IKEA topic

Ja het is die van 2.36! Goed punt, ga er morgen nog wel even mee puzzelen (ik ben 1.68, dus als jij er al moeite mee hebt haha :joy:).

Verlichting wilde ik eigenlijk wel, maar is wel duur inderdaad. Denk ik nog even over na haha, maar zie hierboven al een budget tip!

Jaaa kijk bij de Kruidvat hiervoor! Ik heb sensor lampjes gekocht voor in het trappengat maar ga ze nu ook halen voor m’n kledingkast na deze tip🤣 Ze zijn er nu voor 3,99 en bij mij sloegen ze ze aan voor 1,99. Gaan lang mee ook qua batterij

1 like

Ik ben 1m70 en heb op de bovenste plank ook van die bakken zitten. Ik kom er wel bij, maar het is wel boven je hoofd werken. In de smalle kast heb ik bv het winterdekbed in die bak zitten en dat is prima te doen, weegt weinig. Maar in die van 1 meter breed heb ik bv nu zomerkleding zitten en in de zomer winterkleding en dat uhm… gaat wel maar vrij lomp; eraan trekken en dan hopen dat ik hem niet op mn hoofd krijg. Met een krukje kom ik er prima bij, maar combinatie van de grootte vd bak en gewicht is dat niet echt heel veilig/stabiel. Ik doe er dus geen dingen in waar ik regelmatig bij moet kunnen en laat ze meestal mijn partner eruit halen.

Waarom kan ik ineens met m’n MacBook niet meer op de paxplanner? Hij mekkert dat flashplayer EOL is als ik die opnieuw probeer te installeren.

Dit is mijn kast. Alleen die schoenenlade helemaal rechtsonder heb ik op het laatst nog aangepast naar een draadmand. Ben daar wel blij mee.

Links heb ik dan 2 auli schuifdeuren en rechts een zwarte flisberget scharnierdeur met gouden handgreep. In totaal is hij 2.50m lang, 58cm diep en 2.36m hoog.

4 likes

Ik twijfel om de pax te laten leveren ipv op te halen. Het is ZO druk bij die wachtrij en zeker omdat we daarna gaan verhuizen en verbouwen en toch wel wat mensen over de vloer hebben kom ik er liever niet.

Maar kan je bin IKEA bijv ook nu bestellen en kiezen voor levering in week van 1/12 bijv? :face_with_monocle:
& is de kans groot dat ze alles op voorraad hebben of moet ik er dan alsnog heen voor 4 lades bijvoorbeeld omdat die uitverkocht blijken…

Ik heb in april besteld en heb toen gekozen voor een levering ruim twee weken later. Bij mij waren allerlei lades steeds niet op voorraad en toen alles er eindelijk was heb ik gelijk besteld. Ze hebben ook gewoon alles geleverd. Dus ik zou het gewoon proberen en kijken of je nu kunt kiezen voor bezorging in december. Je ziet die bezorgdata al voor je moet betalen volgens mij.

1 like

Ik heb een lopende bestelling dus ik keek even of ik de bezorgdatum aan kan passen en dat is tot 5 weken in de toekomst (nu 2 december). Misschien verschilt het per regio maar je kunt het altijd checken. En anders bestel je gewoon later, toch?

Je kan wel nu al bestellen met een datum in de toekomst, alleen het wordt pas een tijdje (een week of zo) voor leverdatum verzameld. Dus als er dan artikelen toch niet op voorraad zijn kan je bestelling nog vertragen / artikelen niet geleverd worden.

Gebeurt niet heel vaak, maar probeer meer te zeggen dat als je nu bestelt het geen 100% zekerheid is dat het ook op het moment van leveren op voorraad is.

En @loviedovie:

Wat goed! Ik was deze lichtjes ah overwegen voor het washok (zonder lampje). Las op i-net dat ze daar niet fel genoeg voor zijn, dus nu zo’n lampje met stekker gekocht. Ook handig.

Rare vraag missch maar waar plak je deze lampjes dan? Aan de binnen-bovenkant/plafond van je kast of op de deuren?

Ik heb het zo gedaan. Ben blij dat we uiteindelijk voor dit goedkope setje van het Kruidvat zijn gegaan. Scheelt toch aardig wat centen. Bovendien vind ik het fel genoeg met het witte licht.

4 likes

Zeker fel! Tnx voor de foto. Wat handig. Ik ga bij de Kruidvat kijken!

Ik had zelf zoiets gevonden, maar dan wel goedkoper en slechtere recensies dus was nog niet geheel overtuigd:

Ah mennn ik wacht echt al maanden op voorraad van een besta tv kast… zijn deze altijd zo lang uit voorraad?
Ik neig nu haast naar een alternatief omdat ik gewoon echt het tv hoekje wil opknappen maar had gewoon mijn zinnen gezet op de besta. :neutral_face:

Wilde ik de Paxkast bestellen is het basiselement van 100 breed, wit, niet leverbaar??
Volgens de product pagina wel maar als ik wil bestellen zegt ie: verwijder deze niet leverbare producten om verder te gaan :frowning:

Balen! Als je net uit huis wilde ook.

Moet het echt deze zijn, omdat een stekkerdoos nog vrij generiek oogt?

Ik vind in NL de prijzen en keus bij bijv Mediamarkt en Hema best vergelijkbaar voor dit soort producten. Weet niet echt of hier Deense tegenhangers van zijn (ondanks dat ik een half jaar geleden - jaren terug - met veel plezier in Copi heb gewoond)

Ik wil morgen voor kaarsen gaan. Ben benieuwd.

Kaarsen bij Ikea zijn toch wel het goedkoopste.

1 like

Wacht tot maandag, dan liggen de kaarsen in samenwerking met Ben Gorham van Byredo in de winkels!

3 likes

Dank voor de tip!

Opgelost

Ohh ik was gisteren in de IKEA, maar heb deze helemaal gemist!! Te snel door alle decoratie heen gesneld, km dat laatste malm met 4 lades uit het magazijn de vissen. Wat overigens wel gelukt is!! :tada:

3 likes