn dat je 'm net ter hoogte van een scharnier probeert te plaatsen, heb ik zelf ook wel eens gehad en ik weet nog dat het mij daardoor niet lukte. Misschien kan het wel iets lager?

Edit: hahaha zie dat het 2 posts hiervoor al over de scharnieren ging, dus dat zal het niet zijn :crazy_face: Dan weet ik het ook niet!

Nee ik kan hem op geen enkele hoogte plaatsen, snap er niks van :sob:

Ik zie even niet welke diepte van de kast je hebt gebruikt, maar de roede kan volgens mij alleen bij de diepere kast en niet bij de ondiepe. Omdat je in de ondiepe niet genoeg ruimte hebt voor kleerhangers. Dan moet je 2 van die roedes die naar voren steken nemen.

Yessss dit was het, dankjewel! :blush: Hij is blijkbaar per ongeluk op de ondiepe variant gesprongen, want eerder lukte het wel.

Wacht nog even met bestellen, morgen krijgen we de sleutel en ben niet 100% zeker of dit zo gaat lukken. :joy:

30 likes

Wauuuw :heart_eyes:

1 like

Is dit de 2.36 hoge kast? Hou er dan wel rekening mee dat je bij die bovenste plank eigenlijk niet fatsoenlijk kan, zeker niet als je nog iets bovenop een stapeltje moet frummelen. Ik heb daar die witte opbergbakken en ik kan net bij het lusje om ze eruit te trekken (en ik ben bijna 1.80m).
Heb je echt zoveel lange en halflange kleding dat die roedes allemaal zo hoog moeten?

En heb je al verlichting ingepland? Was echt een rib uit m’n lijf, maar het voelt zo luxe als al je kleren netjes in de spotlight verschijnen zodra je de deur open doet :heart_eyes:

1 like

Ik heb 2 led lichtjes van de Kruidvat gekocht. 8 euro. Springen ook aan als ik de deuren open maak.

3 likes